  • 11. Data: 2011-09-15 12:39:02
    Temat: Re: foto - książek, pism etc.
    Od: Marcin Bugajski <m...@v...pl>

    W dniu 15.09.2011 08:15, Marcin Bugajski pisze:
    > Witam!
    >
    > za dużo mi Google nie pomogło - może tutaj ktoś podzieli się jakimiś
    > wskazówkami:-)
    > Well - muszę sfotografować sporo akt (dokumentów - żeby nie było;-) ).
    > Pytanie brzmi jaki statyw i jak wszystko ustawić coby było dobrze?
    > Aparat - dostępny będzie tylko jakiś kompakt z raczej ciemnym (3.3)
    > obiektywem :-(
    > Pomieszczenie - hmmm... sądowy pokój (cholera wie jakie tam będzie
    > światło). Ograniczają mnie małe fundusze.
> [...]

    dziękuje za wszystkie odpowiedzi! cośik mi się naświetliło w głowie:-)

    pozdrawiam

    Marcin

  • 12. Data: 2011-09-15 13:08:55
    Od: poiuyt <p...@p...wprost.pl>

    Jeśli masz tego dużo, to im szybciej będziesz robił jedną klatkę tym
    lepiej. 1 sekunda zaoszczędzona razy 500 stron daje jedyne 500 sekund.

    Ja stosuję głowicę od statywu - można precyzyjnie ustawić wysokość.
    Światło dzienne lub kilka lamp za wszystkich stron - lampa błyskowa
    dłuuugo się ładuje. Ustawienia na podstawie kilku prób -pełen manual,
    wyłączony AF. To powoduje, że mogę robić tak szybko jak szybko jestem w
    stanie przekładać kartki.

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 13. Data: 2011-09-16 09:01:45
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    spróbuj światło lampy odbić małym lusterkiem w kierunku np. płyty
    styropianu, i oświetlić dokumenty dopiero światłem od tejże płyty odbitym.
    Oczywiście, płyta powinna być (na początku) ustawiona pod kątem prostym
    względem dokumentu. Jakbyś się uparł, to może ci się udać "rozszczepić"
    światło lampy na dwie płyty, będące po obu stronach dokumentu. Sprawę ułatwi
    dłuższa ogniskowa i fotografowanie z odległości jakiegoś metra...
    Pochyleniem i odległością płyty od osi obiektywu można próbować wyrównać
    oświetlenie kartki

  • 14. Data: 2011-09-16 11:37:27
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 11/09/15 08:15, Marcin Bugajski pisze:
> [...]
    > obiektywem :-(
    > Pomieszczenie - hmmm... sądowy pokój (cholera wie jakie tam będzie
    > światło). Ograniczają mnie małe fundusze.

    http://www.instructables.com/id/New-Improved-Portabl
    e-Paperless-Digital-Copy-M/
    :)

  • 15. Data: 2011-09-16 21:14:32
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-15 12:19, Agent wrote:
    > "Palnięcie" na wprost lampą prawdopodobnie spowoduje odblaski na kartkach.

    Zależy od papieru. Na matowym problemy nie ma (szczególnie jeśli jest to
    książka przyjazna - wydrukowana na papierze ciemnym, a nie białym).

    Odblaski mogą się pojawić na papierze błyszczącym. Wystarczy nie
    strzelać flashem bezpośrednio.

    pozdrawiam,
    PK

  • 16. Data: 2011-09-18 05:55:29
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Próbowałem, był.

    Chyba na lakierowanej kredzie. Dokumenty sadowe drukowane sa raczej na
    zwyklym papierze offsetowym do drukarek, wiec "odblask" nie ma prawa
    wystapic.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 17. Data: 2011-09-21 09:08:08
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Próbowałem, był.

    Chyba na lakierowanej kredzie. Dokumenty sadowe drukowane sa raczej na
    zwyklym papierze offsetowym do drukarek, wiec "odblask" nie ma prawa
    wystapic.

    A może podsądny był z wyższych sfer :)