  • 71. Data: 2010-01-05 15:56:29
    Temat: Re: czy kto? ma zbedne stare klawiatury ps2 ?
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:d1f890de-a1d2-456a-8463-781ab2a316cc@j19g2000yq
    k.googlegroups.com...

    > racja. ja tez uwielbiam podziwiac oryginalna sciezke dzwiekowa
    > przykryta lektorem (mowimy o tv, nie od np dvd).

    Z lektorem jest srednio fajnie ale z dubbingiem jest tragicznie. Nie da sie
    tego
    ogladac i koniec.

    > jasne. bo przeciez sredniej jakosci dubbing jest duzo gorszy od
    > lektora. ta, jasne...

    Bez porownania gorszy. Chyba, ze do tej pory nie slyszalem tego "sredniej
    jakosci dubbingu" tylko same fatalnej jakosci.

    > Dobry/bardzo dobry dubbing jest cholernie trudny do zrobienia- a wiec
    > i drogi. Lektor jest tani. Napisy sa jeszcze tansze, ale polanalfabeci
    > by sie burzyli (pomijajac ludzi ktorzy np nie sa w stanie czytac bo sa
    > slepi etc- ale takowych jest mniejszosc jakby nie patrzec).

    Chetnie bym zobaczyl jakis film z dobrym dubbingiem. Ale nie animowany.

  • 72. Data: 2010-01-05 16:07:50
    Temat: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    bagno pisze:
    > W ktorym miejscu sa ciezkie w odbiorze ?

    A tykim w ktarym maszem sim domuślać cy piszasz.
    Dalyj ni dyskutójem s tabom, ba mi ciunszko. Zacznij pisać py pylsku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 73. Data: 2010-01-05 16:41:50
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >No dobrze, masz inne potrzeby. Ale nadal nie będzie ci gorzej wg moje
    >wizji. Teraz masz wygibasa trzypalcowego na Ą. W wersji z częścią
    >polskich znaków zostaje Ci wygibas na Ą, ale już ą możesz sobie
    >spokojnie pisać.

    Za to mam Ą gdzie indziej niż ą? Bez sensu. Czy może mam Ą nielogicznie
    tam gdzie ą, tylko z czymś innym niż shiftem?

    >Nie da. Jakośtam wyglądające wyrównywanie może wyjść co najwyżej przy
    >czcionkach zmiennych

    Czcionka to taki metalowy stempelek.

    >poprzez regulowanie graficzne odstępów. Do tego
    >tekst nie może być połamany wcześniej, a dzielenie wyrazów wykona
    >również dopiero mechanizm prezentacji.

    Zdaje ci się. Jakbym nie równał, to bym nie pisał.

    >Możesz nie używać idiomów z obcych języków, bo niestety nie rozumiem.

    Dysgóglia, widzę. Zdarza się.

    >Tak samo mówili malkontenci jak doszło Okienko i Menu na wzór Japka czy
    >co tam mają w zgniliźnie. Niektórzy ostentacyjnie nawet je wydłubywali.
    >I co? Przyjęły się i są w użytku i nikt nie płacze.

    Znaczy, klawiatura z dywersantami ma znacząco inny układ niż normalna?

    >Nie umiem.

    K.*a, Tristan, ja byłem w stanie znaleźć program do tego (darmowy, od
    MS) w przeciągu pięciu minut. Gógla wyłączyli, czy myślenie?

    >No ale ich nie ma.

    Alt+liczba (choć to upierdliwe)

    >Fonetyczny zapis Linux.

    Może byś się tak jednak douczył, Przemajsływie...

    >O ile umiem. Parę razy pytałem i niestety odpowiedzi były zbyt gicze jak
    >na moje zrozumienie :(

    xkb było dość proste IIRC. Ale gmerałem w tym wieki temu, więc nie
    pamiętam już.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 74. Data: 2010-01-05 16:51:40
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >Dokładanie sobie pracy w imię zasad to nie jest objaw rozsądku. Jeżeli
    >nazywasz lenistwem dążenie do uproszczania sobie życia, to owszem,
    >jestem leniwy. Mi się jednak lenistwo kojarzy raczej z niechęcią do
    >pracy, a tej wykonuję akurat więcej niż mój organizm jest w stanie znieść.

