  • 11. Data: 2009-04-25 20:39:28
    Temat: Re: [cross] wydruk z atramentowki (HP B8550) zamiast proofa?
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    /.../
    > Cos takiego jak przyzwoite oswietlenie to chyba podstawa
    > przy ocenianiu druku i proofow? Gdyby tak nie bylo ktos
    > moglby wpasc na pomysl oceniania pracy przy swieczce ;)

    No ba!
    Przez 15 lat spotkałem tylko 4 drukarnie które miały dla zatwierdzaczy
    pomieszczenia z zainstalowaną szafą z oświetleniem referencyjnym.
    Jak drukarz ma drukować na proofa jeśli w hali ma zwykle (w zależności
    od pory dnia) słabe światło naturalne/mieszane lub 100% ze świetlówek
    przemysłowych?
    Inna kwestia - zatwierdzanie przez klienta w jego siedzibie - tutaj juz
    zupełna loteryjka.
    A co powiedzieć o powszechnej praktyce - druk warty 100000 a klient sępi
    na proofie i akceptuje na podstawie PDFa za laptopie?

    Łomatko, spuściłem trochę pary ;)

    ALex

  • 12. Data: 2009-04-26 05:28:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" wrote:
> [...]
    > A co powiedzieć o powszechnej praktyce - druk warty 100000 a klient
    > sępi na proofie i akceptuje na podstawie PDFa za laptopie?

    Ja nie pytam sie w takim przypadku Klienta czy sobie winszuje
    proofa, tylko go drukuje i tyle. Jesli ktos przy przygotowalni
    za ktora placi kilka(nascie) tys.zl. sepi kilkaset zlotych
    na proofy nalezy go z kilometra omijac. Wczesniej czy pozniej
    beda z nim duuuze problemy...

  • 13. Data: 2009-04-26 08:50:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-26 07:28:07 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > "Ja nie pytam sie w takim przypadku Klienta czy sobie winszuje
    > proofa, tylko go drukuje i tyle.

    Klienci na pewno bardzo cenią Twoją działalność charytatywną ;-)

    > Jesli ktos przy przygotowalni
    > za ktora placi kilka(nascie) tys.zl. sepi kilkaset zlotych
    > na proofy nalezy go z kilometra omijac.

    Naprawdę uwielbiam te juznetowe porady. "Nie panie klyjent, nie weźmę
    tej robota za 10k zł, przykro mi. Koledzy z grup dyskusyjnych mi
    odradzili. Podobno z takimi jak wy mogą być problemy. I proszę wiecej
    nie dzwonić, nie zmienię zdania."
    :->

    > Wczesniej czy pozniej beda z nim duuuze problemy...

    Ograniczając się do współpracy tylko z bezproblemowymi klientami, trza
    by najpierw spędzić trchę czasu, nad przystosowaniem organizmu do
    specjalnej diety. Pędy traw, listki drzew, kora...
    :->

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-04-26 16:01:33
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Klienci na pewno bardzo cenią Twoją działalność charytatywną ;-)

    :)

> [...]
    > tej robota za 10k zł, przykro mi. Koledzy z grup dyskusyjnych mi
    > odradzili. Podobno z takimi jak wy mogą być problemy. I proszę wiecej

    Ano. Jaja trzeba miec. Ale rozumiem glodnego ;)

    > Ograniczając się do współpracy tylko z bezproblemowymi klientami, trza
    > by najpierw spędzić trchę czasu, nad przystosowaniem organizmu do
    > specjalnej diety. Pędy traw, listki drzew, kora... :->

    Od dluzszego czasu nie gonie za kazdym zleceniem i wiesz co -
    wiedzie mi sie sporo lepiej niz dawniej :)

  • 15. Data: 2009-04-27 11:25:38
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najpierw spędzić trchę czasu, nad przystosowaniem organizmu do specjalnej

    kapitalne komentarze :) uśmiałem się :D

    --
    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO

  • 16. Data: 2009-05-02 09:28:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Apr 2009, de Fresz wrote:

    > Klienci na pewno bardzo cenią Twoją działalność charytatywną ;-)

    To się nie nazywa "działalność charytatywna" tylko "marketing".
    Jak klient nie wie czego chce, to płaci więcej za "lepsze
    wyniki" - i to że nie wie za co płaci (za "jakieś proofy"
    na przykład) go tak nie boli :>

> [...]
    > najpierw spędzić trchę czasu, nad przystosowaniem organizmu do specjalnej

    Ale Kuba nie pisał o bezproblemowych klientach, takich mało, lecz
    wyłącznie o takich z którymi są *duuuuże* problemy, kwantyfikatory
    Ci za nisko przeleciały ;)

    pzdr, Gotfryd