    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czas na emeryturę i EB
    Date: Thu, 27 Jun 2024 11:51:12 +0200

    On Thu, 27 Jun 2024 10:23:07 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:w0a2g97b1n70.1iswekxvduzy9.dlg@40tude.net>

    > Nie przejść. Można przestać pracować, jeśli uznasz że już zarobiłeś
    > tyle że nie ma sensu chodzić do pracy. No chyba ze przodkowie dozywali
    > 90 lat to kasa moze sie skonczyc przed czasem powołania do domu Pana.
    >
    > Wygląda na to, że ze strony ZUS nie ma minusów niepracowania
    > tzn przymusu solidarnego wypracowywania zysku na przyszłych emerytów.

    Nigdy nie było przymusu pracy, moze z wyjątkiem PRL Jaruzelskiego, i
    wczesniej SP.

    Tylko że teraz emerytura liczona tak, ze sumuje się ile wpłaciłeś,
    rewaloryzuje, dzieli przez przewidywaną długość życia, i masz kwotę
    emerytury.
    Nie pracujesz, nie wpłacasz składek, to potem emerytura malutka.
    Rekordzistki dostają coś koło złotówki, ale to chyba nieprawda, bo są
    jakies minima.

    Trzeba było zostac policjantem, oni dostają pełną emeryturę gdzieś po
    28 latach służby.

    Jak pracowałes, to ci przez rok przysługuje zasiłek dla bezrobotnych,
    i pokrywają też składkę NFZ, ale nie wiem jak długo.

    > nom coś chyba ;/

    No to zostaje 1900. Albo mniej, jesli od tego 2600 to jeszcze podatek,
    choc Tusk obiecywał podnieść kwoty wolne.
    A tu żywność droga, węgiel drogi, gaz drogi, czynsz w mieszkaniu drogi

    J.