  • 1. Data: 2009-07-16 05:08:40
    Temat: Reprodukcja - czy idealne słońce to idealne oświetlenie do repro?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam dzisiaj :))

    Chciałem sobie potestować różne warianty sztucznego oświetlenia na
    wierność "dziwnych", mocnych kolorów (np. czy pomoże dodanie do widma
    słabej świetlówki UV albo żarówki z silnym pasmem podczerwieni), ale
    okazało się, że najpierw potrzebuję "wzorcowego światła do kalibracji". ;-)

    A zatem pytanie o rodzaj światła, jakie uznalibyście za najlepsze
    do wyznaczenia punktu odniesienia dla przetestowania wierności
    reprodukcji kolorów:

    - supersłońce, teraz w południe?
    - słońce przeciętne, półskośne?
    - a może całkiem w cieniu?

    Liczę na konkretne sugestie, z góry dzięki! ;-)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 2. Data: 2009-07-16 06:42:50
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 07:08, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > /-/
    >
    > Mariusz   [mr.]

    > ladakhNAwp.pl

    jesli szukasz wzorca barwy oswietlenia to znajdziesz go w l.
    blyskowej

    jesli robisz reprodukcje przy uzyciu lampy , to swiatlo winno byc
    odbite , nie bezposrednio na reprodukowany material ze wzgledu na
    wystepujace najczesciej refleksy oraz niebezpieczenstwo
    nierownomiernego oswietlenia.

    ro reprodukcji przedmiotow plaskich uzywa sie swiatla rozproszonego.