eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyfolcwagen w tedeikó
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 139

  • 51. Data: 2015-09-24 13:52:01
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q6o70bh434867k1p2egqrg1c0et6r9c6vj@4ax.
    com...
    <5603d460$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    >> Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na
    >> zwyklych krajowkach i autostradzie, mimo ze na krajowkach srednia
    >> wychodzi ~70 a na autostradzie 130.
    >Kapelusznik autostradowy.

    Srednia. Ciezarowek i bramek nie przeskocze :-)

    >> Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... ale
    >> srednia mowi swoje - znacznie czesciej jade 70 niz 120 :-)
    >Czyli jeździsz bez sensu -- brak różnicy zapewne wynikiem szarpanej
    >jazdy :)

    Az tak bardzo szarpana nie jest, ale owszem przyspieszen troche jest.
    Tym niemniej - z samej sredniej wynika, ze czesto jade powoli, nawet
    mniej niz 90.

    >> Zas diesel w Vectrze oszczedny - 150 na liczniku, a spalanie jakies
    >> niewielkie.
    >> Choc juz przylapalem komputer na pewnych niedokladnosciach - gdzies
    >> zawyza, gdzies zaniza, razem w miare dokladny ...

    >Zmierz sobie na autostradzie po słupkach czy 10km wg komputera równa
    >się 10km
    >wg słupków, można się zdziwić :).

    Mozna, choc nie tak duzo.
    No i na spalanie to nie wplywa - tzn - jak ja licze, to i tak sie na
    wskazaniach licznika opieram.
    Ten akurat liczy zgodnie z komputerem, co wcale nie dziwi.
    J.


  • 52. Data: 2015-09-24 14:24:24
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Sep 2015 13:52:01 +0200, w
    <5603e3e3$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > >Zmierz sobie na autostradzie po słupkach czy 10km wg komputera równa
    > >się 10km
    > >wg słupków, można się zdziwić :).
    >
    > Mozna, choc nie tak duzo.
    > No i na spalanie to nie wplywa - tzn - jak ja licze, to i tak sie na
    > wskazaniach licznika opieram.

    Oczywiście, że wpływa. Licznik naliczy ci przejechane 400km, a realnie (wg
    słupków) będzie to np. 380km. Dystans "raczej" wpływa na obliczeniespalania.

    > Ten akurat liczy zgodnie z komputerem, co wcale nie dziwi.

    No ba, dziwne byłoby, gdyby nie pokrywało się :).


  • 53. Data: 2015-09-24 17:10:02
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ilq70b10fak2gdtvopdejopqdkckfaef0q@4ax.
    com...
    Thu, 24 Sep 2015 13:52:01 +0200, w
    <5603e3e3$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
    >> >Zmierz sobie na autostradzie po słupkach czy 10km wg komputera
    >> >równa
    >> >się 10km wg słupków, można się zdziwić :).
    >> Mozna, choc nie tak duzo.
    >> No i na spalanie to nie wplywa - tzn - jak ja licze, to i tak sie
    >> na
    >> wskazaniach licznika opieram.

    >Oczywiście, że wpływa. Licznik naliczy ci przejechane 400km, a
    >realnie (wg
    >słupków) będzie to np. 380km. Dystans "raczej" wpływa na
    >obliczeniespalania.

    Na wynik wplywa, na opinie o rzetelnosci firmy wplywa, ale na to, ze
    komputer zawyza na autostradzie a zaniza po miescie to juz nie wplywa.

    J.


  • 54. Data: 2015-09-24 17:12:12
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.09.2015 o 00:25, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:28:55 +0200, Cavallino napisał(a):
    >
    >>> No ale taki samochód byłby dużo droższy w zakupie.
    >>
    >> Dlaczego?
    >
    > Bo UE wprowadziła domiar za emisję CO2, a emisja CO2 jest ściśle powiązana
    > ze zużytym paliwem.
    > Test jest standaryzowany i im większa emisja wyjdzie, tym większy domiar
    > musi zapłacić producent.
    >
    > Dlatego samochody które zużyją mniej paliwa w tym ich śmiesznym teście po
    > prostu mogą być tańsze.

