eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodycofanie licznika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2012-02-14 12:13:56
    Temat: Re: cofanie licznika
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/02/2012 11:08, yabba wrote:

    >>> Wychodzi na wprost oczekiwaniom Polakow, ktorzy chcieliby kupic auto
    >>> kilkuletnie wygaldajace jak salonowe i majace przebieg blisku zeru.
    >>> Nie wiem
    >>> dlaczego ludzi przerazaja przebiegi powyzej 150.000 tys. Kazdym swoim
    >>> autem
    >>> (fakt, niewiele ich bylo) przeturlalem sie conajmniej 350.000 i silniki
    >>> dalej dawaly rade, choc juz czasami sie pocily lekko. W zeszlym roku
    >>> kupilem
    >>> Honde 2004 rok z przebiegiem 140.000 - jednym z wiekszych na Allegro
    >>> i nie
    >>> narzekam.
    >>
    >> Samochód poza silnikiem ma też zawieszenie, hamulce i wiele innych
    >> rzeczy, które się zużywają. Nie wiem dlaczego ludzie tak się nad tymi
    >> silnikami spuszczają, bo pełen remont zawieszenia potrafi kosztować
    >> więcej niż swap silnika.
    >>
    >
    >
    > Naprawę zawieszenia robi się zwykle na nowych częściach. Przełożenie
    > silnika wiąże się z ryzykiem zakupu egzemplarza w niewiadomym stanie.

    Tak czy inaczej przy 350.000km silnik może i nie ma problemów, ale
    reszta jest zazwyczaj konkretnie wytłuczona. Zaczynają się potem wymiany
    zapieczonych zacisków, problemy z ustawianiem geometrii bo śrub ruszyć
    się nie da itp. Poza tym ile znasz osób, które regularnie wymieniają
    choćby płyn hamulcowy na przeglądach?



    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net


  • 12. Data: 2012-02-14 12:14:16
    Temat: Re: cofanie licznika
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/02/2012 11:12, AZ wrote:
    > On 02/14/2012 12:03 PM, kamil wrote:
    >>
    >> Samochód poza silnikiem ma też zawieszenie, hamulce i wiele innych
    >> rzeczy, które się zużywają. Nie wiem dlaczego ludzie tak się nad tymi
    >> silnikami spuszczają, bo pełen remont zawieszenia potrafi kosztować
    >> więcej niż swap silnika.
    >>
    > Dla niektórych zawieszenie to amortyzatory a jak nie pourywane to
    > znaczy, że można jeździć ;-)
    >

    A jak ciekną, to wystarczy szmatą obwiązać. :-)


    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net


  • 13. Data: 2012-02-14 12:17:02
    Temat: Re: cofanie licznika
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/14/2012 12:14 PM, kamil wrote:
    >>
    >> Dla niektórych zawieszenie to amortyzatory a jak nie pourywane to
    >> znaczy, że można jeździć ;-)
    >>
    >
    > A jak ciekną, to wystarczy szmatą obwiązać. :-)
    >
    A dokładniej to skarpetą i nie mylić z wężem bo wąż to na felgi! ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 14. Data: 2012-02-14 12:25:21
    Temat: Re: cofanie licznika
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AZ nabazgrał(a):

    > On 02/14/2012 12:03 PM, kamil wrote:
    >> Samochód poza silnikiem ma też zawieszenie, hamulce i wiele innych
    >> rzeczy, które się zużywają. Nie wiem dlaczego ludzie tak się nad tymi
    >> silnikami spuszczają, bo pełen remont zawieszenia potrafi kosztować
    >> więcej niż swap silnika.
    > Dla niektórych zawieszenie to amortyzatory a jak nie pourywane to znaczy,
    > że można jeździć ;-)

    No właśnie ,jaka jest bezpieczna skuteczność ?? mi na przeglądzie wyszło
    65-70% i specjalnie się dopytywałęm czy wymieniać i człowiek powiedział mi
    że spokojnie jeszcze mogę jeździć do następnego przeglądu a potem się
    zaobaczy ... rocznie robię jakieś 10-12 tyś. głównie trasy
    Warszawa/Mokotów - Piaseczno - Ursus więc do centrum zaglądam bardzo żadko.

