  • 1. Data: 2013-04-15 16:04:36
    Temat: egzamin na prawo jazdy kat. B w małym mieście?
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Witam

    kibicuję zmaganiom o uzyskanie przywilej samodzielnego prowadzenia
    automobila przez damę w średnim wieku. Na razie tylko dwa nieudane
    egzaminy co jak na 100lice jest podobno dopiero połową drogi. No i
    rozważam(y) czy by nie pojechać na egzamin np. do Łomży.
    http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/13040813073
    7.pdf
    Czy ktoś to testował w praktyce?

    Adampio

  • 2. Data: 2013-04-15 16:15:10
    Temat: Re: egzamin na prawo jazdy kat. B w małym mieście?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 15.04.2013 16:04, Adampio pisze:
    > rozważam(y) czy by nie pojechać na egzamin np. do Łomży.
    > Czy ktoś to testował w praktyce?

    Ja z racji potrzeby i krótszych terminów B+E robiłem w Łomży - są ronda
    i trzeba ,,na mieście'' ruszać pod górkę :)

    S.

  • 3. Data: 2013-04-15 17:22:38
    Od: RedLite <y...@n...kom>

    W dniu 15.04.2013 16:04, Adampio pisze:

    > http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/13040813073
    7.pdf

    Po "reformie" wiedza znajomość wiedzy teoretycznej spadła 3-krotnie, a
    umiejętność jazdy pozostała na stałym poziomie. Symptomatyczne. :D

    --
    *RedLite*

    Jeśli nie odpowiadam na Twój post, to istnieją dwie zasadnicze możliwości:
    - albo się z nim zgadzam
    - albo jest na tyle durny, że nawet nie chce mi się molestować klawiatury.

  • 4. Data: 2013-04-16 11:01:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RedLite" napisał w wiadomości grup
    7.pdf
    >Po "reformie" wiedza znajomość wiedzy teoretycznej spadła 3-krotnie,
    >a umiejętność jazdy pozostała na stałym poziomie. Symptomatyczne. :D

    Czytajac te przykladowe testy kiedys tam - nie ma sie co dziwic.
    Tylko kursanci jeszcze po staremu ksztalceni i nie zdolali sie znizyc
    do poziomu testow :-)

    Natomiast ... o co chodzi z tymi wynikami ? Praktyka rozumiem - zalezy
    od egaminatora, troche od miasta (ha ha - i na dole te bez tramwajow.

    Ale teoria ? Przeciez wszyscy zdaja przy tym samym programie
    komputerowym.
    Klawiatury im sie zacinaja, monitory zakurzone ?

    Lomza i Krosno udostepnily program szkolom a Opole i Gorzow nie ?

    J.

  • 5. Data: 2013-04-16 20:00:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 11:01:12 +0200, J.F napisał(a):

    > Ale teoria ? Przeciez wszyscy zdaja przy tym samym programie
    > komputerowym.

    Jak widać szczelny i tajny system sobie... a wyniki sobie.
    Jakoś sobie radzą

  • 6. Data: 2013-04-16 21:14:16
    Temat: Re: egzamin na prawo jazdy kat. B w ma?ym mie?cie?
    Od: RedLite <y...@n...kom>

    16.04.2013 11:01; J.F napisał:

> [...]
    > Klawiatury im sie zacinaja, monitory zakurzone ?
    > Lomza i Krosno udostepnily program szkolom a Opole i Gorzow nie ?

    Trudno powiedzieć.
    Natomiast wyniki np. matur są podobnie zróżnicowane. Bo nie mogą być
    jednakowe wszędzie. Są różne szkoły i różni uczniowie (i pewnie
    dziesiątki innych czynników).

    Dla mnie ciekawsze jest to, że ci, którzy [rzekomo] beznamiętnie kuli na
    pamięć stare testy i ci, którzy radzą sobie z nowymi [rzekomo] uczącymi
    lepiej testami, zdają praktykę z taką samą skutecznością.

  • 7. Data: 2013-04-16 21:24:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    16.04.2013 11:01; J.F napisał:

    >Trudno powiedzieć.
    >Natomiast wyniki np. matur są podobnie zróżnicowane. Bo nie mogą być
    >jednakowe wszędzie. Są różne szkoły i różni uczniowie (i pewnie
    >dziesiątki innych czynników).

    A sa gdzies opracowane statystyki ?
    Bo drastyczne roznice w wojewodztwach by mnie tez zdziwily.

    >Dla mnie ciekawsze jest to, że ci, którzy [rzekomo] beznamiętnie kuli
    >na pamięć stare testy i ci, którzy radzą sobie z nowymi [rzekomo]
    >uczącymi lepiej testami, zdają praktykę z taką samą skutecznością.

    Bo praktyka ma sie nijak do teorii :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-04-16 21:38:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 21:14:16 +0200, RedLite napisał(a):

    > Dla mnie ciekawsze jest to, że ci, którzy [rzekomo] beznamiętnie kuli na
    > pamięć stare testy i ci, którzy radzą sobie z nowymi [rzekomo] uczącymi
    > lepiej testami, zdają praktykę z taką samą skutecznością.

    Pokazuje to jaką "nową jakość" niosą te nowe testy.

    Tak BTW - kolega zdał ostatnio egzamin i jedno pytanie mu utkwiło w
    pamięci:

    Jaka jest maksymalna długość zestawu pojazdów który można prowadzić mając
    kat. B.
    a) 19m
    b) 18m 75cm
    c) 18m 50cm

    Bardzo ważna wiedza dla przyszłych kierowców...
    Nie wyobrażam sobie żeby przyszły kierowca osobówki mógł tego nie wiedzieć,
    przecież bez takiej wiedzy on będzie powodował śmiertelne zagrożenie dla
    wszystkich wokół...
    Zwłaszcza jak do swojego Cinquecento podepnie 20m przyczepę...

  • 9. Data: 2013-04-16 21:51:56
    Od: RedLite <y...@n...kom>

    16.04.2013 21:24; J.F napisał:

    > A sa gdzies opracowane statystyki ?
    > Bo drastyczne roznice w wojewodztwach by mnie tez zdziwily.

    Trzeba by poszukać, np. patrz tu, to w województwie łódzkim
    http://d.polskatimes.pl/k/r/5/01/ca/4fee0c56e0ae0_p.
    jpg?1353387892

    Pomiędzy województwami będą mniejsze różnica, ale w wynikach egzaminów
    na PJ też.

    No właśnie.

  • 10. Data: 2013-04-16 22:16:49
    Od: <5...@5...221649.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

> [...]

    > wszystkich wokół...
    > Zwłaszcza jak do swojego Cinquecento podepnie 20m przyczepę...

    Jest przepis o długości zestawu? Jest. Wiec dlaczego kandydata na
    kierującego nie sprawdzić na okoliczność czy go zna. Może nie znać i z tego
    powodu nie zostać kierującym w tym podejściu -- prawie jak w totolotku, może
    nie znać liczb i nie trafić szóstki -- nie kazdy musi miec PJ i nie każdy
    musi trafic w totka.

    ATSD to ten przepis nie jest nowy

    --
    'Tom N'