  • 81. Data: 2016-12-11 14:16:38
    Temat: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Akarm"

    > Nawet
    > Twojej prostej zasady nie zastosujesz bo wszystko co chwila rusza/staje.

    I skoro wszystko co chwilę rusz/staje to należy wyprzedzać na
    skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych? Nie wierzę, że ktoś myślący
    może tak napisać. Naprawdę niektórzy powinni mieć całkowity i
    bezwzględny zakaz kierowania jakimikolwiek urządzeniami służącymi do
    przemieszczania się.
    ---
    Piechotochodami np

    Ale pieprzysz jak zwykle

  • 82. Data: 2016-12-12 20:19:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2016 o 09:01, Jacek pisze:

    > Popieram całkowicie, ale szczerze wątpię, że coś pozytywnego z tego
    > wyjdzie.

    Jaskółki już nisko latają:

    https://www.youtube.com/watch?v=vPQ4VGw9UhQ

    Shrek

  • 83. Data: 2016-12-13 14:31:02
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.12.2016 o 19:20 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nie da się prosto, logicznie i którko wprowadzić 70 na całym takim węźle.

    Samymi znakami może i nie ale uwzględniając zmianę przepisów owszem.
    Chociaż nawet i przy obecnych przepisach - skąd pewność, że ograniczenie
    (tu: podwyższenie do 70) jest odwoływane przez początek skrzyżowania a nie
    jego koniec?

    --
    SW3
    ----

  • 84. Data: 2016-12-13 14:35:00
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.12.2016 o 18:56 re <r...@r...invalid> pisze:

    > Najprościej byłoby chyba wpisać do ustawy, że podwyższenie prędkości nie
    > jest odwoływane przez skrzyżowanie jeśli się jedzie na wprost
    > (potencjalny
    > problem z interpretacją "na wprost" gdy np. główna droga jest lekko po
    > łuku ale w większości przypadków by to pomogło).
    > ---
    > Ale czemu tylko na wprost ?

    Żeby nie trzeba było stawiać odwołań na każdej najmniejszej dróżce na
    którą można skręcić.

    --
    SW3
    ----

  • 85. Data: 2016-12-13 14:42:30
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.12.2016 o 19:26 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ależ skąd - w cywilizowanym świecie na przejściu ma pierwszeństwo zawsze

    Na przejściu. O ile takowe jest. A jak sam przyznałeś często jest
    infrastruktura do przechodzenia ale bez formalnego przejścia.

    --
    SW3
    ----

  • 86. Data: 2016-12-13 15:02:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3"
> [...]
    >po
    >łuku ale w większości przypadków by to pomogło).

    Ale to jest taki sobie pomysl, bo nadjezdzam boczna droga, skrecam w
    te "przyspieszona" i skad mam wiedziec, ze tu mozna szybciej
    (albo trzeba wolniej) ?

    J.

  • 87. Data: 2016-12-13 16:20:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.12.2016 o 14:31, SW3 pisze:

    > Samymi znakami może i nie ale uwzględniając zmianę przepisów owszem.

    Przypominam, że mówimy o uproszczeniu;)

    Zresztą - nie da się na dłuższą metę walczyć z trolami prawnymi
    uszczegółowiając prawo. Wtedy zaczyna się okazywać, że rozporządzenie o
    dżemach rozraszta się do kilku tysięcy stron dajac miejsce do kolejnych
    trolowań a przy okazji robiąc owoce z marchewek.

    Dla przykładu.

    - Nie wolno jeżdzić rowerem po przejściach,
    - wydaje się, że nie wolno już w szczególności po przejściach (wzdłóż) i
    na czerwonym świetle.

    Ale - ja wcale nie jadę po przejściu - po prostu włączam się po jednej
    stronie i wyłączam po drugiej - dla pewności 5 cm od przejścia. No i
    znajdź przepis który tego zabrania, uszczelnij, a ja ci go po raz
    kolejny stroluje z innej strony. Powodzenia.

    > Chociaż nawet i przy obecnych przepisach - skąd pewność, że ograniczenie
    > (tu: podwyższenie do 70) jest odwoływane przez początek skrzyżowania a
    > nie jego koniec?

    Przez skrzyżowanie. Na początku skrzyżowania jestes... no nie da się
    ukryć, że na skrzyżowaniu. Skoro skrzyżowanie odwołuje, a jesteś na
    skżyrzowaniu... to znaczy że zostało odwołane.

    Shrek

  • 88. Data: 2016-12-13 16:23:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.12.2016 o 14:42, SW3 pisze:

    > Na przejściu. O ile takowe jest. A jak sam przyznałeś często jest
    > infrastruktura do przechodzenia ale bez formalnego przejścia.

    No przyznałem. Tyle że u nas ma to samo tylko tam gdzie ma wyznaczone
    przejście. To jest ta różnica - u nich przejście jest "autostradą" dla
    pieszych (mają pierwszeństwo), u nas szykaną (tu łaskawie możesz przejść
    na drugą stronę, jak cię ktoś puści).

    Shrek

  • 89. Data: 2016-12-13 17:14:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "SW3"

> [...]
    > ---
    > Ale czemu tylko na wprost ?

    Żeby nie trzeba było stawiać odwołań na każdej najmniejszej dróżce na
    Przecież nie w tym problem. Jak zrozumiałem, chodzi o powtarzanie znaków
    podwyższających prędkość tylko po to by poinformować, że nic się nie
    zmieniło. To do tego wystarczy nieodwoływanie ograniczeń prędkości przez
    skrzyżowanie w dowolnym kierunku. Te znaki, które teraz informują
    wyjeżdżających o podwyższeniu można wtedy umieścić przed wyjazdem.
    Mankamentem jest, że jak ktoś nie wie ile jechać to się nie dowie póki się
    coś nie zmieni. Rozwiązaniem, umieszczanie jednak niekiedy znaku np na
    wyjeździe z dużego węzła.

    A w ogóle to pieprzenie o niczym. Ograniczeń prędkości w ogóle nie potrzeba,
    potrzeba informacji o trudności drogi, trzy kolory

  • 90. Data: 2016-12-14 10:31:27
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 13.12.2016 o 16:20 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przypominam, że mówimy o uproszczeniu;)

    O uproszczeniu całości. Jeśli dzięki dodaniu jednego paragrafu możnaby
    zlikwidować istotny procent znaków to jest to uproszczenie.

> [...]
    > dżemach rozraszta się do kilku tysięcy stron dajac miejsce do kolejnych
    > trolowań a przy okazji robiąc owoce z marchewek.

    Weźmy przykład z matematyków. Twierdzenia matematyczne są najkrótsze jak
    się da a jednocześnie precyzyjne.

> [...]
    > stronie i wyłączam po drugiej - dla pewności 5 cm od przejścia. No i
    > znajdź przepis który tego zabrania, uszczelnij,

    Ale po co? Jeśli ustępujesz pojazdom (jak to przy włączaniu) to w czym
    problem. Powinieneś ustąpić i pieszym w razie gdybyś jednak chciał
    zahaczyć o przejście ale skoro mają czerwone to ich raczej nie ma :)

    --
    SW3
    ----