  • 1. Data: 2011-08-18 22:54:02
    Temat: Re: Jak się bronić?
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Locomotion Act sprawdza się doskonale.

    Był jeszcze Locomotive Act (Red Flag Act). Podaję za
    www.znaki-drogowe.pl w XIX/XX.

    "W 1865 roku ukazał się słynny ,,Locomotive act", uniemożliwiający
    wszelkie próby wprowadzenia trakcji zmechanizowanej do transportu
    drogowego. Oto niektóre paragrafy tej uchwały:
    Lokomotywy drogowe muszą być obsługiwane co najmniej przez 3 osoby, a w
    przypadku ciągnięcia przyczep czwarta osoba musi dawać baczenie nad ich
    ruchem...
    Co najmniej na 55 metrów przed pojazdem ma iść człowiek z czerwoną
    chorągiewką i ostrzegać innych użytkowników drogi o zbliżaniu się
    pojazdu. Ma on ponadto pomagać w usuwaniu z drogi innych pojazdów, a w
    razie potrzeby zatrzymać lokomotywę drogową...
    Każda lokomotywa drogowa ma być natychmiast zatrzymana na każde żądanie
    przechodniów, woźniców i jeźdźców, którzy wyrażą to podniesieniem ręki...
    Największa dopuszczalna szybkość lokomotyw drogowych ograniczona
    zostaje poza obrębem osiedli do 6 kilometrów na godzinę, a w osiedlach
    do 3 kilometrów na godzinę..."
    "Locomotive act"
    ,,Locomotive act" został uchylony dopiero po trzydziestu latach. Uchwała
    ta skutecznie storpedowała w Anglii wszelki postęp techniczny w
    budownictwie mechanicznych pojazdów drogowych."

    Warto poczytać tą witrynę, bo m.in:

    "I tak w 1914 roku, w przededniu wybuchu pierwszej wojny światowej,
    cała Europa produkowała około 150 tysięcy wozów rocznie, a USA 1 milion
    150 tysięcy.
    Liczby te obejmują wyłącznie samochody osobowe. Nikt nie był wówczas
    zainteresowany w podejmowaniu na większą skalę produkcji samochodów
    ciężarowych, chociażby dlatego, że i tak rentowność zakładów przemysłu
    motoryzacyjnego biła rekordy. Wystarczy przypomnieć, że pan Durant,
    prezes General Motors Company, musiał ustąpić ze swojego stanowiska
    tylko dlatego, że w roku 1911 wypłacił akcjonariuszom ,,zaledwie" 11
    procent dywidendy."

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2011-08-19 16:56:17
    Temat: Jak się bronić?
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

    http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,warszawa-b
    ez-odcinkowego-pomiaru-predkosci,240199.html
    http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,policja-ma
    -nowy-sposob-mierzenia-predkosci,62285.html

    Jakieś pomysły?
    Pewnie tych punktów pojawi się teraz od metra bo podzielą się kosztami
    instalacji z viaTollem i na wszystkich bramkach wsadzą te kamery.
    Nie to żebym jeździł jak wariat i pewnie gdyby mi policzyć średnią na takiej
    trasie(byle długi odcinek) to zmieszczę się w "przepisy + 10",
    ale jeśli to będą odcinki po parę km to mogą być problemy.

    Kub@

  • 3. Data: 2011-08-19 18:12:30
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-19 14:56:17 +0000, "Kub@" <k...@p...onet.pl> said:

> [...]

    > trasie(byle długi odcinek) to zmieszczę się w "przepisy + 10",
    > ale jeśli to będą odcinki po parę km to mogą być problemy.

    System jest obliczony na musztrę i wpływy do budżetu, więc nie ma
    znaczenia jak szybko będziesz jechał, bo dozwolona prędkość będzie
    systematycznie zmniejszana....

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-08-19 22:23:00
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-18 20:54:02 +0000, Tata <k...@k...net.pl> said:

    > Był jeszcze Locomotive Act (Red Flag Act).

    O! Popełniłem błąd w pisowni.
    Przepraszam i dziękuję za sprostowanie!

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-08-20 00:49:38
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > trasie(byle długi odcinek) to zmieszczę się w "przepisy + 10",

    > ale jeśli to będą odcinki po parę km to mogą być problemy.

    Nie dało się Skynetu wprowadzić normalną drogą to tylnymi drzwiami go
    wprowadzają. To w miarę stara sprawa. Prezydent nie podpisał a potem jakieś
    wybory chyba były to sobie odpuścili. Kary były za wysokie. W założeniach miało
    być 20000 kamer. Mandaty wystawiane pzrez maszynę. Mandaty z maszyny w wysokości
    2x niż z taryfikatora. Ale bez punktów. Możliwość zabierania PJ jak mandaty nie
    zapłacone. Nie obronisz się. Za dużo wypadków, za duże straty. Za mało kasy w
    budżecie. Zostaje od nowa nauczyć się jeździć.

  • 6. Data: 2011-08-20 01:03:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2011 16:56:17 +0200, Kub@ napisał(a):

> [...]
    ez-odcinkowego-pomiaru-predkosci,240199.html
    > http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,policja-ma
    -nowy-sposob-mierzenia-predkosci,62285.html

    Tak samo jak z fotoradarami - manewr na drugiego kierowcę.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2011-08-20 11:27:39
    Temat: [OT] Re: Jak si? broni??
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-19 16:56, Kub@ pisze:
    > http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,warszawa-b
    ez-odcinkowego-pomiaru-predkosci,240199.html
    > http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,policja-ma
    -nowy-sposob-mierzenia-predkosci,62285.html

    A ja tak nieco OT:
    Po **uj naklejanie ViaBOXów na szyby jeżeli bez problemu można
    identyfikować pojazdy po numerach rejestracyjnych.
    Kaucja za urządzenie to (ZTCJMW) ok. 120 zł i przyjmijmy, że taka jest
    wartość boxa. Po pomnożeniu przez ilość pojazdów w systemie to całkiem
    spora kwota. Kwota niepotrzebnie wydana. Ale kto by się tym przejmował.
    Państwo zapłacą.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 8. Data: 2011-08-20 11:30:09
    Temat: Re: [OT] Re: Jak si? broni??
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 11:27:39 +0200, R2r napisał(a):

> [...]
    > wartość boxa. Po pomnożeniu przez ilość pojazdów w systemie to całkiem
    > spora kwota. Kwota niepotrzebnie wydana. Ale kto by się tym przejmował.

    Znajdź po numerze rejestracyjnym kierowcę z Azerbejdżanu. Życzę powodzenia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 9. Data: 2011-08-20 11:51:29
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-20 11:30, Waldek Godel pisze:
    > Znajdź po numerze rejestracyjnym kierowcę z Azerbejdżanu. Życzę powodzenia.

    A... to jak ViaBOXy są to się go znajdzie... Mhm...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 10. Data: 2011-08-20 11:54:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 11:51:29 +0200, R2r napisał(a):

    > A... to jak ViaBOXy są to się go znajdzie... Mhm...

    Jak są viaboxy to nie musi go znaleźć bo ma konto prepaidowe albo kartę
    kredytową - co tam jest używane do tego.