  • 31. Data: 2014-05-11 12:43:12
    Temat: Re: drukarka 3d
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 11:59:48 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

    > A jak myślisz czym jest grzałka?

    > Może ta pasta? Rezystory są zwykle zalewane cementem lub ceramiką, nie
    >
    > ma prawa śmierdzieć.

    > Po mojemu zasilacz nie wyrabiał, kupiony w zestawie czy osobno?

    > Reklamowałeś niekompletny zestaw?

    > To może ale nie musi wskazywać również na źle skalibrowaną głowicę i
    >
    > temperaturę.

    > Źle skalibrowana drukarka.

    > Brak cierpliwości operatora.

    > Technologia nadal raczkuje, ale są fora tematyczne. W końcu jakoś
    >
    > ludziom udaje się robić przyzwoite wydruki.

> [...]

    Ci ludzie co im się udaje to w NASA pracują.

  • 32. Data: 2014-05-11 16:57:25
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-05-10 16:35, Robert Wańkowski pisze:
    > "nowyr"
    > Przy głowicy, która nie generuje oporów pasek coś zaburzy?
    Nie wiem jakie tam konstrukcje są stosowane, ale niektóre co widziałem
    (dosłownie ze szprych zmontowany stelaż) pracują na wszystkie strony,
    nie z powodu oporów i sił "statycznych", tylko z powodu bezwładności,
    poruszania dość gwałtownie pewną masą.
    O ile w jedną stronę masz pasek naciągnięty i to idzie - to w przeciwną
    - masz elastyczność napinacza. Coś jak z łańcuchem w rowerze, napiętym
    po jednej stronie. Powoduje to, że podczas ruchu w jedną stronę i w
    drugą - występują inne luzy, inna bezwładność (w jedną - tylko wózek, w
    drugą wózek+reakcja napinacza)...

    Btw sam do druku 3d podszedłem (jak to zwykle ja) od strony zadu, bo
    zamiast kupować/budować drukarkę 3D - wziąłem głowicę drukującą (z
    extruderem) i wsadziłem zamiast wrzeciona do CNC, do tego "heatbed".
    Reprapowe podejście ("arduino" oraz drivery dla silników XYZ i extruder)
    dają mi taką wygodę, że drugi raz nie muszę budować elektroniki - płytka
    z AVR udająca arduino steruje mi tymi samymi driverami silników
    krokowych cnc (na TB6600HQ), co normalnie PC przez kartę-interfejs,
    jedynie do extrudera dodałem driver. Tą metodą mam drukarkę 3D o głupim
    rozmiarze (80x40x6 cm, gdyby odpowiednio duży heatbed dać), ale
    mega-solidnej konstrukcji. I szczerze mówiąc... to rewelacji nie ma -
    nawet solidna mechaniczna konstrukcja nie pomoże na samą właściwość
    druku materiałem plastycznym - albo nie ma na czym się oprzeć, albo za
    szybko stygnie, albo który chce płynąć...

    W zasadzie często zastanawiam się, co mi jest szybciej zrobić -
    wyfrezować wrzecionem z jednego wielkiego kloca, czy wydrukować. Jedyny
    plus druku - jest cichszy niż frezowanie ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 33. Data: 2014-05-11 23:30:28
    Od: l...@g...com

    użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

    > Po co piszesz o jakiś abstrakcyjnych 0,1 0,2 jak nigdy w życiu nie widziałeś jak
    wygląda coś co jest zrobione z taką dokładnością.

    Niestety masz racje, konstrukcje paskowe maja to do siebie, ze taki pasek pracuje, a
    rozszerzalnosć termiczna konstrukcji robi swoje. Nie wiem jak plastik zachowa sie po
    godzinie.

  • 34. Data: 2014-05-11 23:40:06
    Od: l...@g...com

    użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Przy głowicy, która nie generuje oporów pasek coś zaburzy?
    >

    > Robert

    Standardowe sruby trapezowe sa robione z dokladnoscia 0,3mm na 1m, nie wymagaj wiecej
    od paska, zebatki i ośki umocowanej na silniku, tam nie ma nieskonczonego naciagu i
    liniowosci. Dla takiej dokladnosci to sruby kulowe i korekta programowa czyli sprzet
    za kwote >200k PLN. Krokowiec nie jest silnikiem idealnie liniowym, tez ma swoje
    odchylki kąta.

  • 35. Data: 2014-05-11 23:59:35
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 23:40:06 UTC+2 użytkownik l...@g...com napisał:

> [...]
    czyli sprzet za kwote >200k PLN. Krokowiec nie jest silnikiem idealnie liniowym, tez
    Powinieneś udzielać się na na portalach typu CNC albo Elektrodzie. Tutaj się
    marnujesz pierdoląc głupoty. Tam się będziesz mógł wykazać brakiem wiadomości i jak
    będziesz aktywny to bardzo szybko awansujesz na super eksperta.

  • 36. Data: 2014-05-12 01:13:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ci ludzie co im się udaje to w NASA pracują.

    Już wiemy, że jesteś głąbem i że tobie się nie udaje. Możesz przestać
    męczyć ?

  • 37. Data: 2014-05-12 01:14:19
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    będziesz aktywny to bardzo szybko awansujesz na super eksperta.

    no to pora do wora, trollu.

  • 38. Data: 2014-05-12 02:20:43
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Andrzej" <d...@o...pl> wrote in message

    > A co sądzicie o drukarce Vellemana, prezentowanej na sklep.avt.pl? Cena
    > jest atrakcyjna (2.5kzł), ale co z jakością?

    Ja nie mam zdania. Droższe mają błędy konstrukcyjne, takie że
    dyskwalifikują. Nie ma pewności, że za 10.000 kupi się coś co działa.

  • 39. Data: 2014-05-12 02:25:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ja nie mam zdania. Droższe mają błędy konstrukcyjne, takie że
    > dyskwalifikują. Nie ma pewności, że za 10.000 kupi się coś co działa.

    Pisałem już o niej, jako alternatywie Profabba.
    Jest bardzo zbliżona. Osiągi takie same praktycznie.
    Fajne jest to, że ma regulowane nóżki.

    Aha - ma inny extruder, ale w szczegółach go nie znam. Widziałem ją na
    żywo, ale nie w działaniu. Generalnie z tego co wiem, jest raczej ok -
    trzeba tylko się przyjrzeć tematowi extrudera.

    Ale - jak już wspominałem wcześniej - tak czy siak, niezależnie jaką
    drukarkę kupisz w cenie paru tysięcy - i tak warto to i owo poprawić,
    bo wszystkie te konstrukcje są raczej marnie dopracowane.

    Musiałbyś kupić coś duuużo droższego, że postawić, używać, cieszyć się
    jakością i nie myśleć o modyfikacjach.

  • 40. Data: 2014-05-12 11:54:53
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 maja 2014 01:14:19 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    wiecej od paska, zebatki i o�ki umocowanej na silniku, tam nie ma nieskonczonego
    naciagu i liniowosci. Dla takiej dokladnosci to sruby kulowe i korekta programowa
    czyli sprzet za kwote >200k PLN. Krokowiec nie jest silnikiem idealnie liniowym, tez
    ma swoje odchylki k�ta.

    si� marnujesz pierdol�c g�upoty. Tam si� b�dziesz m�g� wykaza�
    brakiem wiadomo�ci i jak b�dziesz aktywny to bardzo szybko awansujesz na super
    eksperta.

    > no to pora do wora, trollu.

    Dopiero teraz? W końcu się doczekałem że będę mógł po tobie jeździć jak po łysej
    kobyle i nie będziesz widział. Super. Lubię takie sytuacje.