  • 1. Data: 2015-09-21 09:07:06
    Temat: zagadka - dziwny dźwięk spod maski
    Od: quent <x...@x...com>

    Wczoraj odebrałem sharana 1,9tdi od mechanika, który zmieniał mi komplet
    sprzęgła. Auto przyjechało do mnie od niego i było już ciepłe.
    Zrobiłem rundę po okolicy, wszystko grało.
    Dosyć mocno go cisnąłem. Chciałem go wkręcić na obroty więc jechałem na
    trójce w zasadzie cały czas. Obroty 3-4 tys.

    Po ok. 10km zaczął się spod maski wydobywać głośny metaliczny dźwięk.
    Opisać go można tak jakby wysypywać na blachę ziarna ryżu ;-)
    Mocy jakby nie ubyło, choć mam wrażenie, że auto nie ciągnęło już przed
    tym dźwiękiem po przekroczeniu 3tys. obr.
    W międzyczasie zatrzymałem się, otworzyłem maskę, zajrzałem pod spód -
    poza dźwiękiem innych objawów nie było.
    Trwało to może 4 minuty po czym zaczęło cichnąć i po kilkunastu sek.
    wróciło do normy.

    Ot taka zagadka - co to mogło byc??

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2015-09-21 10:19:50
    Temat: Re: zagadka - dziwny dźwięk spod maski
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.09.2015 quent <x...@x...com> napisał/a:

    > Ot taka zagadka - co to mogło byc??

    Wpadł gdzieś drucik, poszorował, wypadł. Co wygrałem? ;-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2015-09-21 10:57:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-09-21 10:19, Dominik & Co wrote:

    > Wpadł gdzieś drucik, poszorował, wypadł. Co wygrałem? ;-)

    Mech ma zajrzeć dopiero w weekend.
    Jak się dowiem, o ile się dowiem, napiszę :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2015-09-21 18:13:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-21 o 09:07, quent pisze:

> [...]
    > Opisać go można tak jakby wysypywać na blachę ziarna ryżu ;-)
    > Trwało to może 4 minuty po czym zaczęło cichnąć i po kilkunastu

    Sypie się jakiś pasek. Kolejne kawałki się odseparowują
    i walą po obudowie zanim się oderwą.

  • 5. Data: 2015-09-21 20:49:26
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-09-21 o 18:13, cef pisze:

    > Sypie się jakiś pasek. Kolejne kawałki się odseparowują
    > i walą po obudowie zanim się oderwą.

    Miałem włąsnie pisać, że pasek osprzętu się zsunął i szorował po
    obudowie (bo zdechła rolka) - ale fakt, są chyba wielorowkowe.
    No to może być tak, jak mówisz.

  • 6. Data: 2015-09-22 08:15:54
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.09.2015 cef <c...@i...pl> napisał/a:

    > Sypie się jakiś pasek. Kolejne kawałki się odseparowują
    > i walą po obudowie zanim się oderwą.

    Teoretycznie, jak ktoś ma koło pasowe z tłumikiem
    drgań (jak w starych 2.0 HDI 110KM na przykład)
    to być może zaczęło się ono rozsypywać.

    No, ale skoro trochę pobrzęczało i ucichło,
    to jest nadzieja, że może jednak tylko drucik :-)

  • 7. Data: 2015-09-22 09:10:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-09-21 20:49, Scobowski wrote:

    > Miałem włąsnie pisać, że pasek osprzętu się zsunął i szorował po
    > obudowie (bo zdechła rolka) - ale fakt, są chyba wielorowkowe.
    > No to może być tak, jak mówisz.

    Pasek wielorowkowy nowy i cały, zmieniałem ze 2 mies. temu.
    Zaglądałem tam, wszystko wygląda normalnie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2015-09-22 15:14:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-21 o 09:07, quent pisze:
    > Ot taka zagadka - co to mogło byc??
    Mechanikowi po naprawie została garść śrubek, nie wiedział co z tym
    zrobić, więc stwierdził "a ch*! byle waga się zgadzała" i sypnął pod
    maskę, poskakało, podzwoniło na wahaczach, wysypało się na jezdnię i
    problem ustąpił ;-)

    Maciek

  • 9. Data: 2015-09-22 16:50:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zrobić, więc stwierdził "a ch*! byle waga się zgadzała" i sypnął pod
    >maskę, poskakało, podzwoniło na wahaczach, wysypało się na jezdnię i

    Albo cos zle dokrecil.
    Poskakala, podzwonila, wypadla ..

    J.