  • 1. Data: 2011-08-19 12:13:35
    Temat: Urwana osłona termiczna
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Witam grupę,
    Problem polega na tym, że pomiędzy końcowym odcinkiem wydechu a
    karoserią w takiej niszy miałem osłonę termiczną (tak mi się
    przynajmniej wydaje). Niestety czas spowodował to, że rdza zeżarła mi
    zarówno mocowania na osłonie jak i trochę blachy na podwoziu.

    Domyślam się, że ta osłona chroniła blachę znajdującą się nad nią przed
    ciepłem z wydechu i blacha nie była tak narażona na korozję.

    Nawet jakbym chciał (już próbowałem) to za cholerę nie przymocuję jej
    znowu w to miejsce w jakim była - chciałbym to dobrze zrobić, bo w innym
    wypadku będzie się niemiłosiernie telepać.

    Szukam jakiegoś innego rozwiązania - zamiennika tej osłony. Może po
    prostu zakonserwować tą blachę nad osłoną srebrzanką ?

    Prosiłbym o pomoc.

  • 2. Data: 2011-08-19 13:14:34
    Temat: Re: Urwana osłona termiczna
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-19 12:13, Mateusz pisze:

    > Szukam jakiegoś innego rozwiązania - zamiennika tej osłony. Może po
    > prostu zakonserwować tą blachę nad osłoną srebrzanką ?

    Kupić na allegro albo w jakimś sklepie tuningowym bandaż/taśmę termiczną
    do owijania kolektorów i owinąć felerne miejsce, wyjdzie chyba taniej,
    szybciej i pewniej niż walczyć z osłonami.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-08-19 14:03:40
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-08-19 13:14, Lewis pisze:
    > Kupić na allegro albo w jakimś sklepie tuningowym bandaż/taśmę termiczną
    > do owijania kolektorów i owinąć felerne miejsce, wyjdzie chyba taniej,
    > szybciej i pewniej niż walczyć z osłonami.

    Dzięki za info. Wybacz kretyńskie pytanie, ale nie wiem tak do końca czy
    taka taśma spowoduje jeszcze większe nagrzanie się samego układu
    wydechowego ? i będę musiał jeszcze pakować się w jego wymianę ?

    Podobno spaliny, które mają większą temperaturę są szybciej wydalane z
    układu, co może w jakimś tam stopniu wpływać na wydajność układu. Ile
    jest w tym prawdy ?

  • 4. Data: 2011-08-19 14:17:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-19 14:03, Mateusz pisze:

> [...]
    >
    > Podobno spaliny, które mają większą temperaturę są szybciej wydalane z
    > układu, co może w jakimś tam stopniu wpływać na wydajność układu. Ile

    Wydechów taką taśmą zazwyczaj się nie owija bo nie ma takiej potrzeby.
    Owija się kolektory aby nie nagrzewać otoczenia przy silniku, nawet są
    specjalne pokrowce na turbiny. Jak owiniesz kawałek rury wydechowej
    spaliny nawet się nie zorientują że coś tam zrobiłeś. :P A otoczenie
    będziesz miał chłodniejsze a o to właśnie Ci chodzi. ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-08-19 15:10:37
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-08-19 14:17, Lewis pisze:
> [...]
    > spaliny nawet się nie zorientują że coś tam zrobiłeś. :P A otoczenie
    > będziesz miał chłodniejsze a o to właśnie Ci chodzi. ;)

    Dzięki za wyczerpujące tłumaczenie, bardzo pomogłeś.