  • 41. Data: 2010-01-11 00:34:26
    Temat: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Robert Kois" napisał

    > No jak daje więcej niż 5V to tym bardziej nic bym nie podpinał ;).

    Ja bym się spodziewał, że daje dużo mniej niż tolerancja USB przewiduje i
    stąd ewentualnie problem.

    adam

  • 42. Data: 2010-01-11 09:06:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 21:19:22 +0100, R2r napisał(a):

    > Ponieważ? :-)

    Bo jak urzadzenie działa niezgodnie ze specyfikacją to może być zepsute. A
    o ile dobrze pamiętam to 500mA to max według specyfikacji.

    --
    Kojer

  • 43. Data: 2010-01-11 11:47:43
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-01-11 10:06, Robert Kois pisze:

    > Bo jak urzadzenie działa niezgodnie ze specyfikacją to może być zepsute. A
    > o ile dobrze pamiętam to 500mA to max według specyfikacji.

    Ale specyfikacja USB nie określa maksymalnego dopuszczalnego prądu
    oddawanego przez port lecz jego minimalną wydajność prądową. Jeżeli port
    USB jest w stanie dać (przy zachowaniu parametru napięciowego) większy
    prąd od wymaganego specyfikacją to nie znaczy wcale, że jest on niesprawny.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 44. Data: 2010-01-11 12:19:08
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 12:47:43 +0100, R2r napisał(a):

    > Ale specyfikacja USB nie określa maksymalnego dopuszczalnego prądu
    > oddawanego przez port lecz jego minimalną wydajność prądową.

    Skoro tak twierdzisz.
    Nie chce mi się przegryzać przez specyfikację bo trochę tego jest ale za
    wikipedią:

    "A unit load is defined as 100 mA in USB 2.0, and was raised to 150 mA in
    USB 3.0. A maximum of 5 unit loads (500 mA) can be drawn from a port in USB
    2.0, which was raised to 6 (900 mA) in USB 3.0."

    W polskiej natomiast jest:
    "Magistrala zawiera również linię zasilającą (czerwony (+5VDC) i czarny
    (masa) przewód) o napięciu 5 V i maksymalnym poborze prądu 0,5 A."

    --
    Kojer

  • 45. Data: 2010-01-11 13:15:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ktoś tu pisał o tym, że drugie USB może dać tylko 100 mA.

    s/może/powinno/

    To po pierwsze - i pisano, że często standard nie jest spełniony,
    i porty zwyczajnie dają pół ampera bez pytania.

    A i ograniczenie jest jeszcze pod warunkiem, że drugi kabelek jest
    "prymitywny", czyli ma wyjście *tylko* na zasilanie - faktycznie,
    przy "trójniku" inaczej się nie da, natomiast jak samo urządzenie
    ma dwa gniazda to sprawa jest inna.

    > Więc
    > razem można dostać 600 mA. Jak więc uruchomić dysk o poborze 890 mA?

    Wetknąć do gniazda portu supportowanego przez producenta dysku,
    czyli niezgodnego ze specyfikacją standardu :P

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2010-01-11 16:15:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1001111411510.380@quad

    > Wetknąć do gniazda portu supportowanego przez producenta dysku,
    > czyli niezgodnego ze specyfikacją standardu :P

    Chodzi mi o to, że nieprawdą jest, jakoby to drugie dawało tylko 100 mA.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2010-01-11 18:12:57
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-01-11 13:19, Robert Kois pisze:

    > "Magistrala zawiera również linię zasilającą (czerwony (+5VDC) i czarny
    > (masa) przewód) o napięciu 5 V i maksymalnym poborze prądu 0,5 A."

    Otóż to: linia zasilająca o maksymalnym _poborze_ prądu. Prąd pobiera
    odbiornik i taki prąd (0,5 A) linia zasilająca ma mu zapewnić nie
    powodując przy tym spadku napięcia na odbiorniku poniżej dopuszczalnej
    wartości, przy której urządzenie powinno zgodnie ze specyfikacją USB
    pracować poprawnie (jak dobrze pamiętam to jest to 4,75 V).
    A jeśli linia jest w stanie dostarczyć większy prąd zachowując wymagania
    napięciowe - to nic w tym złego.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 48. Data: 2010-01-11 18:31:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MKi" hid5sf$tsh$...@n...onet.pl

    > A dokładniej, to _do_ 2,5V.

    Chyba 2.5 W. :)

    > _Porządne_ (zgodne ze specyfikacją) USB daje bez
    > łaski 100mA, a dopiero ładnie poproszone przez
    > urządzenie daje więcej (albo informuje, że więcej
    > nie może) - oczywiście jest to element protokołu USB.

    Powiedz mi, w jaki sposób dać 100 mA lub więcej na żądanie
    inne niż zmniejszanie oporu urządzenia dołączonego, czyli
    w tym wypadku dysku? :) Napięcie musi być stałe -- 5 V.
    Prąd to iloraz napięcia i oporu sumarycznego.

    Czyżby jakiś opór wewnętrzny gniazdka czy portu USB?

    To nie ładowarka dająca określone prądy ładowania.
    Ładowarka prąd reguluje napięciem ładowania. :)
    Tutaj napięcie musi być stałe -- 5 V z jakąś tolerancją. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2010-01-11 18:32:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hifj3k$pij$...@i...gazeta.pl

    > "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1001111411510.380@quad

    > Chodzi mi o to, że nieprawdą jest, jakoby to drugie dawało tylko 100 mA.

    Albo inaczej -- czym ograniczyć te 100 mA? Napięcie musi być 5 V, opór
    urządzenia nie zależy od USB, czyżby więc jakiś opór wewnętrzny? Raczej
    trudno ograniczać prąd do 100 mA, chyba że bezpiecznikiem, który powyżej
    tego prądu włączy się i odetnie zasilanie. :)

    Ale istotnie -- to urządzenie poprosi o więcej. Poprosi zmniejszaniem swego
    oporu. Bez urządzenia USB nie da ani 1 mA -- prąd po prostu nie popłynie. :)
    I poprosi nie po drutach sygnałowych, ale po zasilających, jak żarówka prosi
    ścianę o więcej amperów. :)

    Tak więc chyba ;) "MKi" hid5sf$tsh$...@n...onet.pl pisze bzdury. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2010-01-11 19:08:18
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 19:12:57 +0100, R2r napisał(a):

> [...]
    > pracować poprawnie (jak dobrze pamiętam to jest to 4,75 V).
    > A jeśli linia jest w stanie dostarczyć większy prąd zachowując wymagania

    Ze zdania wynika, że to linia zasilająca ma maksymalny pobór 0,5A. O
    odbiornikach nic tu nie ma. No i co z tym co w wikipedia en piszą "A
    maximum of 5 unit loads (500 mA) can be drawn from a port in USB
    2.0"?
    Ale ja się nie upieram. Specyfikacji mi się czytac nie chce bo długa, nudna
    i nikt za to nie płaci :).

    --
    Kojer