  • 11. Data: 2013-09-14 19:12:53
    Temat: Re: duster???
    Od: pwz <p...@o...eu>

    > A to ten sam? Wlasnie widze że to jedyna sensowna opcja do Lodgy, gdyby
    > nie te 20 koników za mało. Może się tylko różnią oprogramowaniem?

    Nie mam pojęcia, o co chodzi. Kiedy kupowałem MCV, do wyboru były m.in.
    najsilniejszy 1.6=105KM (ten mam) oraz bodaj 1.2=75KM (8- i 16-zaworowy)
    i ten drugi najwyraźniej został w ofercie jako największa benzyna. Aha,
    widzę też, że zrezygnowali w MCV z wersji 7-osobowej. Czyli kiszka,
    zwłaszcza jeżeli w Lodgy mamy max. 85KM. Tak czy owak, w ofercie brakuje
    wersji (Logana lub Lodgy) z 105KM. To naprawdę fajny, niewysilony
    silniczek. Owszem, lubi sobie spalić paliwa, ale na każdym biegu zostaje
    zapas mocy - wyścigówka to oczywiście nie jest, ale można jechać
    spokojnie. Serio, nie wyobrażam sobie jazdy z mniejszą mocą w tym
    samochodzie... Chyba że za wszelką cenę chcą sprzedawać (droższe) diesle
    albo, jak napisałem wcześniej, za duża to była konkurencja na Renault.
    pwz

  • 12. Data: 2013-09-14 19:23:58
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-09-14 19:12, pwz pisze:
> [...]
    > samochodzie... Chyba że za wszelką cenę chcą sprzedawać (droższe) diesle
    > albo, jak napisałem wcześniej, za duża to była konkurencja na Renault.

    P.S. A nie, jest jeszcze jakiś dziwny benzyniak w Lodgy TCe 115 KM, za
    ok. 6-7k zł droższy od 85KM... Czyli już wiadomo o co chodzi: Logan MCV
    do 75KM, dopłacasz 10k zł i masz 115 KM w Lodgy :-\
    BTW: co to jest za silnik TCe???
    pwz

  • 13. Data: 2013-09-14 19:30:11
    Od: Helios <h...@w...pl>

    > BTW: co to jest za silnik TCe???

    turbo benzyna tylko że to jest 1.2 TCE 115KM (chyba)

  • 14. Data: 2013-09-14 20:32:58
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-09-14 19:30, Helios pisze:

    > turbo benzyna tylko że to jest 1.2 TCE 115KM (chyba)

    Tak: 1,2, 115 KM. Ciekaw jestem, jaka w praktyce jest różnica pomiędzy
    "starym" 1,6ccm=105KM a owym "nowym"(?) 1,2ccm=115KM (oczywiście oprócz
    ceny, teoretycznie mniejszego spalania i owych +10 KM z turbosprężarką).
    Ciekaw jestem żywotności tego nowego silnika (i czy rzeczywiście jest
    nowy), kosztów eksploatacji, awaryjności itp. Na dacia.pl ono pisze i
    pokazuje, że to jest "nowa generacja":
    http://www.dacia.pl/gama-dacii/dacia-lodgy/silniki/ . Co mnie nieco
    niepokoi, skoro zaletą Dacii było właśnie poleganie na starszych, ale
    sprawdzonych rozwiązaniach. Np. dotychczasowy Logan (MCV) to bodajże
    Megane z lat 90. Bez bajerów, ale za to solidny, nie wyżyłowany, a
    przede wszystkim prosty w obsłudze i tani w serwisie.
    pwz

  • 15. Data: 2013-09-14 22:03:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby
    > spory minus :/

    Bzdura.
    Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
    Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.

  • 16. Data: 2013-09-14 22:04:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Errata: właśnie sprawdziłem na dacia.pl, że Lodgy wprawdzie ma 1.6, ale
    > silniczek 85KM :-\ Czyli chyba żadna Daczka nie oferuje niczego
    > mocniejszego.

    Rzeczony Duster jak najbardziej oferuje.
    A w nowej wersji ma dostać 1.2 125 KM.

  • 17. Data: 2013-09-14 23:40:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:03:08 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Bzdura.
    > Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
    > Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.

    To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ?

    J.

  • 18. Data: 2013-09-15 08:23:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ?

    Polskie, ale cykl był cytowany z oryginalnych papierów.
    Ludziska wiążą rdzę z konkretnymi lakierami, które zresztą wycofali z
    użycia - tak ubogiej palety kolorów jaką ma Duster jeszcze nie widziałem.

  • 19. Data: 2013-09-15 10:29:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 08:23:55 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Polskie, ale cykl był cytowany z oryginalnych papierów.

    Ale co - jakis producent farb ?
    Bo skad w Polsce oryginalne rumunskie papiery ?

    J.

  • 20. Data: 2013-09-15 10:44:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > Ale co - jakis producent farb ?
    > Bo skad w Polsce oryginalne rumunskie papiery ?

    A kto powiedział, że były w Polsce?
    Słyszałeś o internecie? ;-)