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 15. Data: 2012-02-14 12:26:01
    Temat: Re: cofanie licznika
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:jhdflk$gon$1@inews.gazeta.pl...
    > On 14/02/2012 11:08, yabba wrote:
    >
    >>>> Wychodzi na wprost oczekiwaniom Polakow, ktorzy chcieliby kupic auto
    >>>> kilkuletnie wygaldajace jak salonowe i majace przebieg blisku zeru.
    >>>> Nie wiem
    >>>> dlaczego ludzi przerazaja przebiegi powyzej 150.000 tys. Kazdym swoim
    >>>> autem
    >>>> (fakt, niewiele ich bylo) przeturlalem sie conajmniej 350.000 i silniki
    >>>> dalej dawaly rade, choc juz czasami sie pocily lekko. W zeszlym roku
    >>>> kupilem
    >>>> Honde 2004 rok z przebiegiem 140.000 - jednym z wiekszych na Allegro
    >>>> i nie
    >>>> narzekam.
    >>>
    >>> Samochód poza silnikiem ma też zawieszenie, hamulce i wiele innych
    >>> rzeczy, które się zużywają. Nie wiem dlaczego ludzie tak się nad tymi
    >>> silnikami spuszczają, bo pełen remont zawieszenia potrafi kosztować
    >>> więcej niż swap silnika.
    >>>
    >>
    >>
    >> Naprawę zawieszenia robi się zwykle na nowych częściach. Przełożenie
    >> silnika wiąże się z ryzykiem zakupu egzemplarza w niewiadomym stanie.
    >
    > Tak czy inaczej przy 350.000km silnik może i nie ma problemów, ale reszta
    > jest zazwyczaj konkretnie wytłuczona. Zaczynają się potem wymiany
    > zapieczonych zacisków, problemy z ustawianiem geometrii bo śrub ruszyć się
    > nie da itp. Poza tym ile znasz osób, które regularnie wymieniają choćby
    > płyn hamulcowy na przeglądach?
    >


    Ale diagnostyka zwieszenia jest prosta, przeważnie WIDAĆ uszkodzenie i
    wymieniasz na nowe części. Hamulce trochę gorzej z diagnostyką, ale też
    wymieniasz na nowe części. Silnik ma dużo elementów niewidocznych z zewnątrz
    i bez gruntownej diagnostyki lub rozebrania nie wiesz czy np. brak mocy
    wynika z uszkodzenia czujnika za 30 zł, czy z ogólnego zużycia pierścieni.

    Ja wymieniam płyn hamulcowy. Znam też dwie osoby, które przeglądy nawet 10
    lat po gwarancji robią w ASO, więc można mieć nadzieję, że ASO wymienia płyn
    zgodnie z zaleceniami producenta.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 16. Data: 2012-02-14 12:32:19
    Temat: Re: cofanie licznika
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/14/2012 12:25 PM, Chris wrote:
    >
    > No właśnie ,jaka jest bezpieczna skuteczność ?? mi na przeglądzie wyszło
    > 65-70% i specjalnie się dopytywałęm czy wymieniać i człowiek powiedział
    > mi że spokojnie jeszcze mogę jeździć do następnego przeglądu a potem się
    > zaobaczy ... rocznie robię jakieś 10-12 tyś. głównie trasy
    > Warszawa/Mokotów - Piaseczno - Ursus więc do centrum zaglądam bardzo żadko.
    >
    Akurat tutaj bardziej istotna jest różnica między lewą/prawą stroną
    która OIDP nie powinna przekraczać 15% a co do skuteczności tłumienia to
    chyba ciężko powiedzieć. Jak np. po wjechaniu w obniżenie buda wpada w
    oscylacje to trzeba pomyśleć o wymianie.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 17. Data: 2012-02-14 12:37:56
    Temat: Re: cofanie licznika
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AZ nabazgrał(a):

    > On 02/14/2012 12:25 PM, Chris wrote:
    >> No właśnie ,jaka jest bezpieczna skuteczność ?? mi na przeglądzie wyszło
    >> 65-70% i specjalnie się dopytywałęm czy wymieniać i człowiek powiedział
    >> mi że spokojnie jeszcze mogę jeździć do następnego przeglądu a potem się
    >> zaobaczy ... rocznie robię jakieś 10-12 tyś. głównie trasy
    >> Warszawa/Mokotów - Piaseczno - Ursus więc do centrum zaglądam bardzo
    >> żadko.
    > Akurat tutaj bardziej istotna jest różnica między lewą/prawą stroną która
    > OIDP nie powinna przekraczać 15% a co do skuteczności tłumienia to chyba
    > ciężko powiedzieć. Jak np. po wjechaniu w obniżenie buda wpada w oscylacje
    > to trzeba pomyśleć o wymianie.

    Czyli na razie jest dobre bo nic takiego nie czuję ... :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: