  • 1. Data: 2009-04-24 07:31:49
    Temat: Pytanie za 100pkt:). Jak robic takie zdjecie bez tła.
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Witam,
    Na poczatku wspomne ze na grupie jestem sporadycznie, nie jestem zadnym
    hobbista fotografii etc. Po prostu potrzebuje zrobic zdjecia produktow do
    esklepu w takiej formie jak na przykladzie ponizej:
    http://www.cyberbajt.pl/cyber.php?get=grupa,21,2
    Wspomne ze mam Kit-a Canona 450D...i pytanie za 100pkt:
    Jakie przyjac ustawienia oswietlenia, przyslony czego tam jeszcze, aby
    zrobic wlasnie takie profesjonalne zdjecia produktow. Czy wymagany jest
    jakis softbox etc?
    Z gory prosze o wyrozumialosc...i prosze o kilka rad:)

    --
    Pozdrawiam, Krystian S. (ntx)
    netmax.net.pl - Internet & VoIP

  • 2. Data: 2009-04-24 07:33:34
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze ntx:

    > Jakie przyjac ustawienia oswietlenia, przyslony czego tam jeszcze, aby
    > zrobic wlasnie takie profesjonalne zdjecia produktow. Czy wymagany jest
    > jakis softbox etc?

    Nie softbox a lightbox.

  • 3. Data: 2009-04-24 07:35:15
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Uzytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisal w wiadomosci
    > Rzecze ntx:

    > Nie softbox a lightbox.
    > --
    oki, spoko...pomylka w nazewnictwie, ale i tak nie przybliza mnie to do
    metody zrobienia takich zdjec:)

  • 4. Data: 2009-04-24 07:51:07
    Od: Ra-Deck <n...@t...latwo.pl>

    dnia 24-04-09 9:31 ntx był(a) uprzejmy(a) napisać:
> [...]
    > Jakie przyjac ustawienia oswietlenia, przyslony czego tam jeszcze, aby
    > zrobic wlasnie takie profesjonalne zdjecia produktow. Czy wymagany jest

    stawiałbym na namiot bezcieniowy, a potem i tak szparowanie w Photoshopie :)

    Radek

    --
    ---- Skype/AIM/iChat: radekpa3 ------------------------
    Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,

  • 5. Data: 2009-04-24 07:55:29
    Od: conik <c...@i...pl>

    ntx pisze:
    > Uzytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisal w wiadomosci

    > oki, spoko...pomylka w nazewnictwie, ale i tak nie przybliza mnie to do
    > metody zrobienia takich zdjec:)

    http://www.olympusdigitalschool.com/Photo_Lessons/Ca
    talog_Shots_Made_Simple/index.html

    to tak na szybko i pewnie daje jakies pojecie
    jak sie to dobrze zrobi to imo w photoshopie dlubac nie musisz

  • 6. Data: 2009-04-24 08:21:09
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Mateusz Ludwin napisał(a):
    > Rzecze ntx:

    > Nie softbox a lightbox.

    Można tez robić na tle zielonym lub niebieskim, w zależności od barwy
    przedmiotu i potem kluczowanie. Techniką podobną do blue boxa. W sumie
    może być też białe tło i trzy lub 4 lampy (dobrze ustawione).

    wer

  • 7. Data: 2009-04-24 08:35:54
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gsrr9l$r9c$1@inews.gazeta.pl>,
    conik nabazgrał:
    > http://www.olympusdigitalschool.com/Photo_Lessons/Ca
    talog_Shots_Made_Simple/index.html

    > to tak na szybko i pewnie daje jakies pojecie

    Fajne. Tylko piszą tam o robieniu tego bez użycia drogiego sprzętu.
    Jedynie dwie lampy 1000Ws, 1300zł/sztuka na Alledrogo, jeśli chcemy
    ryzykować kupując Quantuumy ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 8. Data: 2009-04-24 08:36:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    l...@l...localdomain wrote:

    > Fajne. Tylko piszą tam o robieniu tego bez użycia drogiego sprzętu.
    > Jedynie dwie lampy 1000Ws, 1300zł/sztuka na Alledrogo, jeśli chcemy
    > ryzykować kupując Quantuumy ;)

    http://www.google.com/search?hl=en&q=cheap+lightbox&
    btnG=Google+Search&aq=f&oq=

  • 9. Data: 2009-04-24 08:41:11
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gsrtn8$7rq$3@inews.gazeta.pl>,
    Mateusz Ludwin nabazgrał:

    > http://www.google.com/search?hl=en&q=cheap+lightbox&
    btnG=Google+Search&aq=f&oq=

    No i po co ten link? Polak potrafi, pewnie każdy z nas potrafi ustawić
    kawałek tektury i sreberko od czekolady tak, żeby zmodyfikować światło
    w miarę sensownie. Tylko jeszcze trzeba mieć czym świecić. Da się dość
    tanio kupić dość mocne lampy w stylu młotków Metza i tym podobnych. To
    jednak nie daje takiej wygody i przede wszystkim takiej szerokiej gamy
    możliwości w rozpraszaniu jak lampy 1000Ws z tamtego artykułu...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 10. Data: 2009-04-24 11:25:55
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    Można spróbować tak: kładziemy przedmiot na czystej szybie uniesionej nad
    białym tłem. Oświetlenie dzienne, rozproszone. Aparat na statyw i do dzieła.
    Odległość szyby od tła zależy od wielkości przedmiotu i jego cienia.