  • 31. Data: 2010-07-27 23:34:37
    Temat: Re: czemu nie RS6 ?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-07-27 22:51, Karthoon pisze:
> [...]
    wiadomościnews:3a7587d3-e39d-4422-a6f5-4eaf96b727ff@
    x13g2000vbe.googlegroups.com...

    > Na szczęście nie wszyscy tak myślą. Dlatego mamy RS4, RS6, M5 i różnej
    > maści R czy GTA.
    > I dzięki temu, że niektórzy cenią w autach stylistykę, unikalne
    > detale, nietuzinkowość i frajdęz jazdy mamy jeszcze Alfy, Lancie, Mini
    > czy nowe DS3. A nie tylko V50 czy focusa tdci, passata "w dizlu" albo
    > a6 tdi.

    Poza tym, co to za duży diesel? Za mało o jedną sprężarkę, dwa cylindry
    i litr-półtora pojemności. ;P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 32. Data: 2010-07-27 23:35:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-27 22:11, Jurand pisze:
> [...]
    (ja nie mam nic przeciwko, chętnie każdą sugestię przeczytam/przyjmę)

    > Nie - bo ta torpeda miałaby być używana przede wszystkim do jazdy w
    > długich, europejskich trasach. A to oznacza autostrady, autostrady i
    > jeszcze raz autostrady. Wymarzone miejsce dla diesla o dużej pojemności.
    Niby tak, ale nie wszędzie autostrada ma >3pasy, a na 2 pasach (jak u
    nas to bardzo widać) masz bardzo mały wybór:
    - albo jedziesz 90 jak wszystkie tiry (pfe, tak się nie da)
    - albo zapierdzielasz pod 200 jak pozostali szalency-akwizytorzy, i co
    3km wbijasz zęby w kierownicę bo się tiry postanowiły wyprzedzać
    - albo jedziesz tyle ile tobie jest wygodnie, np 150, ale zygzakujesz
    między pasami jakby torpedami strzelali - co chwila uciekasz by ci w
    dupę akwizytor nie wjechał, a po chwili walczysz by spowrotem się
    rozpędzić i wrócić na lewy pas i jakoś się wbić między innych akwizytorów.
    W bardziej cywilizowanych krajach ten sam problem występuje, tylko jest
    przesunięty o ten 1 pas i 30-50km więcej, tzn robiąc miejsce dla
    szybszego uciekasz na pas jadący 110-130, a potem musisz się z powrotem
    rozpędzać.
    Gdy się turlam nawet swoją omegą (3.0 benzyna) to przy tych prędkościach
    rzędu 130 brakuje mocy by wygodnie sprawnie "wyskoczyć na lewy pas" i
    zaraz osiągnąć te 170-190, równocześnie nie wyjąc silnikiem i pałując
    się z redukcjami... 3.0 tdi mi to zapewni?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 33. Data: 2010-07-27 23:49:02
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-27 23:35, BartekK pisze:

> [...]
    > zaraz osiągnąć te 170-190, równocześnie nie wyjąc silnikiem i pałując
    > się z redukcjami... 3.0 tdi mi to zapewni?

    To może Tuareg V10 TDI? ;)

    Lewis

  • 34. Data: 2010-07-27 23:53:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-27 22:51, Karthoon pisze:

    > Na szczęście nie wszyscy tak myślą. Dlatego mamy RS4, RS6, M5 i różnej
    > maści R czy GTA.

    Od siebie dorzucę jeszcze SAAB AERO B235R albo chociaż B205R ;)

    Lewis

  • 35. Data: 2010-07-27 23:55:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Karthoon pisze:

    > Na szczęście nie wszyscy tak myślą. Dlatego mamy RS4, RS6, M5 i różnej
    > maści R czy GTA.

    Ale to nie są wcale auta na autostradę.
    RS6 to doskonałe auto na polskie drogi, a na niemieckie jest IMO
    dokładnie tak samo fajny jak każde inne A6.

  • 36. Data: 2010-07-28 07:56:47
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

> [...]
    >zaraz osiągnąć te 170-190, równocześnie nie wyjąc silnikiem i pałując
    >się z redukcjami... 3.0 tdi mi to zapewni?

    Testowalem dwa A6 na autostradzie - 3.0TDI 225KM i drugie z tym samym
    silnikiem dziabniete do 300KM. Przyspieszenie od 100 do 200 moment, przy
    ktorym wlacza sie cichy sygnal dzwiekowy, ze to juz 200kph ;-).
    Przyspieszenie idzie w podobnym tempie do 220, potem najczesciej trzeba
    bylo hamowac.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 37. Data: 2010-07-28 09:11:30
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]
    > rzędu 130 brakuje mocy by wygodnie sprawnie "wyskoczyć na lewy pas" i
    > zaraz osiągnąć te 170-190, równocześnie nie wyjąc silnikiem i pałując się

    Zapewni. Moje doświadczenia z 3 litrowego diesla (tyle, że BMW) są takie, że
    jedziesz lewym pasem i jak się robi miejsce to jedziesz do przodu, jak się
    wyprzedzają TIRy to jedziesz za nimi i czekasz aż skończą. Na palcach jednej
    ręki możesz policzyć sytuacje gdy coś szybszego będzie cię zganiało. Wtedy
    mu zjeżdżasz i tyle. Akwizytorzy zostają daleko z tyłu.

