  • 1. Data: 2010-03-08 18:51:10
    Temat: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM
    Od: "marynarz" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam następujący problem z Atmega32 i termometrem DS18b20, mianowicie na nóżce
    PD.7(poniżej wkleję kod w bascomie) mam cały czas 5V a termometry podłączane do
    tej nóżki ulegają spaleniu(już spaliłem 3 układy).

    Kod obsługi termometru w bascomie:

    $regfile = "m32def.dat"
    $crystal = 1000000 'korzysta z wbudowanego oscylatora
    Config Portd = output

    Config 1wire = Portd.7
    Dim Odczyt(2) As Byte

    Declare Sub Odcz_temp

    Do
    Call Odcz_temp
    Loop
    End

    Sub Odcz_temp
    Wait 5
    1wreset
    1wwrite &HCC
    1wwrite &H44
    Waitms 750
    1wreset
    1wwrite &HCC
    1wwrite &HBE
    Waitms 750
    Odczyt(1) = 1wread(2)
    1wreset
    If Err = 1 Then
    Cls
    'Lcd "brak ukladu"
    Portd.5 = 1
    Waitms 750
    Else
    Portd.5 = 0
    End If
    Odczyt(1) = Odczyt(1) / 2
    End Sub

    Do PD.5 podłączona jest dioda LED.

    Próbowałem nóżkę PD.7 ustawić jako wejście jednak daje to ten sam efekt.
    Pomóżcie bo od 2 dni and tym siedzę i nie wiem co robić.

  • 2. Data: 2010-03-08 19:26:53
    Temat: Re: Atmega32 i ds18b20 PROBLEM
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    marynarz wrote:
> [...]
    > na nóżce PD.7(poniżej wkleję kod w bascomie) mam cały czas 5V a
    > termometry podłączane do tej nóżki ulegają spaleniu(już spaliłem 3

    Spróbuj zmienić linię poniżej:
    > Config Portd.5 = output
    Pin dla 1W jest przełączany przez procedurę odczytu 1W między wejście a
    wyjście
    jeśli dobrze kojarzę i tego pinu się nie konfiguruje.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2010-03-08 19:57:20
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > wyjście
    > jeśli dobrze kojarzę i tego pinu się nie konfiguruje.

    Niestety zmiana kodu na proponowany przez ciebie nie pomogło objawy są takie
    same jak poprzednio.

    Pozdrawiam G.R.

  • 4. Data: 2010-03-08 21:42:28
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    > Niestety zmiana kodu na proponowany przez ciebie nie pomogło objawy są
    > takie
    > same jak poprzednio.

    Czy to nie ma jakiegoś wpływu ?

    OC2 - Port D, Bit 7

    OC2, Timer/Counter2 Output Compare Match output: The PD7 pin can serve as an
    external output

    for the Timer/Counter2 Output Compare. The pin has to be configured as an
    output (DDD7

    set (one)) to serve this function. The OC2 pin is also the output pin for
    the PWM mode timer

    function.

    Nie wiem jak jest po starcie procka, czy aby ten port nie jest włączony jako
    OC2 ?

    Gejzero.

  • 5. Data: 2010-03-08 21:48:52
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > function.
    >
    > Nie wiem jak jest po starcie procka, czy aby ten port nie jest włączony jako

    Wcześniej miałem podłączone do PA7 i objawy były takie same.

  • 6. Data: 2010-03-08 22:40:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Wcześniej miałem podłączone do PA7 i objawy były takie same.

    A jak ty to podłączasz, bo tam powinien być rezystor podciągający do
    VCC...

    http://and-tech.pl/EvB4.3/Instrukcja_EvB_4.3v3.pdf (strona 16)

    Nie wiem, czy dotyczy to także 1-wire, ale np. przy I2C BASCOM nie
    załącza wewnętrznych rezystorów (str. 12)

  • 7. Data: 2010-03-08 23:04:51
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    > Wcześniej miałem podłączone do PA7 i objawy były takie same.

    Nóg w DS nie pomyliłeś?
    --
    MM

  • 8. Data: 2010-03-09 10:00:45
    Od: "Zibi-Gliwice" <z...@s...pl>

    > Wcześniej miałem podłączone do PA7 i objawy były takie same.

    A spróbuj zmierzyć prąd od masy z tej nogi. Normalnie 1Wire
    jest podciągany do zasilania opornikiem 4,7k. Wiec prąd powinien
    być w okolicach 1mA. Oczywiście jak procek usiłuje coś czytać
    to się zmienia, no i w trakcie pomiaru dla połączenia 2-przewodowego
    powinien podłączyć 5V na sztywno. Jeśli uwaliłeś czujnik to
    prawdopodobnie musiałeś wysłać do czujnika sygnał odczytu,
    a potem zwarłeś port do zasilania (dałeś go jako wyjście).
    Inaczej się raczej tego ubić nie da, pomijając odwrotne założenie.
    Ale mnie się zdarzyło odwrotnie zapiąć czujnik i nic się nie działo.

    Zbyszek