  • 41. Data: 2014-05-12 11:59:28
    Temat: Re: drukarka 3d
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 maja 2014 02:25:56 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    >
    > Jest bardzo zbliżona. Osiągi takie same praktycznie.
    >
    > Fajne jest to, że ma regulowane nóżki.
    >

    > Aha - ma inny extruder, ale w szczegółach go nie znam. Widziałem ją na
    >
    > żywo, ale nie w działaniu. Generalnie z tego co wiem, jest raczej ok -
    >
    > trzeba tylko się przyjrzeć tematowi extrudera.
    >

    > Ale - jak już wspominałem wcześniej - tak czy siak, niezależnie jaką
    >
    > drukarkę kupisz w cenie paru tysięcy - i tak warto to i owo poprawić,
    >
    > bo wszystkie te konstrukcje są raczej marnie dopracowane.
    >

    > Musiałbyś kupić coś duuużo droższego, że postawić, używać, cieszyć się

    No zajebiście. Regulowane nóżki mają być argumentem. Jeszcze farbami i pędzelkiem w
    ramach poprawy ją pokoloruj i będzie super działała. Super działa chociaż nie wiesz
    jaki ma ekstruder i jak on działa.

  • 42. Data: 2014-05-12 12:57:12
    Od: l...@g...com

    użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

    > Powinieneś udzielać się na na portalach typu CNC albo Elektrodzie. Tutaj się
    marnujesz pierdoląc głupoty. Tam się będziesz mógł wykazać brakiem wiadomości i jak
    będziesz aktywny to bardzo szybko awansujesz na super eksperta.

    Oswiec nas.

  • 43. Data: 2014-05-12 18:01:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-12 12:57, l...@g...com pisze:

    marnujesz pierdoląc głupoty. Tam się będziesz mógł wykazać brakiem wiadomości i jak
    będziesz aktywny to bardzo szybko awansujesz na super eksperta.

    > Oswiec nas.

    nie prowokuj wariata.

  • 44. Data: 2014-05-13 20:42:04
    Od: l...@g...com

    > nie prowokuj wariata.

    Kogut jakis ostatnio bucowaty sie zrobil, nie wnikam.
    Tabele z dokladnoscia srub trapezowych sa ogolnie dostepne.
    Efekt dokladnosci na paskach:
    http://www.prototypy.com/sites_galleries/album/11
    Drugie zdjecie od lewej, na samym dole.
    Ciekawe jest to, ze o dokladnosci napisal to samo - tylko sie zapienil.

    Jak ktos ma pile, tokarke, gotowy soft, zaciecie i czas, za 5000 mozna zrobic
    drukarke 3D o klase bijaca te sprzedawane przez avt. Tylko nie na paskach!!!

  • 45. Data: 2014-05-13 21:28:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jak ktos ma pile, tokarke, gotowy soft, zaciecie i czas, za 5000 mozna zrobic
    drukarke 3D o klase bijaca te sprzedawane przez avt. Tylko nie na paskach!!!

    tylko należy sobie zadać pytanie - po co.
    Bo jak ktoś myśli że dokładność druku w tym systemie wynika z
    dokładności mechaniki, to znaczy że widział to tylko z daleka i na filmie...

    Mechanika nawet paskowa o rząd wielkości prawie przekracza ograniczenia
    technologiczne wylewania tworzywa. Więc całe to pierdzielenie świadczy
    tylko o kompletnym niezrozumieniu tematu.

  • 46. Data: 2014-05-14 17:25:19
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-05-13 21:28, sundayman pisze:
    > Mechanika nawet paskowa o rząd wielkości prawie przekracza ograniczenia
    > technologiczne wylewania tworzywa. Więc całe to pierdzielenie świadczy
    > tylko o kompletnym niezrozumieniu tematu.
    Mechanika może być nawet na gumkach od majtek zamontowanych do zwiędłej
    leszczyny, jeśli elektronika i software jest odpowiednio mądre (albo ma
    informację zwrotną o położeniu, albo może sobie położenie wyliczyć w
    jakiś sposób).
    Jeśli mechanika jest nieprzewidywalna i kupy się nie trzyma to sorry, i
    choć drukowanie topionym drutem ma pewne ograniczenia i dużo
    niedoskonałości, to wtedy widać że "da się spieprzyć jeszcze bardziej".

    Drukarki 3D ludzie robią z gównolitu, kilku śrub sprzedawanych na metry
    i innych odpadów kuchennych, i "jakoś" to działa, a niektórym nawet
    całkiem dobrze jak na taką technologię. Ale nie wiem czemu - niektóre
    firmy nawet tak prostą sprawę potrafią spieprzyć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 47. Data: 2014-05-14 21:20:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > całkiem dobrze jak na taką technologię. Ale nie wiem czemu - niektóre
    > firmy nawet tak prostą sprawę potrafią spieprzyć.

    no tak, ale jeśli całość jest wykonana jakoś "w miarę" rozsądnie, czyli
    choćby z jakichś profili, czy tam nawet grubego akrylu porządnie
    wyciętego, to nawet jak są paski - nie ma żadnego problemu.

    A tutaj się koledzy zaczęli rozwodzić na paskami, jakby to był jakiś
    problem. A nie jest :)

  • 48. Data: 2014-05-30 02:02:16
    Od: m...@3...com

    W dniu piątek, 9 maja 2014 21:38:08 UTC+2 użytkownik nowyr napisał:
    > Nie wiem gdzie zapytać to zapytam tu :-)
    >

    > Mam około 5.000 PLN na drukarkę 3d. Co kupić i od kogo żeby były jeszcze
    >
    > części zamienne ?

    Zajrzyj na forum mojreprap.pl. Najczęsciej polecana i chyba najbardziej niezawodna to
    GATE firmy 3NOVATICA. A już na pewno można ją kupić razem ze wsparciem technicznym i
    forumowiczów, którzy dosyć intensywnie wymieniają się informacjami na jej temat ;-)

  • 49. Data: 2014-05-30 02:04:18
    Od: m...@3...com

    W dniu piątek, 9 maja 2014 21:49:24 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

    > Mam tą;
    >

    > http://centrumdruku3d.pl/profabb-gate-le-nowa-drukar
    ka-3d-z-unique-design/

    > i na start jest imo całkiem OK. Problemem jednak chyba teraz będzie jej
    >
    > kupienie, bo coś się porobiło z U-designem, nie widzę ostatnio ich
    >
    > drukarek w sprzedaży.

    > Jakie części zamienne ? Coś będzie potrzeba, to sobie sam wydrukujesz :)
    >
    > Reszta elementów do kupienia bez problemu.

    Ze sprzedażą nowego GATE nie ma problemu. Firma zmieniła nazwę i stronę. Drukarkę
    można kupić na www.3novatica.com

  • 50. Data: 2014-05-30 19:26:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Najczęsciej polecana ... to GATE firmy 3NOVATICA.

    Zwłaszcza przez ludzi z tej firmy jak widać.

    Zamiast marketingowych haseł, lepiej by napisać parę słów o urządzeniu.
    A tak to nie jest porada, tylko reklama.

    Na oko to jest klon profabba gate - z kilkoma modyfikacjami, jak
    chociażby metalowe łączniki, zamiast drukowanych, co wygląda ciut
    estetyczniej, i zapewne jest trwalsze (a przynajmniej tak powinno być).
    Dobrze też, że na śrubach osi Z są sprzęgiełka - no taki drobiazg, ale
    cieszy oko (i poprawia jakość pracy).

    Jakość druku zapewne zbliżona albo identyczna.