    Jeżeli czas jest faktycznie taki istotny to jakąkolwiek wystrzeloną w kosmos
    średnią prędkość na mitycznych pustych fafnastopasmowych niemieckich
    autostradach zjedzą ci dodatkowe tankowania. Jeśli akurat trafisz na warunki
    do jazdy ponad 200 km/h to takim 3 litrowym dieslem też spokojnie tyle
    pojedziesz.

    Ostatnio w jeden dzień musiałem zrobić prawie 1700 km Ferrari z Toskanii do
    Warszawy. Ciężko wymyślić auto, które widziane w lusterkach nie skłania
    bardziej do opuszczenia lewego pasa (nie dotyczy sunących na bałkany
    "szwajcarów" na odcinku Bolonia-okolice Udine, ci w ogóle nie zjeżdżają z
    lewego pasa a jadą sznurem 110 km/h). Mimo tego jestem pewien, że dieslem
    beemką miałbym taki sam czas.

    Jeśli szukasz wydumki dla zabawy to wg mnie to RS6 jest takim sobie wyborem.
    Poszukałbym czegoś czysto adrenalinowego do zabawy, również na polskich
    drogach, a do jazdy jakiegoś wygodnego dupowoza, np zestaw A6 3.0 TDI i
    Mazda MX-5.

  • 38. Data: 2010-07-28 09:53:16
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-28 09:11, Przemek V pisze:
> [...]
    > ręki możesz policzyć sytuacje gdy coś szybszego będzie cię zganiało. Wtedy
    > mu zjeżdżasz i tyle. Akwizytorzy zostają daleko z tyłu.
    heh, ale po moich kilkumiesięcznych poszukiwaniach 535d - łatwiej już
    chyba znaleźć rs6 w dobrym stanie, niż 535d z przebiegiem sensownym, i
    nie przystanek.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 39. Data: 2010-07-28 10:14:52
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On 28 Lip, 09:53, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    >
    > heh, ale po moich kilkumiesięcznych poszukiwaniach 535d - łatwiej już
    > chyba znaleźć rs6 w dobrym stanie, niż 535d z przebiegiem sensownym, i

    Tego nie wiem ale te auta mają prawo kosztować. Z drugiej strony moje
    530d E60 po 4 latach i ok. 130 tys km, zaczęło się sypać w duperelach.
    Każda duperela to min. kilka tysięcy. Z RS6 też bym się tego bał.

    Active steering - parę tysięcy, dynamic drive - wyskakiwały błędy ale
    zostało olane, skrzynia - w końcu olałem naprawę nauczyłem się jeździć
    żeby "omijać" jej niespodzianki czyli brak redukcji, czujniki
    parkowania - zdechły, część elektrycznych regulacji fotela i
    kierownicy - losowe niedomagania, skrzypienie tylnego zawieszenia jak
    nienaoliwionych drzwi - pojawiało się losowo, smarowanie nie pomogło,
    odstające listwy chromowane podszybia drzwi pasażera - ten typ tak ma,
    itp, itd.

  • 40. Data: 2010-07-28 18:11:07
    Temat: Włochy-Polska / dzień Było: Re: czemu nie RS6 ?
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Przemek V <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał(a)

    > Ostatnio w jeden dzien musia?em zrobiae prawie 1700 km Ferrari z Toskanii do
    > Warszawy. Cie?ko wymy?liae auto, które widziane w lusterkach nie sk?ania
    > bardziej do opuszczenia lewego pasa (nie dotyczy sun?cych na ba?kany
    > "szwajcarów" na odcinku Bolonia-okolice Udine, ci w ogóle nie zje?d?aj? z
    > lewego pasa a jad? sznurem 110 km/h). Mimo tego jestem pewien, ?e dieslem
    > beemk? mia?bym taki sam czas.

    Przy okazji zapytam o wrażenia z takiej jazdy, bo zastanawiam się nad
    powrotem z wakacji "na raz". Będę jechał z Ligurii, okolic San Remo, na
    Śląsk, czyli bliżej (około 1500 km), ale za to w sobotę, co pewnie
    trochę mnie spowolni. Możesz napisać czego sie spodziewać, czego unikać
    itp.

    --
    pozdrowienia
    Tomek Kańka