    Widzisz, lenistwo bardzo często prowadzi do przepracowania ponieważ
    powoduje niechęć do jednorazowego wysiłku, który zaoszczędzi pracy
    wielokrotnie w przyszłości przyszłości

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >Nie. Pierwotne twierdzenie było, że burczący lektor z Polski jest do
    >dupy w porównaniu z pełną ścieżką dźwiękową w Niemczech.

    Przemysławie, myślę że musisz to uzgodnić z Adamem. On napisał powyżej
    coś innego.

    >Nie mam pojęcia czy są takie, nie spotkałem.

    Czyli porównanie cenowe lektor-dubbing możesz sobie w buty wsadzić.

    >No ciężko dyskutować cudzymi gustami, ale ja truskawki to śmietaną...

    No widzisz. Psujesz smak truskawek jakąś śmietaną. Fuj. Chcesz tłuszczu,
    to nie mieszaj do tego truskawek.

    >I tak lepiej to zagra niż lektor, który w ogóle nie gra.

    Oczywiście. Przecież nie ma kiepskich aktorów.

    >Bo się przyzwyczaiłeś do wersji angielskiej.

    Bingo. Podobnie jak do GITS przyzwyczaiłem się po japońsku. A do paru
    innych rzeczy w paru innych oryginalnych językach.

    >A co to znaczy rosyjski film?

    A co to znaczy "znaczy"?

    >Na Ty Trombo widziałem ostatnio Sherlocka
    >Holmesa w wersji rosyjskiej (w sensie kręcony przez rosjan). Jest
    >różnica, względem Sherlocka kręconego przez Brytoli z podkładem rosyjskim?

    A to jest w ogóle ciekawa kwestia. I dalece głębsza od prostej niechęci
    do dubbingu/lektora/napisów.

    >A co powiesz o polskiej wersji Sherlocka, którą ten światły naród
    >nakręcił po angielsku i we własnym kraju puszczał z lektorem i
    >angielskimi napisami w czołówce (o ile dobrze pamiętam),

    Nie kojarzę.

    >a który został
    >przedubingowany na niemiecki

    Pisałem już co sądzę o dubbingu.

    >(jest na TyTrombie) łącznie z napisem w
    >czołówce?

    Mógłbyś łaskawie, mój ty PushesWeFamie nie robić jakichś potworków
    z nazw własnych?

    >No to wrzeszczeli po niemiecku i co? I tak wszyscy kochali te filmy.
    >Swoją szosą, w usańskich filmach też mało kto mówi swoim językiem. Nawet
    >kosmici perfekcyjnie znają usański.

    A to zupełnie inna bzdura.

    >Raczej wyalienowany. Uwielbienie dla spokoju nie jest zbytnio elitarne
    >we współczesnym społeczeństwie.

    No proszę. Czyli ta popularność skąd się bierze? Sama przyszła?

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 75. Data: 2010-01-05 17:04:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > Czcionka to taki metalowy stempelek.

    Dawniej. Teraz to taki wirtualny stempelek.

    > Dysgóglia, widzę. Zdarza się.

    No właśnie wyguglałem angielskie znaczenie, ale nie rozumiem tego idiomu.

    A kto mówił o znacząco innym?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 76. Data: 2010-01-05 17:11:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
> [...]
    > Widzisz, lenistwo bardzo często prowadzi do przepracowania ponieważ
    > powoduje niechęć do jednorazowego wysiłku, który zaoszczędzi pracy

    A jaki jednorazowy wysiłek dostarczy mi np. klawiaturę z polskimi znakami?

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Przemysławie, myślę że musisz to uzgodnić z Adamem. On napisał powyżej
    > coś innego.

    No dobrze, miałem napisać ,,najmniej tracę''. Lepiej ci?

    > Czyli porównanie cenowe lektor-dubbing możesz sobie w buty wsadzić.

