  • 1. Data: 2010-03-09 16:37:13
    Temat: ciekaw jestem waszej opinii...
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    co do czegoś takiego http://www.viablue.de/com/silver_solder.shtml
    Zapytano mnie mianowicie, jak się to rzeczywiście może mieć do normalnego
    "ołowianego" lutu (jakościowo) ?
    Bo ja tak patrzę i coś mam mieszane uczucia :)

  • 2. Data: 2010-03-09 17:03:56
    Temat: Re: ciekaw jestem waszej opinii...
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    normalnego
    > "ołowianego" lutu (jakościowo) ?
    > Bo ja tak patrzę i coś mam mieszane uczucia :)

    To jest kierunkowy lut audiofilski. Lutuje się począwszy od miejsc o
    najniższym potencjale.

    e.

  • 3. Data: 2010-03-09 17:06:14
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > To jest kierunkowy lut audiofilski. Lutuje się począwszy od miejsc o
    > najniższym potencjale.

    to się rozumie samo przez się :)
    Ale - jaki efekty ( o ile w ogóle) daje dodatek germanu przykładowo ? Po
    kiego diabła to ? (znaczy oprócz "chłytu materkingowego")

  • 4. Data: 2010-03-09 19:48:09
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Sundayman pisze:

    > to się rozumie samo przez się :)
    > Ale - jaki efekty ( o ile w ogóle) daje dodatek germanu przykładowo ? Po
    > kiego diabła to ? (znaczy oprócz "chłytu materkingowego")

    Dodatek germanu akurat gdzieś widziałem i miały to być stopy bezołowiowe
    o lutowalności podobnej do ołowiowych.
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2010-03-09 19:52:49
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Sundayman pisze:
> [...]
    > normalnego "ołowianego" lutu (jakościowo) ?
    > Bo ja tak patrzę i coś mam mieszane uczucia :)

    Widzialem wiele wynalazkow z nebraski i niestety ale srebro pokrywa sie
    czarnym nalotem i to szybko. kiedys zlacza w.cz. produkowano jako
    srebrzone ale po 2 latach czernialy, nie znam nic lepszego niz zlacza
    zlocone i cyne z olowiem.

  • 6. Data: 2010-03-09 20:15:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    entroper pisze:
    > Użytkownik "Sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > normalnego
    >
    > To jest kierunkowy lut audiofilski. Lutuje się począwszy od miejsc o
    > najniższym potencjale.

    Swoją drogą zabawne jest dla mnie, że ci audiofile jak mantrę powtarzają
    pojęcie "opór elektryczny", co uzasadnia kupowanie idiotycznie drogich
    kabli itp. Tymczasem rezystancja jest przekształceniem sygnału nie dość,
    że liniowym, to jeszcze monotonicznym, czyli nie zniekształca sygnału, a
    więc, w najgorszym razie, zawsze można podkręcić gałkę na wzmacniaczu
    mocniej (pomijam kwestię szumów własnych wzmacniacza, ale i tak Cu czy
    Al nie ma tak dużej oporności właściwej żeby była jakaś różnica w
    stosunku do Ag jeśli chodzi o poziom sygnału dostarczonego do wzmacniacza).

    Tymczasem jakoś żaden z tych "fachofcuff" od dźwięku nie zastanawia się
    nad problemem chociażby pojemności kabla. Mogłoby się okazać, że
    plastikowa skórka na kablu w większym stopniu wpływa na sygnał niż
    najczystsze srebro poświęcone przez szamana w czasie pełni księżyca.
    Oczywiście nie spodziewam się, żeby izolacja na kablu była zrobiona z
    dielektryka, który wytwarzałby wystarczającą pojemność, ale skoro tak
    troszczą się o skład chemiczny przewodnika, to aż dziwne, że pomijają
    problem izolatora.

    Oczywiście wiadomo dlaczego tak jest - nawet największy jełop wśród
    audiofili słyszał w szkole pojęcie opór elektryczny, natomiast
    reaktancja to już czysta abstrakcja.

  • 7. Data: 2010-03-09 20:53:29
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No dobra, to idziemy dalej :)

    Weźmy sobie taki kabelek http://www.allegro.pl/show_item.php?item=935950782
    W opisie mamy m.in. :

    "Dodatkowo połączenie kabla z wtykiem jest zabezpieczone przez nas w sposób
    próżniowy aby
    zapobiec utlenianiu się miedzi, co w konsekwencji ogranicza tor przesyłanego
    sygnał i degraduje
    jakość osiąganego dźwięku."

    Zadałem im pytanie co to właściwie znaczy, i dostałem taką odpowiedż :
    ____
    Połączenie przewodników ze stykiem konektorów jest szczególnie narażone na
    utlenianie, dlatego postaraliśmy się o zabezpieczenie tego newralgicznego
    punktu
    poprzez nałożenie na to miejsce dodatkowego materiału termokurczliwego i
    zgrzanie go w celu odizolowania lutu od wszelakich czynników zewnętrznych.
    _____
    No kuśwa, ale gdzie tu jest ta próżnia ? ?

    hmmm...

  • 8. Data: 2010-03-09 21:05:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > _____
    > No kuśwa, ale gdzie tu jest ta próżnia ? ?

    Nie doczytales - ten kabel jest ze szwedzkiej stajni.

  • 9. Data: 2010-03-09 21:30:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Oczywiście wiadomo dlaczego tak jest - nawet największy jełop wśród
    > audiofili słyszał w szkole pojęcie opór elektryczny, natomiast
    > reaktancja to już czysta abstrakcja.

    W ramach samooceny proponuję poczytać o impedancji zespołu głośnikowego.

    __
    Irek.N.

  • 10. Data: 2010-03-09 21:31:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Mar 2010 21:15:00 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
> [...]
    >że liniowym, to jeszcze monotonicznym, czyli nie zniekształca sygnału, a
    >więc, w najgorszym razie, zawsze można podkręcić gałkę na wzmacniaczu

    Jesli mowa o interkonekcie to owszem, ale juz opor obwodu glosnikowego
    moze miec nierownomierny w calym pasmie wplyw na glosnik.

> [...]
    >dielektryka, który wytwarzałby wystarczającą pojemność, ale skoro tak
    >troszczą się o skład chemiczny przewodnika, to aż dziwne, że pomijają

    I znow zalezy gdzie - w kablach glosnikowych raczej nieistotnie mala,
    w ekranowanych interkonektach moze nawet slyszalna ..

    J.