-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: cofanie licznika
Date: Tue, 14 Feb 2012 12:26:01 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 49
Message-ID: <jhdgc5$ird$1@inews.gazeta.pl>
References: <jh8lk4$nhb$1@inews.gazeta.pl>
<4f394235$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
<jhbgkn$4h7$1@inews.gazeta.pl> <jhdf1t$dnt$3@inews.gazeta.pl>
<jhdfat$g1g$1@inews.gazeta.pl> <jhdflk$gon$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-goc2-125.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1329218757 19309 178.73.50.125 (14 Feb 2012 11:25:57 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Feb 2012 11:25:57 +0000 (UTC)
X-Antivirus-Status: Clean
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: samsung_1
X-Antivirus: avast! (VPS 120213-2, 13.02.2012), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434310
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:jhdflk$gon$1@inews.gazeta.pl...
> On 14/02/2012 11:08, yabba wrote:
>
>>>> Wychodzi na wprost oczekiwaniom Polakow, ktorzy chcieliby kupic auto
>>>> kilkuletnie wygaldajace jak salonowe i majace przebieg blisku zeru.
>>>> Nie wiem
>>>> dlaczego ludzi przerazaja przebiegi powyzej 150.000 tys. Kazdym swoim
>>>> autem
>>>> (fakt, niewiele ich bylo) przeturlalem sie conajmniej 350.000 i silniki
>>>> dalej dawaly rade, choc juz czasami sie pocily lekko. W zeszlym roku
>>>> kupilem
>>>> Honde 2004 rok z przebiegiem 140.000 - jednym z wiekszych na Allegro
>>>> i nie
>>>> narzekam.
>>>
>>> Samochód poza silnikiem ma też zawieszenie, hamulce i wiele innych
>>> rzeczy, które się zużywają. Nie wiem dlaczego ludzie tak się nad tymi
>>> silnikami spuszczają, bo pełen remont zawieszenia potrafi kosztować
>>> więcej niż swap silnika.
>>>
>>
>>
>> Naprawę zawieszenia robi się zwykle na nowych częściach. Przełożenie
>> silnika wiąże się z ryzykiem zakupu egzemplarza w niewiadomym stanie.
>
> Tak czy inaczej przy 350.000km silnik może i nie ma problemów, ale reszta
> jest zazwyczaj konkretnie wytłuczona. Zaczynają się potem wymiany
> zapieczonych zacisków, problemy z ustawianiem geometrii bo śrub ruszyć się
> nie da itp. Poza tym ile znasz osób, które regularnie wymieniają choćby
> płyn hamulcowy na przeglądach?
>
Ale diagnostyka zwieszenia jest prosta, przeważnie WIDAĆ uszkodzenie i
wymieniasz na nowe części. Hamulce trochę gorzej z diagnostyką, ale też
wymieniasz na nowe części. Silnik ma dużo elementów niewidocznych z zewnątrz
i bez gruntownej diagnostyki lub rozebrania nie wiesz czy np. brak mocy
wynika z uszkodzenia czujnika za 30 zł, czy z ogólnego zużycia pierścieni.
Ja wymieniam płyn hamulcowy. Znam też dwie osoby, które przeglądy nawet 10
lat po gwarancji robią w ASO, więc można mieć nadzieję, że ASO wymienia płyn
zgodnie z zaleceniami producenta.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=