    A ja chcę porównywać? Ja wiem, że wersje z pełnym podkładem niemieckim
    są dla mnie finansowo dostępne. Więc twoje wyssane z palca opowieści o
    młodym informatyku po studiach z długoletnim stażem zostały obalone.

    > No widzisz. Psujesz smak truskawek jakąś śmietaną. Fuj. Chcesz tłuszczu,
    > to nie mieszaj do tego truskawek.

    No, a ty je błotkiem w postaci lektora.

    > Oczywiście. Przecież nie ma kiepskich aktorów.

    No i? I tak zagrają lepiej niż lektor, który w ogóle nie gra. No i czy
    jest obowiązek obsadzania tego kiepskimi? Film też można obsadzić
    kiepskimi, a nie podajesz tego jako argument za całkowitą likwidacją
    filmów.

    http://www.youtube.com/watch?v=0Ba12bIJSNo

    http://www.youtube.com/watch?v=Fj72R-dRXP8

    > A to zupełnie inna bzdura.

    Jaka znów bzdura? Weź se dowolny film o kosmitach by USA. Ledwie ze
    statku wyłażą, już po usańsku świergolą jak dzikie.

    > No proszę. Czyli ta popularność skąd się bierze? Sama przyszła?

    No niestety większa masa społeczeństwa lubi jazgot. Ja nie lubię.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 77. Data: 2010-01-05 17:20:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >A kiedy mówiłem o całkiem? Jedyne co różniło znacznie niemiecką od
    >usańskiej było Z zamienione z Y.

    Oczywiście. A Ford Focus nie różni się znacznie od malucha. No, jedynie
    ma inny kształt reflektorów.

    >Ma. (Podpowiedź: CapsLock)

    Nie ma.

    >Możesz po polsku się wyrażać, bo ja nie rozumiem obcojęzycznych zagajeń.

    Bardzo mi przykro, że nie rozumiesz. Bardzo mi przykro także, że nie
    znasz takiego polskiego słowa jak linotyp. A jeszcze bardziej mi
    przykro, że nie potrafisz sobie wygóglać zdjęcia linotypu.

    >Ta... zwłaszcza Alt-X.

    Owszem, jest _jeden_ wyjątek.

    >Poza tym, skoro chcesz się zastanawiać gdzie jest
    >Ą, to czemu nie zastanawiasz się, gdzie jest A?

    Brawo. Właśnie odkryłeś, że nauka pisania na klawiaturze jest trudna.
    Dlaczego chcesz ją dodatkowo utrudniać?

    >Idąc tym tropem to Q można zbudować z O i kreseczki albo ogonka.
    >Więc likwidujemy Q. E to F z ogonkiem. Likwidujemy E.

    Od kiedy Q to O ze znakiem diakrytycznym? (inna sprawa, że "ą" tak
    właściwie powinno mieć postać "o" z ogonkiem, z fonetycznego punktu
    widzenia)

    >Wiesz, klawiatura ci się z kompresją pomyliła.

    Jeżeli uważasz, że najczęściej wykorzystywane w języku znaki powinny być
    np. tam, gdzie na QWERTY jest Q, to chyba faktycznie nigdy nie pisałeś
    bezwzrokowo.

    >F8? W mało czym.

    Może. No i?

    >Delete to standard, nawet nazwę ma adekwatną, we wszystkich sensownych
    >programach dowolnego zastosowania,

    LOL. Sensowny program - program, w którym Delete działa jak Tristan
    chce.

    >No i?

    No i to zupełnie inna praca.

    >Ale patrzę w ekran i nie trafiam w delete właściwie.

    Tristan, jak tak patrzę na to co wypisujesz na newsach, to dochodzę do
    wniosku, że ty w nic nie trafiasz właściwie. Cały świat się przeciwko
    tobie zmówił.

    >Czy ja mówiłem, że pisanie bezwzrokowe to jedyne zastosowanie? Czy ja
    >mówiłem, że pisanie bezwzrokowe to tylko maszynopisanie? Przy
    >księgowaniu dokumentów też korzystam z delete. Przy pracy z arkuszem też
    >korzystam z delete.

