-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: cofanie licznika
Date: Tue, 14 Feb 2012 12:26:01 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 49
Message-ID: <jhdgc5$ird$1@inews.gazeta.pl>
References: <jh8lk4$nhb$1@inews.gazeta.pl>
<4f394235$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
<jhbgkn$4h7$1@inews.gazeta.pl> <jhdf1t$dnt$3@inews.gazeta.pl>
<jhdfat$g1g$1@inews.gazeta.pl> <jhdflk$gon$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-goc2-125.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1329218757 19309 178.73.50.125 (14 Feb 2012 11:25:57 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Feb 2012 11:25:57 +0000 (UTC)
X-Antivirus-Status: Clean
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: samsung_1
X-Antivirus: avast! (VPS 120213-2, 13.02.2012), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434310
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:jhdflk$gon$1@inews.gazeta.pl...
> On 14/02/2012 11:08, yabba wrote:
>
>>>> Wychodzi na wprost oczekiwaniom Polakow, ktorzy chcieliby kupic auto
>>>> kilkuletnie wygaldajace jak salonowe i majace przebieg blisku zeru.
>>>> Nie wiem
>>>> dlaczego ludzi przerazaja przebiegi powyzej 150.000 tys. Kazdym swoim
>>>> autem
>>>> (fakt, niewiele ich bylo) przeturlalem sie conajmniej 350.000 i silniki
>>>> dalej dawaly rade, choc juz czasami sie pocily lekko. W zeszlym roku
>>>> kupilem
>>>> Honde 2004 rok z przebiegiem 140.000 - jednym z wiekszych na Allegro
>>>> i nie
>>>> narzekam.
>>>
>>> Samochód poza silnikiem ma też zawieszenie, hamulce i wiele innych
>>> rzeczy, które się zużywają. Nie wiem dlaczego ludzie tak się nad tymi
>>> silnikami spuszczają, bo pełen remont zawieszenia potrafi kosztować
>>> więcej niż swap silnika.
>>>
>>
>>
>> Naprawę zawieszenia robi się zwykle na nowych częściach. Przełożenie
>> silnika wiąże się z ryzykiem zakupu egzemplarza w niewiadomym stanie.
>
> Tak czy inaczej przy 350.000km silnik może i nie ma problemów, ale reszta
> jest zazwyczaj konkretnie wytłuczona. Zaczynają się potem wymiany
> zapieczonych zacisków, problemy z ustawianiem geometrii bo śrub ruszyć się
> nie da itp. Poza tym ile znasz osób, które regularnie wymieniają choćby
> płyn hamulcowy na przeglądach?
>
Ale diagnostyka zwieszenia jest prosta, przeważnie WIDAĆ uszkodzenie i
wymieniasz na nowe części. Hamulce trochę gorzej z diagnostyką, ale też
wymieniasz na nowe części. Silnik ma dużo elementów niewidocznych z zewnątrz
i bez gruntownej diagnostyki lub rozebrania nie wiesz czy np. brak mocy
wynika z uszkodzenia czujnika za 30 zł, czy z ogólnego zużycia pierścieni.
Ja wymieniam płyn hamulcowy. Znam też dwie osoby, które przeglądy nawet 10
lat po gwarancji robią w ASO, więc można mieć nadzieję, że ASO wymienia płyn
zgodnie z zaleceniami producenta.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=