  • 1. Data: 2011-08-20 12:34:49
    Temat: co mi mogą zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Witam,

    Pomysł mam taki:
    kupić auto "do przerejestrowania" sprowadzone z Francji

    Tylko tam jakieś głupie opłaty są bo silnik 3.5 litra
    a ja wole nie mieć na to kasy, wiem że jak kupiłem w Polsce
    to mogę nie przerejestrowywać latami a czy mogę jeździć
    na francuskich blachach (obywatelstwo jak na razie tylko Polskie) ?

    OC i przeglądu nie mam zamiaru robić, no chyba że mi coś odbije
    to OC kupie ale to się chyba da na Francuskie (ew czy przez neta
    we Francji kupie) ?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-08-20 13:26:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to mogę nie przerejestrowywać latami a czy mogę jeździć
    > na francuskich blachach (obywatelstwo jak na razie tylko Polskie) ?

    To możesz dostać kary za:
    -niezapłacenie akcyzy
    -brak przerejestrowania
    -brak badań technicznych
    -brak OC

    W sumie pewnie więcej niż wartość auta.

  • 3. Data: 2011-08-20 14:40:40
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > To możesz dostać kary za:
    > -niezapłacenie akcyzy
    ok, to to kiedyś tam zapłacę

    > -brak przerejestrowania
    To mnie interesuje czy mogą mi
    auto odholować czy dostanę jak coś 50pln i tyle ?

    > -brak badań technicznych
    to chyba nie problem, tz raz chyba dostałem z 50pln,
    i to niesłusznie.

    > -brak OC
    to chyba tez nie problem.

    --

    Precyzyjniej chodzi mi o to co się stanie jak mnie policja złapie
    powiedzmy za jazdę zygzakiem i zaczną grzebać w papierach ?

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-08-20 14:50:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 20 Aug 2011 12:40:40 +0000 osobnik zwany
    Michał wystukał:

    > ok, to to kiedyś tam zapłacę

    niezapłacenie akcyzy to nie jest wykroczenie. To przestępstwo karno-
    skarbowe. Dalej sobie poczytaj ustawę.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2011-08-20 14:52:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > ok, to to kiedyś tam zapłacę

    A rozróżniasz karę od samej akcyzy?
    Bo zapewne będzie wyższa niż sama akcyza.

    > to chyba nie problem, tz raz chyba dostałem z 50pln,
    > i to niesłusznie.

    Jeśli za nieważny dowód i brak badań daje się mandaty 50 zł, to gdzie my
    żyjemy?

    > to chyba tez nie problem.

    Widzę, że na bogatego trafiło jak nagroda rzędu 2000 (o ile nie będziesz
    miał wypadku) z UFG to nie problem.

    > --
    >
    > Precyzyjniej chodzi mi o to co się stanie jak mnie policja złapie
    > powiedzmy za jazdę zygzakiem i zaczną grzebać w papierach ?

    No właśnie to co powyżej.
    Plus - powinni zabrac dowód.

  • 6. Data: 2011-08-20 14:53:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    >
    > OC i przeglądu nie mam zamiaru robić, no chyba że mi coś odbije
    > to OC kupie ale to się chyba da na Francuskie (ew czy przez neta

    prosisz sie o kłopoty.

    Przegląd musisz mieć, zeby jeździć. OC wykupić możesz, ale jest ono o kant
    dupy rozbić i każdy policjant, który będzie chciał może odholować Ci auto.
    Niezapłacenie akcyzy to sprawa karno-skarbowa.

    Twój pomysł jest bardzo kiepski, albo jestes trollem.

    Tak czy inaczej - nie pojeździsz.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 7. Data: 2011-08-20 14:55:49
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    W dniu 2011-08-20 12:34, Michał pisze:
> [...]
    >
    > OC i przeglądu nie mam zamiaru robić, no chyba że mi coś odbije
    > to OC kupie ale to się chyba da na Francuskie (ew czy przez neta

    Kup resoraka i bedzie ok - chyba ze Cie nie stac na niego.
    Kazdy uzytkownik przed sprzedaza wyrejestrowuje auto z krajow UE, wiec
    jak chcesz jezdzic na blachach francuskich? Skad te blachy wezmiesz?
    Akcyza nie jest obowiazkowa. Tylko w przypadku gdy sciagasz auto i
    bedziesz chcial je zarejestrowac auto w pl, wtedy akcyze trzeba zaplacic.
    Jakim trzeba byc glupim i nawiwnym myslec ze kupi sie OC francuskie
    na wyrejestrowane auto i jeszcze we Francji?
    Poza tym stawki za OC przewyzsza wartosc Twojego resoraka wiec zapomnij.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2011-08-20 15:31:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na wyrejestrowane auto i jeszcze we Francji?
    > Poza tym stawki za OC przewyzsza wartosc Twojego resoraka wiec zapomnij.

    1. auta z francji praktycznie zawsze są na blachach i mają DR
    2. Akcyza jest obowiązkowa, bez względu na to, czy będziesz auto rejestrował
    czy nie. Inną sprawą jest, ze (póki co) nikt nie kontroluje tych, co
    przywiozą auto i rozbiorą nie płacąc akcyzy. Prawo jednak mówi wyraźnie, ze
    na zapłacenie akcyzy masz (OIDP) 7 dni od daty wprowadzenia pojazdu na
    polski obszar celny. Co jest tą datą już jest sprawą umowną, od kiedy nie ma
    formalnie przejścia granicznego.
    3. OC frakcuskiego nie ma i nie będzie miał, a kolega pisał o OC polskim do
    francuskich tablic. OC takie można wykupić, choć tak naprawde nie jest ono
    ważne w PL - taki kolejny polski paradoks (jak to, że do obliczania składki
    AC bierze sie inną podstawe niż do obliczenia wypłaty odszkodowania z tego
    samego ubezpieczenia).

    ps. jak mało wiesz o sprowadzeniu auta z FR to lepiej nie pisz nic.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2011-08-20 15:33:14
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    wiadomości news:j2oal2$rdg$1@news.onet.pl...
    > No właśnie to co powyżej.
    > Plus - powinni zabrac dowód.

    nie zabiorą czegoś czego nie ma, a zagranicznego zabrać nie mogą. Mogą
    jednach wezwać lawete, ściągnąć auto i wszcząć postępowania opisane już w
    wątku.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2011-08-20 15:42:17
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Aug 2011 15:31:24 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    >Prawo jednak mówi wyraźnie, ze
    >na zapłacenie akcyzy masz (OIDP) 7 dni od daty wprowadzenia pojazdu na
    >polski obszar celny.

    Obecnie nie ma czegoś takiego jak "polski obszar celny". Jest obszar
    celny UE.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280