  • 61. Data: 2015-05-11 21:22:22
    Temat: Re: druk zdjęć
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:miqqmu$ra1$...@d...me...

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
    news:5550a972$0$8376$65785112@news.neostrada.pl...

    > "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

    >Jasne - a następnym razem jak coś naskrobiesz to
    >zastanów się jaki to ma sens - bo potem ktoś
    >powie "SPRAWDZAM" i znowu wyjdziesz na głupka.

    Ależ ty jesteś prymitywny.

  • 62. Data: 2015-05-13 00:54:48
    Od: d...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2015 20:00:20 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Nie mam ochoty tego dalej ciągnąć - to Ty postawiłeś tezę,
    > że 19zł/100 odbitek z wysyłką to poniżej ich własnych kosztów.
    > Nie potrafiłęś tego, moim zdaniem, wykazać...

    Dlatego że nie chce ci się samodzielnie wykonać kilku przeliczeń ?
    Jak to zrobić napisałem powyżej.
    Żegnam Marcin

  • 63. Data: 2015-05-13 04:32:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Dlatego że nie chce ci się samodzielnie wykonać kilku przeliczeń ?
    > Jak to zrobić napisałem powyżej.

    Nie, nie dlatego że nie potrafię zrobić obliczeń.
    To prosta arytmetyka, o ile ma się dane...

    Ja jednak kwestionuję Twoją orientację w rynku hurtowym
    i obrotach/kosztach dużych firm.

  • 64. Data: 2015-05-14 00:34:42
    Od: d...@v...pl

    W dniu środa, 13 maja 2015 04:32:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Ja jednak kwestionuję Twoją orientację w rynku hurtowym
    > i obrotach/kosztach dużych firm.

    Masz jakieś konkretne dane przeczące moim ? Bo moje są z pierwszej ręki- to jest po
    prostu moja praca. Od prawie ćwierć wieku.
    Pozdrawiam Marcin

  • 65. Data: 2015-05-14 04:25:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Masz jakieś konkretne dane przeczące moim ? Bo moje są z pierwszej ręki-
    > to jest po prostu moja praca. Od prawie ćwierć wieku.

    Mam wnioski płynące z Twoich metod obliczeń - choćby liczenie upustów od cen
    detalicznych. Tak w fabryce nie liczą. A poza tym - zobacz sobie ile zysku
    wyrobiło Fuji Film w zeszłym roku dla akcjonariuszy i zastanów się, czy
    naprawdę ich koszty są porównywalne z 19zł za 100 odbitek - nie zdziwiłbym
    się jakby się okazało że ich koszty wyprodukowania tego papieru będą rzędu
    100x mniejsze.

  • 66. Data: 2015-05-14 20:46:44
    Od: d...@v...pl

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 04:25:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > się jakby się okazało że ich koszty wyprodukowania tego papieru będą rzędu

    Od ceny hurtowej licz, co to w ogóle jest cena detaliczna przy produkcji . Fujifilm
    Polska kupuje papier po określonej cenie, sprzedaje też po określonej, maksymalny
    rabat jaki dają największym odbiorcom to 16 %. Dodam że ani Fuji ani Kodak nie mają
    własnych labów- oni je zaopatrują w materiał. Już ci zresztą pisałem że w czasach
    kiedy Kodak własną sieć miał, to dla nich mieli większy rabat.
    Może tłumaczę niedokładnie , ale dla mnie są to rzeczy oczywiste.
    Pozdrawiam Marcin

  • 67. Data: 2015-05-20 08:09:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 May 2015, Pszemol wrote:

    > Wytłumacz co przez to rozumiesz...

    Widziałem rozjazd w zeznaniach, więc może wypróbuję własną wersję.

    > Bo jeśli kupuję w przedpłacie za $10 kupon
    > o wartości $20 do restauracji w swoim mieście to jest to obiektywnie kupiony
    > produkt za pół ceny. Gdybym wszedł z ulicy i kupił tą samą ilość
    > jedzenia/alkoholu bez kuponu to zapłaciłbym $20.

    *W TEJ RESTAURACJI*?
    Na tym polega brak obiektywizmu.
    Był taki dowcip o "nowobogackich ruskich" - gość chwali się, że kupił
    zegarek za 5000$. Na to rozmówca powiada: "phi, ja wiem gdzie można
    go kupić za 7000$" :>

    > Inny przykład oferty
    > Groupona jaki kupiłem to przedpłata na mycie samochodu w nowej myjni
    > samochodowej której nie znałem. Również około 40-50% ceny detalicznej dla
    > ludzi z ulicy.

    Owszem, taka "promocja na wejście" do której przedsiębiorca dokłada
    choćby i 100% wartości jest możliwa.
    Ale fakt niższej ceny w porównywaniu do ceny *w tym zakładzie* nie
    znaczy, że ten sam towar czy usługa nie mogą być nabyte taniej.
    Możliwa jest wersja "obniżki marketingowej" polegającej na tym,
    że coś co kosztowało "100" ma cichaczem wprowadzoną nową cenę
    (może i przez parę dni obowiązywała) "160", potem przekreśloną
    z dopiskiem "80". Albo nawet "120" :P

    Ty powiesz że "50%" obniżki, Ghost na to że to "subiektywnie"
    a "obiektywnie" to 20%. A w drugim przypadku że obiektywnie
    to nie obniżka o 40% ale podwyżka o 20%.
    Przypominam: porównywałeś do ceny W TYM SAMYM ZAKŁADZIE
    (i na tym polega możliwość manipulacji, a tym samym "subiektywność").

    [...]
    > Dużo jest w USA serwisów opierających się na ofertach tańszych ale
    > z przedpłatą, bez możliwości zwrotu

    A mają tam oni "junijne" przepisy o prawie odstąpienia od umowy
    przez konsumenta? :> Bo tu i ówdzie to prawo jest bezwzględne.
    (w przypadku usług - przed "rozpoczęciem świadczenia",
    nie że "nie korzysta", tylko odstępuje od CAŁEJ umowy :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2015-06-09 11:08:56
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Myślę, że średniorozgarnięty biznesmen wie więcej niż to.

    Kłopot, ze obaj nie macie racji bo wszystko zależy od sytuacji.

  • 69. Data: 2015-06-11 18:41:45
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 11:09:26 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Kłopot, ze obaj nie macie racji bo wszystko zależy od sytuacji.

    Wszystko zależy od tego jak bardzo sprzedający dał sobie zlasować mózg specom od
    marketingu.
    Pozdrawiam Marcin