  • 11. Data: 2011-08-15 13:42:27
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-15 13:20:58 +0000, "Thomas" <a...@b...pl> said:

    > Zmien aparat.

    Jakże błyskotliwa uwaga.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 12. Data: 2011-08-15 13:44:51
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 11-08-15 15:20, Thomas pisze:

    > Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zmien aparat.

    nie chce mi się

  • 13. Data: 2011-08-15 13:46:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-15 11:03:56 +0000, J-L-F <j...@o...pl> said:

    > Kolega pokazał mi analogiczne ujęcia z Nikona 5100D - wyszło idealnie.
    Jak robicie? Obaj. W rawach, od razu do jpga?

    > Nie ręczę, wydaje mi się, że nie - robiłem tam wiele zdjęć, wszystkie
    > wyszły podobnie.
    > Mam wrażenie, że EF 35 2,0 dobrze sprawdza się w scenach bez dużej
    > rozpietości tonalnej, inaczej podbija kontrast i wychodzi fatalnie.
    Jakoś nie wierzę. Nie ma opcji, by optyczna przeszkoda, jak doskonała
    by nie była, mogła podbić kontrast. Zmniejszyć i owszem, nawet bardzo,
    ale zwiększyć.
    Poza tym, właśnie miałeś scenę o dużej rozpiętości tonalnej.

  • 14. Data: 2011-08-15 14:17:34
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    JA napisał:

    > A jakie to ma znaczenie?

    W trybach (pół)automatycznych aparaty często kompensują efekt
    polaryzacyjnego i efekt wychodzi różny od oczekiwanego.

    m.

  • 15. Data: 2011-08-15 16:38:56
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-15 14:17:34 +0000, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > W trybach (pół)automatycznych aparaty często kompensują efekt
    > polaryzacyjnego i efekt wychodzi różny od oczekiwanego.

    To trzeba jeszcze włączyć tryb szarych komórek.

  • 16. Data: 2011-08-15 17:29:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-15 12:36, J-L-F pisze:
    > Była słoneczna pogoda, a wyszedł koszmarek z kaszanką:
    > http://www.pbase.com/janf/image/137240429

    Nie koszmarek tylko półprodukt. Dokończ dzieło szopem/gimpem.

    > Czego oczekuję?
    > Generalnie filtr polaryzacyjny eliminuje 'białe' światło, podnosząc
    > kontrast i nasycenie barw, w tym błękit nieba - oczywiście to jest
    > możliwe przy dominancie światła spolaryzowanego w fotografowanej scenie,
    > co nie zawsze występuje.

    Nie zawsze występuje, właściwie częściej nie występuje. Polecam prastarą
    cyfrową metodę: naświetlanie na histogram, raw, obróbka. Żaden polar do
    niczego w tej funkcji się nie przyda.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem wariat na motorze, najszybszy we wsi!/

  • 17. Data: 2011-08-15 17:45:14
    Od: janku <j...@g...pl>

    > Zaczynam mieć wątpliwości, czy w cyfrze te filtry mają sens?

    mają taki sam sens jak w analogu, bo to z obiektywem i światłem
    pracuje filtr, nie z aparatem i jego elektroniką

    a kręciłeś w ogóle tym filtrem ? zapewne nie...

    --
    pozdr
    janku

  • 18. Data: 2011-08-15 18:23:42
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Polecam prastarą
    > cyfrową metodę: naświetlanie na histogram, raw, obróbka. Żaden polar do
    > niczego w tej funkcji się nie przyda.

    Wlasnie dlatego sie mowi, ze syfra "odmozdza". ;-)

    Jak robisz krajobraz i do tego kolor, to filtr polaryzacyjny jest bardzo
    trudny do zastapienia. Zadne histogramy, gimpy czy inne takie nie pomoga,
    jak np na zieleni, szkle czy wodzie bedzie sie odbijalo swiatlo. O
    zmniejszaniu kontrastu sceny tak aby jej rozpietosc zmiescila sie na medium
    na ktorym rejestrujesz obraz juz nawet nie wspomne.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 19. Data: 2011-08-15 18:41:18
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Nie koszmarek tylko półprodukt. Dokończ dzieło szopem/gimpem.

    Próbowałem, nic mi sensownego nie wychodzi z Gimpa.
    Na tę kaszankę, nie ma mocnych.

  • 20. Data: 2011-08-15 19:00:22
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    On 11-08-15 20:41, J-L-F wrote:

    > Próbowałem, nic mi sensownego nie wychodzi z Gimpa.
    > Na tę kaszankę, nie ma mocnych.

    To zdjęcie nie ma czegoś ważnego i istotnego, co było w fotografowanej
    scenie - przejrzysta i klarowna przestrzeń, soczyste, wyraźne barwy,
    mocny kontrast, chmury jak marzenie, bez ostrej bieli.

    Tak było, 300D robił takie zdjęcia, w podobnych warunkach
    oświetleniowych, że to gówienko, się nie umywa.

    To jest niedaleko od Krakowa, lewa strona doliny Dłubni, droga z
    Trzyciąża do Glanowa, w Glanowie prześliczny dworek szlachecki z XVIII w.