    A niech sobie będą droższe, dlaczego mają nieuczciwie konkurować, z
    producentami, którzy FAKTYCZNIE potrafią zrobić mniej spalający silnik?


  • 55. Data: 2015-09-24 17:15:51
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.09.2015 o 12:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:mtv5ij$m51$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 23.09.2015 o 22:48, Tomasz Pyra pisze:
    >>>>> Tylko samochód bez zaniżonego zużycia paliwa, musiałby sporo więcej
    >>>>> kosztować.
    >>>> Mi by wystarczyło, żeby wartości w katalogach były wartościami
    >>>> realnymi.
    >>> No ale taki samochód byłby dużo droższy w zakupie.
    >
    >> Dlaczego?
    >> Nie ma być 4 l kiedy pali 6, tylko 6 kiedy pali 6.
    >
    > Ale kiedy pali 6 ? Wsiade ja, albo twoj syn, to bedzie palil 10 :-)

    To niech piszą że 10.
    Jak komuś spali mniej niż w katalogu, to będzie z tego powodu szczęśliwszy.
    Gdyby płacili odszkodowanie za każde 0,1 l przepału ponad normę, to od
    razu by się nauczyli liczyć prawidłowo.

    >
    >> Zdaję sobie sprawę, że 4 l to bajka i jej nie wymagam.
    >
    > A zona ile osiaga ? :-)


    Więcej niż ja, bo jeździ po centrum, w korkach.

    >
    >>>> Poprzednia norma 90/120/miasto była dużo bardziej zbliżona.
    >>> Wtedy za emisję CO2 nie było domiaru.
    >> No to trzeba się zdecydować - albo zrobić silnik, który pali
    >> przykładowe 4l, albo nie podawać że silnik który pali 6 l pali 4.
    >
    > Przy czym i poprzednie "miasto" to jakis zalozony program jazdy.

    10 razy lepsze niż to co jest obecnie.


    >
    > Tamte normy byly o tyle dobre, ze mozna bylo przejechac kawel 120 czy 90
    > i zweryfikowac czy producent nie klamal.
    > Ale ... moze dlatego je zamienili na nowe, lepsze :-)

    Nie mam wątpliwości,że urzędasy same na to nie wpadły.


    >
    > Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na
    > zwyklych krajowkach i autostradzie, mimo ze na krajowkach srednia
    > wychodzi ~70 a na autostradzie 130.

    Kup sobie suv-a to zobaczysz.
    U mnie każde +10 oznacza litr więcej.

    > Na pewno nie takie jak, jak sugeruja stare katalogi.
    >
    > Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... ale srednia
    > mowi swoje - znacznie czesciej jade 70 niz 120 :-)
    > Zas diesel w Vectrze oszczedny - 150 na liczniku, a spalanie jakies
    > niewielkie.

    W Ceedzie też tak miałem, palił tyle przy 200 co Duster przy 130.


  • 56. Data: 2015-09-24 17:47:50
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 24 Sep 2015 17:12:12 +0200, Cavallino napisał(a):

    > W dniu 24.09.2015 o 00:25, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:28:55 +0200, Cavallino napisał(a):
    >>
    >>>> No ale taki samochód byłby dużo droższy w zakupie.
    >>>
    >>> Dlaczego?
    >>
    >> Bo UE wprowadziła domiar za emisję CO2, a emisja CO2 jest ściśle powiązana
    >> ze zużytym paliwem.
    >> Test jest standaryzowany i im większa emisja wyjdzie, tym większy domiar
    >> musi zapłacić producent.
    >>
    >> Dlatego samochody które zużyją mniej paliwa w tym ich śmiesznym teście po
    >> prostu mogą być tańsze.
    >
    > A niech sobie będą droższe, dlaczego mają nieuczciwie konkurować, z
    > producentami, którzy FAKTYCZNIE potrafią zrobić mniej spalający silnik?

