  • 21. Data: 2024-06-28 06:33:42
    Temat: Re: czas na emeryturę i EB
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 28.06.2024 o 02:54, PiteR pisze:
    > in <news:hbksrwlb8rf8$.1pm3givu93o2v.dlg@40tude.net>

    > jestem mega zaskoczony
    >
    > moze jutro uda sie dodzwonic do zus.

    > na 80%

    > ok
    Jak będziesz pytał angielski ZUS o składki to spytaj może czy nie
    przysługuje Ci angielska emerytura? Zorientuj się czy nie możesz brać
    obu emerytur: polskiej i angielskiej.

  • 22. Data: 2024-06-28 07:45:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2024 o 21:17 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > To jest przypadek, że ktoś miał do 2020r książkowe 70 i zjechało mu na
    > 55.
    > Przy wysiłku powinno rosnąć a nie chce i pojawiają się zawroty.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Bradycardia

    Mi kardiolog mówił zgodnie z tym co poniżej, liczy się puls spoczynkowy ze
    średniej dobowej.
    Dodatkowo wraz z wiekiem puls fizjologicznie spada.
    Dla starszej osoby 70 może być za wysokie.
    Co innego jak nie rośnie na EKG wysiłkowym - wtedy pewnie dochodzi do
    niewydolności.

    "W 2016 r. ukazała się gigantyczna metaanaliza badań na temat pulsu
    spoczynkowego. Jej autorzy z uniwersytetu w Qingdao postanowili
    uporządkować wiedzę zgromadzoną przez ludzkość, dlatego wyselekcjonowali
    45 najlepszych, najbardziej wiarygodnych i rzetelnych publikacji. Wyniki
    są bliskie naszym polskim normom i przedstawiają się następująco:

    49 lub mniej uderzeń serca/minutę - zbyt niski puls (wyjątek:
    sportowcy wytrzymałościowi)
    50-70 - idealny puls spoczynkowy (pomiar u osoby zdrowej, na siedząco
    lub leżąco, w warunkach bez stresu i niepoprzedzony wysiłkiem; najlepiej
    za pomocą zegarka lub opaski sportowej, mierzącej średnią z całej doby) -
    sprzyja osiągnięciu jak najdłuższego życia w jak najlepszej formie
    70-80 - puls wymagający kontroli u lekarza
    81 lub więcej - puls wysoki.

    Warto pamiętać, że częstotliwość bicia serca stopniowo spada z wiekiem. U
    dzieci wynosi 100-130 uderzeń na minutę, u młodzieży 80-90, a u osób w
    podeszłym wieku - około 60. Dokonując pomiarów, należy mieć te różnice w
    pamięci i brać na nie delikatną poprawkę."

    https://www.medonet.pl/narodowy-test-zdrowia-polakow
    /choroby-kardiologiczne,ile-powinien-wynosic-prawidl
    owy-puls--serce--ktore-bije-za-szybko--to-wazne-ostr
    zezenie---fragment-ksiazki-,artykul,91891921.html

    TG

  • 23. Data: 2024-06-28 07:49:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2024 o 21:17 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > in <news:op.2p1fbxq6g01fvf@l-366.harvard.local>

    > może w zeszłym życiu byłeś foką?

    Filozofia reinkarnacji jest mi bardzo bliska, ale celuję w psa lub wilka.

    TG

  • 24. Data: 2024-06-28 11:03:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jun 2024 06:33:42 +0200, pytajacy wrote:

    > Jak będziesz pytał angielski ZUS o składki to spytaj może czy nie
    > przysługuje Ci angielska emerytura? Zorientuj się czy nie możesz brać
    > obu emerytur: polskiej i angielskiej.

    Ogolnie nie widze problemow, skoro pracowałeś w Polsce i w Anglii.

    Unia miała na ten temat jakies pomysły, ale UK już nie jest w Unii :-)

    Jedyny problem to doczytac jak to powinno być opodatkowane ... może
    w Niemczech lepsze przepisy :-)

    J.

  • 25. Data: 2024-06-28 11:53:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jun 2024 01:54:31 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:hbksrwlb8rf8$.1pm3givu93o2v.dlg@40tude.net>

    > jestem mega zaskoczony
    >
    > moze jutro uda sie dodzwonic do zus.

    > na 80%

    Tam gdzies chyba są wpływy składek z każdego roku, i jeszcze z
    podziałem na płatników.

    > ok

    J.

  • 26. Data: 2024-06-28 14:12:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 28.06.2024 o 02:54, PiteR pisze:
    > in <news:hbksrwlb8rf8$.1pm3givu93o2v.dlg@40tude.net>

    > jestem mega zaskoczony
    >
    > moze jutro uda sie dodzwonic do zus.

    > na 80%

    Zaloguj się na swoje konto w ZUS i sprawdź na 100%.
    Nie dzwoń! Szkoda czasu i nerwów.

    Paweł