  • 1. Data: 2009-10-01 21:17:41
    Temat: fotografia i podatki
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    dla uświadomienia, w jakim kraju żyjecie, gdzie jedni ludzie wynagradzani z pieniędzy
    tych drugich,
    tak kombinują, żeby tym drugim lekko nie było...
    http://podatki.pl/artykuly/14_8448.htm?idKom=0

  • 2. Data: 2009-10-01 21:23:02
    Temat: Re: fotografia i podatki
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    sorki, nie zerknałem, ze bylo..

  • 3. Data: 2009-10-02 04:29:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    janek napisał(a):

    > dla uświadomienia, w jakim kraju żyjecie, gdzie jedni ludzie
    > wynagradzani z pieniędzy tych drugich, tak kombinują, żeby tym drugim
    > lekko nie było...

    Emigruj...

    j.

  • 4. Data: 2009-10-02 05:18:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Okt., 23:17, "janek" <n...@a...pl> wrote:
> [...]
    pieniędzy tych drugich,
    > tak kombinują, żeby tym drugim lekko nie

    tak jest na calym swiecie.

    tam gdzie ludzie nie placa podatkow spoleczenstwa zyja zdecydownie
    krocej.

    taka wykladnia prawa wydaje mi sie b logiczna i uzasadniona.

    co w tym dziwego - jesli dorabiasz sobie do pensji w jakis sposob to
    od tego odprowadza sie podatki.?

  • 5. Data: 2009-10-02 05:55:51
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "janek" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    > dla uświadomienia, w jakim kraju żyjecie, gdzie jedni ludzie wynagradzani
    > z pieniędzy tych drugich, tak kombinują, żeby tym drugim lekko nie było...
    > http://podatki.pl/artykuly/14_8448.htm?idKom=0

    Musza kombinowac zeby miec prace. Z drugiej strony wszystko sie dzieje za
    naszym przywoleniem - taki system, takie spoleczenstwo.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2009-10-02 08:44:35
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > taka wykladnia prawa wydaje mi sie b logiczna i uzasadniona.

    > co w tym dziwego - jesli dorabiasz sobie do pensji w jakis sposob to

    Nie ma nic dziwnego w płaceniu podatków. Natomiast dziwna jest niejednoznaczność
    przepisów odnośnie obowiązku prowadzenia działalności gospodarczej. Wykładnia
    opiera się na niejednoznacznych definicjach - "zorganizowany i ciągły" jest
    bardzo nieprecyzyjne. Jak raz na miesiąc sprzedam zdjęcie to będzie działalność
    ciągła? A raz na kwartał, czy raz na rok? W prowadzeniu działalności podatek
    jest najmniejszym problemem. Jest wiele innych kosztów i formalności, którymi
    jest się obciążonym niezależnie czy w danym miesiącu sobie coś dorobiłem czy nie
    (np. ZUS). Te koszty i problemy mogą przewyższyć dochód z takiego dorabiania.
    Ciekawe, że w innych państwach to jest tak prosto rozwiązane. Np. można
    wystawiać rachunki bez rejestracji działalności do pewnego rocznego limitu.
    Powyżej tego limitu trzeba rejestrować działalność.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 7. Data: 2009-10-02 08:46:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojtekk napisał(a):

> [...]
    > bardzo nieprecyzyjne. Jak raz na miesiąc sprzedam zdjęcie to będzie działalność
    > ciągła? A raz na kwartał, czy raz na rok?

    Przeciez podpisales umowe z bankiem zdjec na to, ze ten bank bedzie
    oferowal do sprzedazy Twoje zdjecie 365 dni w roku. To ze klient trafi
    Ci sie raz na miesiac nie jest tu istotne. Cos dalej nie jest jasne?

    j.

  • 8. Data: 2009-10-02 09:06:53
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    > tak jest na calym swiecie.
    bzdura

    > tam gdzie ludzie nie placa podatkow spoleczenstwa zyja zdecydownie
    > krocej.
    bzdura

    > taka wykladnia prawa wydaje mi sie b logiczna i uzasadniona.
    po powyzszych wypowiedziach, to normalne

    > co w tym dziwego - jesli dorabiasz sobie do pensji w jakis sposob to
    > od tego odprowadza sie podatki.?
    nie przeczytales, lub przeczytales i nie zrozumiales, a bredzisz, z reszta nie tylko
    na ten temat,
    dzieki takim postawom jak Twoja głupota stala sie cechą narodowa. Gratulacje.

  • 9. Data: 2009-10-02 09:11:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    januszek wrote:

    > Przeciez podpisales umowe z bankiem zdjec na to, ze ten bank bedzie
    > oferowal do sprzedazy Twoje zdjecie 365 dni w roku. To ze klient trafi
    > Ci sie raz na miesiac nie jest tu istotne. Cos dalej nie jest jasne?

    Wystawiam 100 zdjęć. Rejestruję działalność z tego powodu, obrabiam
    papierki, ZUS, po 10 latach sprzedaje się jedno zdjęcie.

    wer

  • 10. Data: 2009-10-02 09:12:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b...@n...pl napisał(a):

    > Wystawiam 100 zdjęć. Rejestruję działalność z tego powodu, obrabiam
    > papierki, ZUS, po 10 latach sprzedaje się jedno zdjęcie.

    Z góry mogę Ci powiedzieć, że wybrałeś zły model biznesowy ale to Twoje
    pieniądze więc rób jak uważasz. Jednak nie krzycz potem, że to system
    podatkowy jest zły ;) bo problem jest po Twojej stronie.

    j.