    No ale z drugiej strony test w którym się to zużycie paliwa testuje jest
    taki jaki jest.
    To że test ten zakłada jazdę w mniejszych korkach czy z mniejszymi
    prędkościami niz Ty jeździsz na codzień to już nie ich wina.

    Pewnie większość producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym
    teście uzyskuje wynik taki jaki jest w katalogu i jak byś sobie przejechał
    w ruchu o takiej charakterystyce jak testowy, to też byś zużył deklarowane
    4l.


  • 57. Data: 2015-09-24 17:53:03
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 24 Sep 2015 17:15:51 +0200, Cavallino napisał(a):

    >>> Dlaczego?
    >>> Nie ma być 4 l kiedy pali 6, tylko 6 kiedy pali 6.
    >>
    >> Ale kiedy pali 6 ? Wsiade ja, albo twoj syn, to bedzie palil 10 :-)
    >
    > To niech piszą że 10.
    > Jak komuś spali mniej niż w katalogu, to będzie z tego powodu szczęśliwszy.
    > Gdyby płacili odszkodowanie za każde 0,1 l przepału ponad normę, to od
    > razu by się nauczyli liczyć prawidłowo.

    Ale oni liczą prawidłowo - procedura testowa jest ściśle określona przez
    urzędników.
    Więc jak coś jest niemiarodajne to ta procedura, ale trudno mieć o nią
    pretensję do producenta samochodu.


  • 58. Data: 2015-09-24 18:22:51
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mu1434$c0l$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 24.09.2015 o 12:45, J.F. pisze:
    >>> Nie ma być 4 l kiedy pali 6, tylko 6 kiedy pali 6.
    >> Ale kiedy pali 6 ? Wsiade ja, albo twoj syn, to bedzie palil 10 :-)

    >To niech piszą że 10.
    >Jak komuś spali mniej niż w katalogu, to będzie z tego powodu
    >szczęśliwszy.
    >Gdyby płacili odszkodowanie za każde 0,1 l przepału ponad normę, to
    >od razu by się nauczyli liczyć prawidłowo.

    No - to jest pewna koncepcja.
    Z drugiej strony - jak wtedy wybrac swiadomie samochod, jesli tam sa
    nierealne wartosci, tylko w druga strone ?


    >>> Zdaję sobie sprawę, że 4 l to bajka i jej nie wymagam.
    >> A zona ile osiaga ? :-)
    >Więcej niż ja, bo jeździ po centrum, w korkach.

    To jej daj raz pojechac w trasie :-)

    >>>>> Poprzednia norma 90/120/miasto była dużo bardziej zbliżona.
    >>>> Wtedy za emisję CO2 nie było domiaru.
    >>> No to trzeba się zdecydować - albo zrobić silnik, który pali
    >>> przykładowe 4l, albo nie podawać że silnik który pali 6 l pali 4.
    >> Przy czym i poprzednie "miasto" to jakis zalozony program jazdy.
    >10 razy lepsze niż to co jest obecnie.

    Nie pamietam juz ... naprawde w miare realne ?

    >> Tamte normy byly o tyle dobre, ze mozna bylo przejechac kawel 120
    >> czy 90
    >> i zweryfikowac czy producent nie klamal.
    >> Ale ... moze dlatego je zamienili na nowe, lepsze :-)
    >Nie mam wątpliwości,że urzędasy same na to nie wpadły.

    Trudno powiedziec - imo przynajmniej polowa z tych roznych durnych
    przepisow, to zasluga urzedasow.

    >> Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na
    >> zwyklych krajowkach i autostradzie, mimo ze na krajowkach srednia
    >> wychodzi ~70 a na autostradzie 130.

    >Kup sobie suv-a to zobaczysz.
    >U mnie każde +10 oznacza litr więcej.

    Duzy opor powietrza ?

