    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Date: Tue, 05 Jan 2010 18:20:23 +0100
    <s...@e...rdc.pl>
    <hhv30n$2nv$1@news.interia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <hhv6rr$73e$1@news.interia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <hhva57$am2$1@news.interia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <hhvkn8$uc8$1@news.interia.pl>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >A kiedy mówiłem o całkiem? Jedyne co różniło znacznie niemiecką od
    >usańskiej było Z zamienione z Y.

    Oczywiście. A Ford Focus nie różni się znacznie od malucha. No, jedynie
    ma inny kształt reflektorów.

    >Ma. (Podpowiedź: CapsLock)

    Nie ma.

    >Możesz po polsku się wyrażać, bo ja nie rozumiem obcojęzycznych zagajeń.

    Bardzo mi przykro, że nie rozumiesz. Bardzo mi przykro także, że nie
    znasz takiego polskiego słowa jak linotyp. A jeszcze bardziej mi
    przykro, że nie potrafisz sobie wygóglać zdjęcia linotypu.

    >Ta... zwłaszcza Alt-X.

    Owszem, jest _jeden_ wyjątek.

    >Poza tym, skoro chcesz się zastanawiać gdzie jest
    >Ą, to czemu nie zastanawiasz się, gdzie jest A?

    Brawo. Właśnie odkryłeś, że nauka pisania na klawiaturze jest trudna.
    Dlaczego chcesz ją dodatkowo utrudniać?

    >Idąc tym tropem to Q można zbudować z O i kreseczki albo ogonka.
    >Więc likwidujemy Q. E to F z ogonkiem. Likwidujemy E.

    Od kiedy Q to O ze znakiem diakrytycznym? (inna sprawa, że "ą" tak
    właściwie powinno mieć postać "o" z ogonkiem, z fonetycznego punktu
    widzenia)

    >Wiesz, klawiatura ci się z kompresją pomyliła.

    Jeżeli uważasz, że najczęściej wykorzystywane w języku znaki powinny być
    np. tam, gdzie na QWERTY jest Q, to chyba faktycznie nigdy nie pisałeś
    bezwzrokowo.

    >F8? W mało czym.

    Może. No i?

    >Delete to standard, nawet nazwę ma adekwatną, we wszystkich sensownych
    >programach dowolnego zastosowania,

    LOL. Sensowny program - program, w którym Delete działa jak Tristan
    chce.

    >No i?

    No i to zupełnie inna praca.

    >Ale patrzę w ekran i nie trafiam w delete właściwie.

    Tristan, jak tak patrzę na to co wypisujesz na newsach, to dochodzę do
    wniosku, że ty w nic nie trafiasz właściwie. Cały świat się przeciwko
    tobie zmówił.

    >Czy ja mówiłem, że pisanie bezwzrokowe to jedyne zastosowanie? Czy ja
    >mówiłem, że pisanie bezwzrokowe to tylko maszynopisanie? Przy
    >księgowaniu dokumentów też korzystam z delete. Przy pracy z arkuszem też
    >korzystam z delete.

    Dlaczego nie backspace?

    >Ale jaki czytnik? Co ma czytać?

    Newsy.

    >Ja cię nie rozumiem zupełnie. Jesteś
    >wielbicielem myszkoklikania, to sobie bądź.

    A to ciekawe.

    >Ja od lat głoszę pogląd, że
    >myszka to pomyłka koncepcyjna. Do grafiki się nie nadaje, przydatniejszy
    >jest tablet.

    Do prostej grafiki jak najbardziej wystarczy. A dobry tablet jest drogi.

    >Do obsługi zwykłych programów to też średnio.

    Oczywiście. Co zaliczasz do "zwykłych programów"?

    >Dobra, dobra, to se wklejaj myszką. Zaakceptuj jednak istnienie świata
    >poza tobą.

    Tristan, nie miałeś przypadkiem logiki na studiach? Od kiedy
    zaprzeczenie twierdzenia "wszyscy znają ctrl-c/ctrl-v" brzmi "ja używam
    myszki"??? Może jednak wrócisz i oddasz dyplom, bo ci się nie należy.
    Ja twierdzę, że dalece nie wszyscy znają tę kombinację. (i widzę takich
    codziennie w pracy)

    >Nie wiem czy stara, ale jakaś mało znana. To coś z Borlanda, prawda?

    Chyba jeszcze starsze. Jakieś WordPerfect, czy coś takiego.

    >Poza tym, ona jest szalenie niewygodna. C i V leżą blisko siebie i
    >blisko Ctrl.

    Ctrl-C służy do czegoś zupełnie innego.

    >Do inserta to nie mam szans palców na ciągnąć.

    Rze co? Byłeś u lekarza?

    >Zwłaszcza,
    >że znów masz kolejny problem -- wędrujący insert w różnych modelach.

    Jedyny problem bywa w braku tegoż w niektórych modelach. I owszem, jest
    to upierdliwe. (mieliśmy takie Logitechy w którymś momencie)

    >Poza tym przy kopiuj-wklej musisz zmieniać klawisz modyfikujący, a przy
    >Ctrl+C/V trzymam Ctrl i tylko mlask-mlask dwa klawisze.

    No, zmieniasz jeden klawisz, zamiast drugiego. Co za różnica?

    >W ogóle dziwny jestem, bo w niektórych programach to nawet używam Ctrl+D
    >do duplikowania.

    Ctrl-D służy do EOF-owania.

    >Różne wersje Ci proponuję, bo wciąż kręcisz nosem.

    Bo jestem realistą. Układ "zróbmy rozpierduchę na klasycznej
    klawiaturze" się nie przyjmie. Układ "dołóżmy fafnaście klawiszy" też
    raczej nie.

    >owszem. To tak jakby twierdzić że cośtam w aucie jest fajne, bo kubica
    >używa.

    Owszem, sekwencyjna skrzynia biegów jest fajna.

    >Zrozumże w końcu, że komputer dzieli się na użytkownika i producenta.

    Ja miałem zawsze wrażenie, że raczej na procesor, pamięć... (sprawdzić
    czy nie 8051)

    >Programista i admin to część producencka.

    Oczywiście. Jeżeli zdarza mi się czasami napisać sobie jakiś program, to
    jestem producentem, czy konsumentem? A jeśli zdarzyłoby mi się ten
    program sprzedać?

    >Po stronie odtwarzacza DVD
    >(też komputer) też z jednej strony jest programista. I co, wymagasz od
    >odtwarzacza klawiatury programisty?

    Wznosisz się na wyżyny absurdu.

    >Widziałeś może stanowiska do zdawania na prawo jazdy ? Widziałeś jakie
    >są tam klawiatury. I co? Mają takie być wszędzie, bo przecie ,,zdający
    >na prawko są normalni i takie mają wymagania''?

    Jeszcze zapostuluj ołówki dla leworęcznych.

    >Nie trzeba dekretować, trzeba by zacząć produkować. Ale producenci się
    >nie palą, bo wiedzą, że polacy łykną wszystko, co im wcisnąć, jako
    >supier-hipier-hamerykańskie.

    Oczywiście. A Tristan jest jedyny Patriota(tm)

    >No cóż, nie jestem producentem sprzętu.

    A kto ci broni zostać? A, zapomniałem, cały świat się przeciwko tobie
    zmówił.

    --
    [ K...@e...eu.org ]