  • 1. Data: 2009-07-16 08:25:31
    Temat: co lepiej na 40D: 17-40/4L czy 17-85/4.0-5.6 IS?
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Witajcie,

    Tak mnie jakos wrobiono, ze musze sfotografowac znajomych w kosciele podczas
    zaslubin. Analogowy generalnie jestem i cyfrowo doszedlem narazie do G10
    jedynie.

    Pozyczylem na wspomniana okazje 40D z przypietym 17-85/4.0-5.6 IS. Sam
    posiadam 17-40/4L. No i zastanawiam sie, czego lepiej uzyc...

    Moj obiektyw 17-40/4L jest bardzo ok na pelnej klatce (analog). Naczytalem
    sie natomiast, ze na crop'owej cyfrze to roznie jest oceniany. Egzemplarz
    mam raczej udany. Aparat dostane w lapy wieczorem w przeddzien imprezy wiec
    wiele nie potestuje. Stad bylbym bardzo wdzieczny za Wasze uwagi.

    Wiem, ze IS daje mi te 2-3 dzialki wiec bedzie jasniej przy zastanym.
    Kosciol niestety jest mocno ciemny wiec i tak przyjdzie mi blyskac. Zapne na
    aparacie 550EX i znajde kogos, kto mi potrzyma 420EX jako slave. Tak wiec
    bedzie raczej blyskowo i tu IS niewiele da. Wazne dla mnie jest raczej,
    ktore szklo ostrzejsze, plastyczniejsze, etc ,etc.

    Sprzedalem jakis czas temu 50/1.4 wiec nie mam. Bede mial natomiast druga
    puszke Minolty z 50/1.7 ale bez lampy. Tak wiec ewentualne zastane zalatwie
    sobie drugim aparatem.

    Poradzcie dobrzy ludzie,

    Ptas

  • 2. Data: 2009-07-16 08:47:25
    Temat: Re: co lepiej na 40D: 17-40/4L czy 17-85/4.0-5.6 IS?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Ptas napisał(a):
    > Witajcie,
    >
    > Tak mnie jakos wrobiono, ze musze sfotografowac znajomych w kosciele
    > podczas zaslubin.

    Współczuję :-)

> [...]
    > oceniany. Egzemplarz mam raczej udany. Aparat dostane w lapy wieczorem w
    > przeddzien imprezy wiec wiele nie potestuje. Stad bylbym bardzo

    Potestuj koniecznie trafność AF.

    > Tak wiec bedzie raczej blyskowo i tu IS niewiele da. Wazne dla
    > mnie jest raczej, ktore szklo ostrzejsze, plastyczniejsze, etc ,etc.

    Z tych powodów brał bym L-kę, natomiast pytanie czy nie zabraknie Ci
    zakresu ogniskowych. Zależy jaki masz styl fotografowania.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-07-16 09:09:00
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 10:25, "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> wrote:
> [...]
    > puszke Minolty z 50/1.7 ale bez lampy. Tak wiec ewentualne zastane zalatwie

    zrob koniecznie test praktyczny wczesniej.
    ostrosc rysunku to nie tylko wynik najwyzszej rozdzielczosci
    obiektywu , ale tej realnie osiagnietej w wyniku rzeczywistego
    nastwenia na ostrosc przez system AF

    moze zdazyc sie w konkretnym przypadku ze z obiektywem o b wysokiiej
    maksymalnej rozdzielczosci wskutek bledow ostrzenia realnie osiagniesz
    gorsza rozdzielczosc/ ostrosc - to trzeba najlepiej sprawdzic.
    w g10 ten problem nie wystpuje ale mozesz sie w nim spotkac w c40d.

    spradz i porownaj, nominalnie ta elka ma lepsza renome od 17-85 .

  • 4. Data: 2009-07-16 11:11:26
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Uzytkownik "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Moj obiektyw 17-40/4L jest bardzo ok na pelnej klatce (analog).

    Nie rozumiem. Wnioskuje, ze masz prawdziwy aparat Canona, a na slub
    pozyczasz cyfrówke?! 17-40 nie wystarczy w kosciele, wiec trzeba by pozyczyc
    jeszcze jakis obiektyw i robic analogiem. Zwlaszcza, ze pewnie zalezy Ci na
    jakosci...

  • 5. Data: 2009-07-16 11:29:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    awygo napisał(a):
> [...]
    > jeszcze jakis obiektyw i robic analogiem. Zwlaszcza, ze pewnie zalezy Ci na

    Wiesz, czasem jest potrzeba, żeby na poprawinach wręczać każdemu CD z
    albumem. :-) Przy analogu nie zdążysz. Albo aparat pożyczony od
    młodego/młodej, który/która lubi wywoływać RAW-y.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-07-16 11:36:21
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozyczasz cyfrówke?! 17-40 nie wystarczy w kosciele, wiec trzeba by
    > pozyczyc jeszcze jakis obiektyw i robic analogiem. Zwlaszcza, ze pewnie
    A no pozyczam, pozyczam.

    Ujme to tak: klient malo wymagajacy (inaczej wzialby fachowca), w kosciele
    ciemno i ciasno (maly, drewniany) wiec nie bede ryzykowal kliszy - cyfrowo
    moge sobie na biezaco z grubsza monitorowac, 2 lampy w zestawie tez potrafia
    zaskakujace decyzje podejmowac w systemie Canona. Do tego w pomieszczeniach
    to z grubsza sie poruszac potrafie z aparatem jak bialy sufit nisko, lampa w
    gore i biala karteczka. W tym konkretnym przypadku cyfra daje mniejsze
    ryzyko niz analog.

    Plener dostana za sredniego fromatu (cz-b i slajd) i to im bedzie musialo
    wystarczyc. Jestem nawet pewien, ze wystarczy.

    Pozdr

    Ptas

  • 7. Data: 2009-07-16 12:34:18
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 13:36, "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Plener dostana za sredniego fromatu (cz-b i slajd) i to im bedzie musialo
    > wystarczyc. Jestem nawet pewien, ze wystarczy.

    w zasadzie spoecjalnych trudnosci technicznych nie przewiduje
    jesli robisz lampa to IS nie jest potrzebny.

    ze wzgledu na GO pewnie bedziesz i tak przymykal przyslone ( wez pod
    uwage ze skala GO na obiektywie nie dotyczy formatu aps-c , jest
    mniejsza).
    17-40 ostrzej rysuje , teoretycznie moze wystapic duzy blad ostrzenia
    gdyby ten zestaw ze soba pracowal po raz piewrszy i nikt o tym nie
    wiedzial wiec chyba lepiej sprawdzic przed niz byc ew zaskoczony po.