  • 1. Data: 2012-02-12 16:44:30
    Temat: Ile wytrzyma rozładowany aku ?
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Pytanie szybkie, bo się zastanawiam czy nie przełożyć akumulatora.

    Aktualnie mam jakiś nowy (z 3mieś) aku ~40Ah do odpalania silnika... 3.0
    ledwo go kręci, ale jak odpala w 2 sek to było ok, ale... przy
    -25 owszem odpalił bez problemu ale tak napięcie spadło że musiałem
    kod do radia wpisywać, zresetowało pozycję gps i inne duperele w aucie...

    W drugim mam coś koło ~85Ah, tez safrane tylko 2.0 - w miarę nowy z 10mieś
    tylko on sobie już tak stoi nie odpalany i jest trup zupełny od 2 tygodni
    (żadne światło już nie świeci).

    ile sobie może aku stać zanim padnie ?
    to że się psuje to wiem, ale czasu nie mam - tylko bym podmienił
    (na przydład za tydzień = 2.5 tyg stania na 0V) ten 40Ah na 85Ah
    - lepszy będzie ?

  • 2. Data: 2012-02-12 17:40:47
    Temat: Re: Ile wytrzyma rozładowany aku ?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " Michał" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > to że się psuje to wiem, ale czasu nie mam - tylko bym podmienił
    > (na przydład za tydzień = 2.5 tyg stania na 0V) ten 40Ah na 85Ah

    samorozladowanie (w przypadku akumulatora do ktorego nic nie jest
    podlaczone) to kwestia miesiecy nie tygodni

    w przypadku akumulatora podlaczonego w samochodzie wszystko zalezy
    ile dokladnie jest z niego ssane pradu - a to trzeba zmierzyc
    amperomierzem (zalezy od tego ile bierze podtrzymanie radia,
    nawigacji, alarmu\centralnego itd. itp.) inaczej jedynie mozesz szacowac
    sam na podstawie dotychczasowych doswiadczen

  • 3. Data: 2012-02-12 17:51:02
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-12 16:44, Michał pisze:
> [...]
    > to że się psuje to wiem, ale czasu nie mam - tylko bym podmienił
    > (na przydład za tydzień = 2.5 tyg stania na 0V) ten 40Ah na 85Ah

    Nie ma jednoznacznej zasady jednemu udaje się taki zakatowany akumulator
    naładować i działa dobrze przez kilka lat, drugiemu taki aku już nie
    będzie służyć.
    Jak się mocno zasiarczył to raczej niedługo się podda całkowicie.
    Wyjmij go z auta, zanieś do ciepłego pomieszczenia i podłącz prostownik,
    który będzie ładował delikatnym prądem przez kilkanaście godzin. Może
    jeszcze coś z tego będzie.

    Prąd ładowania to maksymalnie 1/10 pojemności akumulatora czyli dla 40Ah
    będzie 4A. i min 12-15h ładowania.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2012-02-12 18:19:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/12/2012 04:44 PM, Michał wrote:

    > W drugim mam coś koło ~85Ah, tez safrane tylko 2.0 - w miarę nowy z 10mieś
    > tylko on sobie już tak stoi nie odpalany i jest trup zupełny od 2 tygodni
    > (żadne światło już nie świeci).

    Jeżeli stoi tak zupełnie rozładowany przy aktualnych temperaturach
    prawdopodobnie będziesz mógł go jedynie wyrzucić na śmieci. Przy
    rozładowanym aku siarka jest na płytach a w celach prawie sama woda
    która zamarza i nisczy płyty.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-02-12 18:22:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Lut, 16:44, " Michał" <m...@W...gazeta.pl> wrote:

    > ile sobie może aku stać zanim padnie ?
    > to że się psuje to wiem, ale czasu nie mam - tylko bym podmienił

    zalezy jaki mroz ;) przy ~minus 20 jedna noc - i raczej zamarznie ...

    WS

  • 6. Data: 2012-02-12 22:46:58
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > prawdopodobnie będziesz mógł go jedynie wyrzucić na śmieci. Przy
    > rozładowanym aku siarka jest na płytach a w celach prawie sama woda

    przy -26 jak było czy -28 już był rozładowany prawie na pewno

    czyli zamarzł i pozwierało płyty ?, czy zamarzł i rozsadziło cały aku ?

    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2012-02-12 22:48:31
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jeszcze coś z tego będzie.
    >
    > Prąd ładowania to maksymalnie 1/10 pojemności akumulatora czyli dla 40Ah

    odpalić silnik i zostawić na 8h ? to by wystarczyło,
    a potem przełożyć do 2giego auta ? bo nie bardzo chce z nim chodzić - cieżki

  • 8. Data: 2012-02-12 22:58:11
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-12 22:48, Michał pisze:

    > odpalić silnik i zostawić na 8h ? to by wystarczyło,
    > a potem przełożyć do 2giego auta ? bo nie bardzo chce z nim chodzić - cieżki

    Skoro nie chce Ci się nosić i wolisz spalić kilka litrów paliwa to może
    lepiej kup nowy aku od razu. Zaoszczędzisz na czasie, nerwach i paliwie.
    Druga sprawa, że na mrozie ładowanie zdechniętego akumulatora niewiele da.

    Ja na weekend przyniosłem do piwnicy akumulatory z moich wszelkich
    pojazdów i ładuje je niedawno skonstruowanym prostownikiem aby na wiosnę
    nie mieć problemów a bydlaki każdy ponad 100Ah trochę ważą, ale ja to
    nie mam co robić. ;P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 9. Data: 2012-02-12 23:00:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-12 22:46, Michał pisze:

    > przy -26 jak było czy -28 już był rozładowany prawie na pewno
    >
    > czyli zamarzł i pozwierało płyty ?, czy zamarzł i rozsadziło cały aku ?

    Idź zobacz jak wyglądają te akumulatory, czy nie "spuchły" Podepnij
    miernik i sprawdź jakie tam masz napięcie na nich. Jak poniżej 8V to
    raczej nie do odratowania.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2012-02-13 00:02:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 12.02.2012 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Idź zobacz jak wyglądają te akumulatory, czy nie "spuchły" Podepnij
    > miernik i sprawdź jakie tam masz napięcie na nich. Jak poniżej 8V to
    > raczej nie do odratowania.

    Plotka... Mi przeżył akumulator rozładowany do 0,7V - ale ciepło było.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski