  • 21. Data: 2011-08-15 19:47:50
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-15 21:00, J-L-F pisze:

    > To zdjęcie nie ma czegoś ważnego i istotnego, co było w fotografowanej
    > scenie - przejrzysta i klarowna przestrzeń, soczyste, wyraźne barwy,
    > mocny kontrast, chmury jak marzenie, bez ostrej bieli.
    >
    > Tak było, 300D robił takie zdjęcia, w podobnych warunkach
    > oświetleniowych, że to gówienko, się nie umywa.

    E tam, na pewno da się wyciągnąć coś sensownego, skoro JM tak mówi. Ja
    tam mistrzem PSa nie jestem, ale takie różne wersje wyszły mi z tej
    zabawy (3 są moje, jedno twoje):
    http://images8.fotosik.pl/2519/6620b7c51b7549c3med.j
    pg

    i w rozdzielczości 2500x600
    http://images8.fotosik.pl/2519/6620b7c51b7549c3.jpg

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 22. Data: 2011-08-15 20:50:40
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > E tam, na pewno da się wyciągnąć coś sensownego, skoro JM tak mówi. Ja
    > tam mistrzem PSa nie jestem, ale takie różne wersje wyszły mi z tej
> [...]

    Dzieki serdeczne za włożony trud.
    Ale, to nie jest to, co widziałem.
    Zaczynam wątpić w poprawne działanie body.

  • 23. Data: 2011-08-16 04:45:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-15 20:23, Piotr Sz. pisze:

    > Wlasnie dlatego sie mowi, ze syfra "odmozdza". ;-)
    >
    > Jak robisz krajobraz i do tego kolor, to filtr polaryzacyjny jest bardzo
    > trudny do zastapienia. Zadne histogramy, gimpy czy inne takie nie pomoga,
    > jak np na zieleni, szkle czy wodzie bedzie sie odbijalo swiatlo. O
    > zmniejszaniu kontrastu sceny tak aby jej rozpietosc zmiescila sie na medium
    > na ktorym rejestrujesz obraz juz nawet nie wspomne.

    Oj tam, dinozaury mało myślały i wyginęły...

    Odbijanie światła to jedno, zrzucanie kontrastu to drugie i zupełnie
    inne zjawisko z punktu widzenia fotografii. O ile do redukcji odbić
    polar się przydaje (choć nie pamiętam, żebym w ostatniej pięciolatce go
    użył), to zmniejszanie kontrastu jest pozorne. Obniża część świateł, ale
    nie bliki. W praktyce w ogóle nie zmniejsza dynamiki, bo co zostanie
    obniżone i tak łapało się w dynamice matrycy.

    Problem z dynamiką w cyfrze dotyczy scen z bardzo silnymi światłami
    (gdzie slajd wysiadał znacznie wcześniej), których żaden polar nie
    zgasi. No, ale jak ktoś gada przy każdej okazji ''syfra'', to tylko
    dowodzi, że potrzebuje w kursu obsługi ACRa. Choć ja osobiście wolałbym,
    żeby sobie poszedł do rezerwatu p.r.f.

    --
    pozdrawia Adam
    /pozostawienie gustów bez kontroli prowadzi do degradacji społeczeństwa/

  • 24. Data: 2011-08-16 05:03:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nie ma żadnej kaszanki, jest materiał do zrobienia.

    > To zdjęcie nie ma czegoś ważnego i istotnego, co było w fotografowanej
    > scenie - przejrzysta i klarowna przestrzeń, soczyste, wyraźne barwy,
    > mocny kontrast, chmury jak marzenie, bez ostrej bieli.

    Nie wiem zupełnie, co masz na myśli, ale da się w minutę zrobić np. coś
    takiego:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/c.jpg
    (tak na marginesie, mnie się to nie podoba, ale statystycznie powinno
    się podobać)

    > Tak było, 300D robił takie zdjęcia, w podobnych warunkach
    > oświetleniowych, że to gówienko, się nie umywa.

    Użyj suwaków z menu aparatu jeśli nie lubisz szopa.

    --
    pozdrawia Adam
    /uwaga! - opinie, które głoszę nie stanowią prawa, dogmatów ani aksjomatów!/

  • 25. Data: 2011-08-16 05:05:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-15 22:50, J-L-F pisze:
    > Zaczynam wątpić w poprawne działanie body.

    Dlatego nigdy nie robię jpg.

    --
    pozdrawia Adam
    /często dostajemy niechciane prezenty, ale najczęściej nie dostajemy nic/

  • 26. Data: 2011-08-16 08:49:24
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > No, ale jak ktoś gada przy każdej okazji ''syfra'', to tylko dowodzi, że
    > potrzebuje w kursu obsługi ACRa. Choć ja osobiście wolałbym, żeby sobie
    > poszedł do rezerwatu p.r.f.

    Wtedy mogl bys spokojniej sprzedawac swoje "teorie"? :-)
    I nie ma co sie obruszac na "syfre" (hinc illae lacrimae). Jeszcze przez
    jakis czas to neistety bedzie syfra.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 27. Data: 2011-08-16 08:52:06
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/c.jpg
    > (tak na marginesie, mnie się to nie podoba, ale statystycznie powinno się
    > podobać)

    Statystycznie to Ty masz jedno jadro i jeden jajnik. :-)
    Koszmarek.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 28. Data: 2011-08-16 09:15:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 10:49, Piotr Sz. pisze:

    > Wtedy mogl bys spokojniej sprzedawac swoje "teorie"? :-)

    Sprzedawałem całkiem nieźle dopóki się to opłacało.

    > I nie ma co sie obruszac na "syfre" (hinc illae lacrimae). Jeszcze przez
    > jakis czas to neistety bedzie syfra.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    --
    pozdrawia Adam
    /smak jak znak wznak, rewerencja idiosynkrazji, predylekcja awersji/

  • 29. Data: 2011-08-16 09:17:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 10:52, Piotr Sz. pisze:
    > Statystycznie to Ty masz jedno jadro i jeden jajnik. :-)
    > Koszmarek.

    Skąd wiedziałem, że to napiszesz?
    PS. Pokaż podobne, ale żeby było super. Chętnie poznam, co znaczy ''nie
    koszmarek''. Broń boże, nie swoje, z sieci jakieś.

    A może nie da się pokazać z sieci, tylko na żywo? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 30. Data: 2011-08-16 09:39:19
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Skąd wiedziałem, że to napiszesz?

    Bo to prawda jest? :-)

    > A może nie da się pokazać z sieci, tylko na żywo? :)

    Nie, nie. Da sie. Pewnie, ze sie da.
    Robimy gowniana fotke na dworcu autobusowym w Pcimiu i zaczytujemu do PSa.
    Potem magiczne operacje suwaczkami i wychodzi sliczne lukrowane gowienko :-)

    Pozniej oczywiscie polecamy innym ta sama "droge". Po co komu stare dobre i
    sprawdzone sposoby, jak mamy komputer i PSa.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com