    Dlaczego nie backspace?

    >Ale jaki czytnik? Co ma czytać?

    Newsy.

    >Ja cię nie rozumiem zupełnie. Jesteś
    >wielbicielem myszkoklikania, to sobie bądź.

    A to ciekawe.

    >Ja od lat głoszę pogląd, że
    >myszka to pomyłka koncepcyjna. Do grafiki się nie nadaje, przydatniejszy
    >jest tablet.

    Do prostej grafiki jak najbardziej wystarczy. A dobry tablet jest drogi.

    >Do obsługi zwykłych programów to też średnio.

    Oczywiście. Co zaliczasz do "zwykłych programów"?

    >Dobra, dobra, to se wklejaj myszką. Zaakceptuj jednak istnienie świata
    >poza tobą.

    Tristan, nie miałeś przypadkiem logiki na studiach? Od kiedy
    zaprzeczenie twierdzenia "wszyscy znają ctrl-c/ctrl-v" brzmi "ja używam
    myszki"??? Może jednak wrócisz i oddasz dyplom, bo ci się nie należy.
    Ja twierdzę, że dalece nie wszyscy znają tę kombinację. (i widzę takich
    codziennie w pracy)

    >Nie wiem czy stara, ale jakaś mało znana. To coś z Borlanda, prawda?

    Chyba jeszcze starsze. Jakieś WordPerfect, czy coś takiego.

    >Poza tym, ona jest szalenie niewygodna. C i V leżą blisko siebie i
    >blisko Ctrl.

    Ctrl-C służy do czegoś zupełnie innego.

    >Do inserta to nie mam szans palców na ciągnąć.

    Rze co? Byłeś u lekarza?

    >Zwłaszcza,
    >że znów masz kolejny problem -- wędrujący insert w różnych modelach.

    Jedyny problem bywa w braku tegoż w niektórych modelach. I owszem, jest
    to upierdliwe. (mieliśmy takie Logitechy w którymś momencie)

    >Poza tym przy kopiuj-wklej musisz zmieniać klawisz modyfikujący, a przy
    >Ctrl+C/V trzymam Ctrl i tylko mlask-mlask dwa klawisze.

    No, zmieniasz jeden klawisz, zamiast drugiego. Co za różnica?

    >W ogóle dziwny jestem, bo w niektórych programach to nawet używam Ctrl+D
    >do duplikowania.

    Ctrl-D służy do EOF-owania.

    >Różne wersje Ci proponuję, bo wciąż kręcisz nosem.

    Bo jestem realistą. Układ "zróbmy rozpierduchę na klasycznej
    klawiaturze" się nie przyjmie. Układ "dołóżmy fafnaście klawiszy" też
    raczej nie.

    >owszem. To tak jakby twierdzić że cośtam w aucie jest fajne, bo kubica
    >używa.

    Owszem, sekwencyjna skrzynia biegów jest fajna.

    >Zrozumże w końcu, że komputer dzieli się na użytkownika i producenta.

    Ja miałem zawsze wrażenie, że raczej na procesor, pamięć... (sprawdzić
    czy nie 8051)

    >Programista i admin to część producencka.

    Oczywiście. Jeżeli zdarza mi się czasami napisać sobie jakiś program, to
    jestem producentem, czy konsumentem? A jeśli zdarzyłoby mi się ten
    program sprzedać?

    >Po stronie odtwarzacza DVD
    >(też komputer) też z jednej strony jest programista. I co, wymagasz od
    >odtwarzacza klawiatury programisty?

    Wznosisz się na wyżyny absurdu.

    >Widziałeś może stanowiska do zdawania na prawo jazdy ? Widziałeś jakie
    >są tam klawiatury. I co? Mają takie być wszędzie, bo przecie ,,zdający
    >na prawko są normalni i takie mają wymagania''?

    Jeszcze zapostuluj ołówki dla leworęcznych.

