  • 11. Data: 2011-08-20 15:45:37
    Temat: Re: co mi mogą zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 20.08.2011 14:52, Cavallino pisze:

    > Widzę, że na bogatego trafiło jak nagroda rzędu 2000 (o ile nie będziesz
    > miał wypadku) z UFG to nie problem.

    Juz sie kiedys chwalil, ze swoje trupy porzuca na parkingach calego
    miasta i nie placi za nie OC.

  • 12. Data: 2011-08-20 15:57:19
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kuba \(aka cita\) <y...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > polski obszar celny. Co jest tą datą już jest sprawą umowną, od kiedy nie
    ma
    > formalnie przejścia granicznego.
    > 3. OC frakcuskiego nie ma i nie będzie miał, a kolega pisał o OC polskim do
    > francuskich tablic. OC takie można wykupić, choć tak naprawde nie jest ono
    > ważne w PL - taki kolejny polski paradoks (jak to, że do obliczania składki
    > AC bierze sie inną podstawe niż do obliczenia wypłaty odszkodowania z tego
    > samego ubezpieczenia).
    >
    > ps. jak mało wiesz o sprowadzeniu auta z FR to lepiej nie pisz nic.

    Ale jaja znalazłem taniej :) tylko zły silnik i totalny golas,
    ale za ta cenę ;) :
    http://otomoto.pl/renault-vel-satis-C20037871.html

    Czyli raczej nie mogę zrobić tak że jadę jutro i to kupuje i sobie
    rok jeżdżę ?

    Bo z samochodem z polski to tak zrobiłem umowa k/s do schowka i tak
    2 lata jeżdżę.

    pozdrawiam!

  • 13. Data: 2011-08-20 16:04:21
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

    > Juz sie kiedys chwalil, ze swoje trupy porzuca na parkingach calego
    > miasta i nie placi za nie OC.

    ależ to nieprawda! zabieram je !
    Teraz mam następny pojemnik na rower z suszarką 2.5 strefową na LPG ;)
    mi stoi pod praca, bo się biegów nie do końca daje zmieniać
    i jeżdżę innym.

    co do OC się nie wypowiadam.

    pozdrawiam.

  • 14. Data: 2011-08-20 16:11:00
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    news-gazeta <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > na wyrejestrowane auto i jeszcze we Francji?
    > Poza tym stawki za OC przewyzsza wartosc Twojego resoraka wiec zapomnij.

    http://www.ebay.com/itm/Otto-Mobile-1995-Renault-Saf
    rane-Bi-Turbo-
    Baccara-1-18-/200621393927?pt=Diecast_Vehicles&hash=
    item2eb5f78807

    taki resorak jest ok ?

    a tak poważniej nie da sie OC kupić na FR rejestracje ?

  • 15. Data: 2011-08-20 18:02:40
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:8cev475qc1dapi6irlmggn71d28j6p87jv@4ax.com...

    > Obecnie nie ma czegoś takiego jak "polski obszar celny". Jest obszar
    > celny UE.

    czepiasz sie słówka, ale to nadal czepianie sie słówka.
    Mamy nadal swój suwerenny kraj i swoje terytorium. Czy nazwiesz to w
    rozmowie 'nieprawniczej' obszarem celnym czy nie - nie zmienia za bardzo
    faktu powstania obowiązku podatkowego.

    i tak dla ścisłości powstaje on w momencie:
    1. Przemieszczenia samochodu osobowego z terytorium państwa członkowskiego
    na terytorium kraju - jeżeli nabycie prawa rozporządzania samochodem
    osobowym jak właściciel nastąpiło przed przemieszczeniem samochodu na
    terytorium kraju
    2. Nabycia prawa rozporządzania samochodem osobowym jak właściciel - jeżeli
    nabycie prawa rozporządzania samochodem osobowym jak właściciel nastąpiło po
    przemieszczeniu samochodu osobowego na terytorium kraju;

    Teraz już nie masz słowa obszar celny, co dla przekazu tej dyskusji nie ma
    najmniejszego znaczenia, ale tak masz racje nie ma polskiego obszaru
    celnego. Możesz już czuć sie dumny...

    :P

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 16. Data: 2011-08-20 18:04:16
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli raczej nie mogę zrobić tak że jadę jutro i to kupuje i sobie
    > rok jeżdżę ?

    Nie możesz.

    > Bo z samochodem z polski to tak zrobiłem umowa k/s do schowka i tak
    > 2 lata jeżdżę.

    zupełnie inna bajka.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 17. Data: 2011-08-20 18:25:51
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jaja znalazłem taniej :) tylko zły silnik i totalny golas,
    > ale za ta cenę ;) :
    > http://otomoto.pl/renault-vel-satis-C20037871.html

    "motor kręci nie pali"
    Wręcz idealny dla Ciebie.

  • 18. Data: 2011-08-20 18:37:39
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > ok, to to kiedyś tam zapłacę

    Nie "kiedyś". Na to masz 7 dni od przekroczenia granicy.

    > To mnie interesuje czy mogą mi
    > auto odholować czy dostanę jak coś 50pln i tyle ?

    Najprawdopodbniej holowanie.

    > to chyba nie problem, tz raz chyba dostałem z 50pln,
    > i to niesłusznie.

    Dostałeś za brak badań, czy za brak dokumentu to potwierdzającego? Bo w
    pierwszym przypadku powinno być holowanie, więc ja bym się cieszył na Twoim
    miejscu, że za 5 dych się wykpiłeś...

    > to chyba tez nie problem.

    Polemizowałbym...
    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,10084121,700_ty
    s__zl_odszkodowania_przez_brak_OC.html

    O karze za brak OC (500euro) już ktoś wspomniał.

    Precyzyjniej chodzi mi o to co się stanie jak mnie policja złapie
    > powiedzmy za jazdę zygzakiem i zaczną grzebać w papierach ?

    Przy takim podejściu, raczej dalej nie pojedziesz...

  • 19. Data: 2011-08-20 19:38:42
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 20.08.2011 12:34, Michał pisze:
    > Witam,
    >
    > Pomysł mam taki:
    (...)
    > OC i przeglądu nie mam zamiaru robić,
    Tak na trzeźwo takie głupoty piszesz? PRzecież jak spowodujesz stłuczkę,
    to będziesz ją spłacał długo, a jak wypadek to do końca życia. Wystarczy
    najmniejsza kontrola - i auto wraca na lawecie.

    > no chyba że mi coś odbije
    > to OC kupie ale to się chyba da na Francuskie (ew czy przez neta
    > we Francji kupie) ?
    kiedyś polak nie mógł korzystać z zagranicznego OC, ale moze to sie
    zmieniło - sądząc po wielu autach na drogach z kierownicą po lewej
    stronie. może mnie ktoś uświadomić jak to jest teraz?

    ToMasz

  • 20. Data: 2011-08-20 20:36:53
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?to chyba podpucha ten wątek

    ale....

    gdyby kupić autko we francji (czy gdzieś tam)
    nic nie wyrejestrowywać (kupuję sobie jakiś anonimowy jan kowalski)
    a ja mam tylko kartkę z umową użyczenia pojazdu od jana kowalskiego
    albo nawet nic nie mam - w końcu nikt nie zgłasza kradzieży tego samochodu.
    w przypadku gdy samochód ma ważne przeglądy zagraniczne i ubezpieczenie za
    granicą, to można mi skoczyć.