  • 1. Data: 2011-09-15 06:15:31
    Temat: foto - książek, pism etc.
    Od: Marcin Bugajski <m...@v...pl>

    Witam!

    za dużo mi Google nie pomogło - może tutaj ktoś podzieli się jakimiś
    wskazówkami:-)
    Well - muszę sfotografować sporo akt (dokumentów - żeby nie było;-) ).
    Pytanie brzmi jaki statyw i jak wszystko ustawić coby było dobrze?
    Aparat - dostępny będzie tylko jakiś kompakt z raczej ciemnym (3.3)
    obiektywem :-(
    Pomieszczenie - hmmm... sądowy pokój (cholera wie jakie tam będzie
    światło). Ograniczają mnie małe fundusze.
    Będę wdzięczny za wszelki podpowiedzi

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2011-09-15 07:09:16
    Temat: Re: foto - książek, pism etc.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-15 08:15, Marcin Bugajski pisze:
    > Witam!
    Witaj.

    > za dużo mi Google nie pomogło - może tutaj ktoś podzieli się jakimiś
    > wskazówkami:-)

    E tam, za słabo szukałeś. Wejdź na pl.rec.foto.cyfrowa przez google
    groups. Dużo dyskusji na ten temat było.

> [...]
    > Pytanie brzmi jaki statyw i jak wszystko ustawić coby było dobrze?
    > Aparat - dostępny będzie tylko jakiś kompakt z raczej ciemnym (3.3)
    To nie problem. Prawdopodobnie i tak będziesz musiał używać lampy
    błyskowej, bo w pomieszczeniu będzie dość ciemno. Od razu zaopatrz się w
    2 lub 3 komplety baterii do aparatu. A aparat - wystarczy najprostsza
    małpka.

    > Pomieszczenie - hmmm... sądowy pokój (cholera wie jakie tam będzie
    > światło). Ograniczają mnie małe fundusze.
    > Będę wdzięczny za wszelki podpowiedzi

    Potrzebujesz dobrego statywu, który może być droższy od aparatu. Myślę o
    czymś takim z pałąkiem na głowicy, aby można było statyw postawić
    wygodnie na stole obok akt, a aparat ustawić nad nimi. Jeśli da się
    pracować przy oknie, to praca aparatem będzie szybsza.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 3. Data: 2011-09-15 09:11:36
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-15 08:15, Marcin Bugajski pisze:

    > Pytanie brzmi jaki statyw i jak wszystko ustawić coby było dobrze?
    > Aparat - dostępny będzie tylko jakiś kompakt z raczej ciemnym (3.3) obiektywem :-(

    Jeśli to jest sesja "w terenie" i nie ma wysokich wymagań
    do jakości kopii (tzn. chodzi tylko o odczytanie tekstu),
    to wystarczy tani aparat kompaktowy z lampą błyskową i trybem makro.
    Zwykle tak kopiuję dokumenty tekstowe, które w wersji papierowej
    zajmują za dużo miejsca i muszę je wyrzucić. Kopiowanie jednej
    strony w ten sposób trwa kilka sekund. Przy odrobinie wprawy
    w równym trzymaniu aparatu nad środkiem kartki uzyskuje się
    zdjęcia, z których można robić wydruki o jakości kserokopii
    (w trybie "off-line" można jeszcze przed wydrukiem skorygować
    naświetlenie i kontrast).

    Ważne: lampa błyskowa działa dobrze z matowymi materiałami,
    np. zwykłym papierem. Jeśli papier jest błyszczący (np. zdjęcia),
    to niestety odbija się w nim lampa błyskowa. Wtedy można próbować
    oświetlić oryginał z boku (np. światłem dziennym z okna),
    a w razie braku takiej możliwości - zrobić zdjęcie z lampą
    błyskową, ale z boku. Dokument będzie miał zniekształconą
    geometrię, ale to da się skorygować (a wypalonej lampą białej
    plamy nie da się).

    P.

  • 4. Data: 2011-09-15 10:19:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > To nie problem. Prawdopodobnie i tak będziesz musiał używać lampy
    > błyskowej,

    "Palnięcie" na wprost lampą prawdopodobnie spowoduje odblaski na kartkach.

  • 5. Data: 2011-09-15 10:24:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Marcin Bugajski" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obiektywem :-(
    > Pomieszczenie - hmmm... sądowy pokój (cholera wie jakie tam będzie
    > światło). Ograniczają mnie małe fundusze.

    W kwestii "mechanicznej" to statyw jest obowiązkowy. Test możesz zrobić w
    domu. Na podłożu na którym będziesz kładł kartki dobrze jest zrobić jakiś
    opór (zderzak) lub chociaż znaki pisakiem aby tylko zmieniać kartki a nie
    ustawiać kadru ciągle od nowa. Wężyk spustowy też mógłby być przydatny.

  • 6. Data: 2011-09-15 10:34:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-15 12:19, Agent pisze:

    > "Palnięcie" na wprost lampą prawdopodobnie spowoduje odblaski na kartkach.

    Próbowałeś? Bo ja tak. I w przypadku zwykłych kartek "drukarkowych" nie
    ma takiego problemu.

    WAIDODAYO!

  • 7. Data: 2011-09-15 11:22:33
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Tu masz obrazek poglądowy:
    http://www.life.com/image/73532279

  • 8. Data: 2011-09-15 11:41:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > obiektywem :-(
    > Pomieszczenie - hmmm... sądowy pokój (cholera wie jakie tam będzie
    > światło). Ograniczają mnie małe fundusze.

    Jeszcze jedna podpowiedź:
    Powiększalnik fotograficzny ze zdjętą głowicą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 9. Data: 2011-09-15 12:04:34
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Próbowałeś? Bo ja tak. I w przypadku zwykłych kartek "drukarkowych" nie ma
    > takiego problemu.

    Próbowałem, był.

  • 10. Data: 2011-09-15 12:16:03
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > obiektywem :-(
    > Pomieszczenie - hmmm... sądowy pokój (cholera wie jakie tam będzie
    > światło). Ograniczają mnie małe fundusze.

    Jeżeli ma być tanio to może takie cuś z tektury:
    http://hackaday.com/2011/07/18/diy-book-scanner-proc
    esses-600-pageshour/

    Piotrek