    >Nie trzeba dekretować, trzeba by zacząć produkować. Ale producenci się
    >nie palą, bo wiedzą, że polacy łykną wszystko, co im wcisnąć, jako
    >supier-hipier-hamerykańskie.

    Oczywiście. A Tristan jest jedyny Patriota(tm)

    >No cóż, nie jestem producentem sprzętu.

    A kto ci broni zostać? A, zapomniałem, cały świat się przeciwko tobie
    zmówił.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 78. Data: 2010-01-05 17:21:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "bagno"
    >W ktorym miejscu sa ciezkie w odbiorze ?

    Przede wszystkim, nie deklarujesz kodowania.
    A poza tym, piszesz w jakimś dziwnym języku.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 79. Data: 2010-01-05 18:33:10
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >Dawniej. Teraz to taki wirtualny stempelek.

    Oczywiście. Ignoranci przełkną wszystko.

    >No właśnie wyguglałem angielskie znaczenie, ale nie rozumiem tego idiomu.

    Tłumacząc na polski zatem - nie musisz mi o tym mówić, robiłem to "temi
    rencami".

    >A kto mówił o znacząco innym?

    Ach, czyli nie miało być analogii, tylko uwaga od czapy?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 80. Data: 2010-01-05 18:43:04
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >A jaki jednorazowy wysiłek dostarczy mi np. klawiaturę z polskimi znakami?

    A potrzebna ci do czytania napisów?

    >No dobrze, miałem napisać ,,najmniej tracę''.

    Ty może tak, ja nie.

    >Lepiej ci?

    Uuuuóóó... zaczynamy się robić agresywni?

    >A ja chcę porównywać? Ja wiem, że wersje z pełnym podkładem niemieckim
    >są dla mnie finansowo dostępne.

    Wersje z gównianym dubbingiem niemieckim są tanie, bo gówniany dubbing
    jest tani. Jak gówniane wszystko inne. Dziękuję za taki dubbing.

    >Więc twoje wyssane z palca opowieści o
    >młodym informatyku po studiach z długoletnim stażem zostały obalone.

    Jakie znowu "wyssane z palca opowieści"?

    >No, a ty je błotkiem w postaci lektora.

    Sugerujesz, że potrzebuję do truskawek lektora? Po co? Żeby mi opowiadał
    jak smakują?

    >No i? I tak zagrają lepiej niż lektor, który w ogóle nie gra.

    Brawo. Lektor ma czytać. Aktor ma grać. Kiepski aktor to kiepski aktor.
    Kiepski lektor to kiepski lektor. PRoblem w tym, że dużo łatwiej
    (i taniej) o jednego przyzwoitego lektora na film niż o pierdyliard
    przyzwoitych (tu jeszcze dochodzi kwestia granic przyzwoitości jednego
    i drugiego) aktorów na film.

    >No i czy
    >jest obowiązek obsadzania tego kiepskimi?

    Obowiązek - nie. Jakoś jednak wątpię żeby polscy dystrybutorzy (bo do
    nich będzie to należało) tak się garnęli do wydawania kasy na dobre
    realizacje.

    >Film też można obsadzić
    >kiepskimi, a nie podajesz tego jako argument za całkowitą likwidacją
    >filmów.

    Oj, powinien być np. całkowity zakaz udziału osób poniżej lat,
    powiedzmy, piętnastu w polskich filmach.

    >http://www.youtube.com/watch?v=0Ba12bIJSNo

    A, ta wersja.
    Czyli z "Polacy nakręcili u siebie po angielsku" zostało "Amerykanin
    przyjechał do Polski nakręcić tanio".

    >http://www.youtube.com/watch?v=0Ba12bIJSNo

    Rzeco?

    >Jaka znów bzdura? Weź se dowolny film o kosmitach by USA. Ledwie ze
    >statku wyłażą, już po usańsku świergolą jak dzikie.

    Wiem. Chodzi mi o to, że to jest pewna bzdura regularnie powielana w
    filmach. Akurat tym razem nie czepiałem się ciebie.

    No tak, gdzieś trzeba czuć się elitą.

    --
    \ K...@e...eu.org /