    From: XX YY <j...@u...at>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: co lepiej na 40D: 17-40/4L czy 17-85/4.0-5.6 IS?
    Date: Thu, 16 Jul 2009 02:09:00 -0700 (PDT)

    On 16 Jul., 10:25, "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> wrote:
    > Witajcie,
    >
    > Tak mnie jakos wrobiono, ze musze sfotografowac znajomych w kosciele podczas
    > zaslubin. Analogowy generalnie jestem i cyfrowo doszedlem narazie do G10
    > jedynie.
    >
    > Pozyczylem na wspomniana okazje 40D z przypietym 17-85/4.0-5.6 IS. Sam
    > posiadam 17-40/4L. No i zastanawiam sie, czego lepiej uzyc...
    >
    > Moj obiektyw 17-40/4L jest bardzo ok na pelnej klatce (analog). Naczytalem
    > sie natomiast, ze na crop'owej cyfrze to roznie jest oceniany. Egzemplarz
    > mam raczej udany. Aparat dostane w lapy wieczorem w przeddzien imprezy wiec
> [...]

    zrob koniecznie test praktyczny wczesniej.
    ostrosc rysunku to nie tylko wynik najwyzszej rozdzielczosci
    obiektywu , ale tej realnie osiagnietej w wyniku rzeczywistego
    nastwenia na ostrosc przez system AF

    moze zdazyc sie w konkretnym przypadku ze z obiektywem o b wysokiiej
    maksymalnej rozdzielczosci wskutek bledow ostrzenia realnie osiagniesz
    gorsza rozdzielczosc/ ostrosc - to trzeba najlepiej sprawdzic.
    w g10 ten problem nie wystpuje ale mozesz sie w nim spotkac w c40d.

    spradz i porownaj, nominalnie ta elka ma lepsza renome od 17-85 .