    To tak patrze na dostawczaki - wydaje sie ze aerodynamika cegly,
    powierzchnia czolowa ogromna, a przeciez wiem, ze silniki maja niezbyt
    mocne ... to jak to moze 160 pojechac ?
    A czesto jedzie ...

    >> Pewnie dlatego, ze na krajowce sie do 90 nie ograniczam ... ale
    >> srednia
    >> mowi swoje - znacznie czesciej jade 70 niz 120 :-)
    >> Zas diesel w Vectrze oszczedny - 150 na liczniku, a spalanie jakies
    >> niewielkie.

    >W Ceedzie też tak miałem, palił tyle przy 200 co Duster przy 130.

    Ale dalsza czesc jest taka, ze przy tych 150 liczby jakies zblizone do
    sredniego wyniku z krajowki.
    Co prawda strasznie skacze odczyt, pare kilometrow rownej drogi by sie
    przydalo ...

    J.





  • 59. Data: 2015-09-24 18:25:20
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.09.2015 o 17:47, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Thu, 24 Sep 2015 17:12:12 +0200, Cavallino napisał(a):
    >
    >> W dniu 24.09.2015 o 00:25, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:28:55 +0200, Cavallino napisał(a):
    >>>
    >>>>> No ale taki samochód byłby dużo droższy w zakupie.
    >>>>
    >>>> Dlaczego?
    >>>
    >>> Bo UE wprowadziła domiar za emisję CO2, a emisja CO2 jest ściśle powiązana
    >>> ze zużytym paliwem.
    >>> Test jest standaryzowany i im większa emisja wyjdzie, tym większy domiar
    >>> musi zapłacić producent.
    >>>
    >>> Dlatego samochody które zużyją mniej paliwa w tym ich śmiesznym teście po
    >>> prostu mogą być tańsze.
    >>
    >> A niech sobie będą droższe, dlaczego mają nieuczciwie konkurować, z
    >> producentami, którzy FAKTYCZNIE potrafią zrobić mniej spalający silnik?
    >
    > No ale z drugiej strony test w którym się to zużycie paliwa testuje jest
    > taki jaki jest.
    > To że test ten zakłada jazdę w mniejszych korkach czy z mniejszymi
    > prędkościami niz Ty jeździsz na codzień to już nie ich wina.

    Ich wina, że nie podają maksymalnego.
    Tylko jakieś z dupy.


    >
    > Pewnie większość producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym
    > teście uzyskuje wynik taki jaki jest w katalogu i jak byś sobie przejechał
    > w ruchu o takiej charakterystyce jak testowy, to też byś zużył deklarowane
    > 4l.

    Przecież mówię, że taka charakterystyka jest do d...


    >


  • 60. Data: 2015-09-24 18:26:45
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.09.2015 o 17:53, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Thu, 24 Sep 2015 17:15:51 +0200, Cavallino napisał(a):
    >
    >>>> Dlaczego?
    >>>> Nie ma być 4 l kiedy pali 6, tylko 6 kiedy pali 6.
    >>>
    >>> Ale kiedy pali 6 ? Wsiade ja, albo twoj syn, to bedzie palil 10 :-)
    >>
    >> To niech piszą że 10.
    >> Jak komuś spali mniej niż w katalogu, to będzie z tego powodu szczęśliwszy.
    >> Gdyby płacili odszkodowanie za każde 0,1 l przepału ponad normę, to od
    >> razu by się nauczyli liczyć prawidłowo.
    >
    > Ale oni liczą prawidłowo - procedura testowa jest ściśle określona przez
    > urzędników.
    > Więc jak coś jest niemiarodajne to ta procedura, ale trudno mieć o nią
    > pretensję do producenta samochodu.

    Nawet do takiego, który ją fałszuję?
    Ja obstawiam, że tak robią prawie wszyscy.
    Dlatego jedni mają +50, a inni tylko +10, to ci którzy nie fałszują zapewne.


strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: