  • 1. Data: 2010-03-09 20:38:41
    Temat: Stacja lutownicza - co polecacie?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Jaką stację lutowniczą polecacie do zastosowań amatorskich (koszt do 250-300
    zł)?

  • 2. Data: 2010-03-09 23:49:30
    Temat: Re: Stacja lutownicza - co polecacie?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-09 21:38, Marcin Wasilewski pisze:

    > Jaką stację lutowniczą polecacie do zastosowań amatorskich (koszt do 250-300
    > zł)?

    Xytronic 137ESD

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-03-10 00:29:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    > Xytronic 137ESD

    A z czymś takim miał ktoś do czynienia?

    Stacja lutownicza PT HOT AIR 803

    http://www.allegro.pl/item951582075_stacja_lutownicz
    a_pt_hot_air_803_dysze.html

  • 4. Data: 2010-03-10 09:22:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-10 01:29, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Adam Dybkowski"<a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Mam podobną ale z cyfrowym sterowaniem PT 968. Hot air przydaje mi się
    gdy trzeba wylutować jakiś układ smd. Oporowa nadaje się do małych
    elementów ale trzeba ustawiać wyraźnie wyższą temperaturę niż wymagałby
    lut. Jeśli miałbyś to wozić ze sobą to trochę za duża i ciężka. Na
    wyjazdy mam oporową Elwik RT-24.

    MD

  • 5. Data: 2010-03-10 10:33:15
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Jaką stację lutowniczą polecacie do zastosowań amatorskich (koszt do 250-300
    > zł)?

    Ja używam PENSOL-SL10E-N firmy Solomon. Jest znacznie tańsza, ale możesz
    zobaczyć podobne - są wersje z cyfrowym sterowaniem itp, skoro masz
    większy budżet. Generalnie używam jej w warunkach domowych, czasem
    zlecenie montażu kilkunastu płytek z zewnątrz i też daje rade... kolega,
    który na co dzień lutuje Wellerem powiedział, że nawet przyjemnie mu się
    moją stacją lutowało i był nawet zaskoczony, że nie czuł jakiejś mega
    różnicy ;)... Wada - nigdy nie znalazłem do niej grotu typu minifala,
    więc jeśli planujesz takiego używać, poszukaj najpierw, czy w ogóle jest
    dostępny ;););)...

    Konop

  • 6. Data: 2010-03-10 12:27:50
    Od: "Jarek" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hn6p53$rht$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Ja mam taką samą tylko model 968 i chodzi już chyba drugi rok bez większego
    problemu. Jedyny jaki był to to że przy długim lutowaniu wysoką temp. znaczy
    się max przytopiła mi się kolba na "zakrętce" ale troche izolacji i trzyma
    dalej :-D

    Pozdrawiam Jarek O.

  • 7. Data: 2010-03-10 16:58:41
    Od: Account <u...@e...org>

    On 3/10/2010 11:33 AM, Konop wrote:
    > różnicy ;)... Wada - nigdy nie znalazłem do niej grotu typu minifala,
    > więc jeśli planujesz takiego używać, poszukaj najpierw, czy w ogóle jest
    > dostępny ;););)...

    A przypadkiem groty Wellera nie będą pasować? Bo do SL-20 bez problemu.

  • 8. Data: 2010-03-10 19:43:54
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-10 11:33, Konop pisze:

    > Ja używam PENSOL-SL10E-N firmy Solomon. Jest znacznie tańsza, ale możesz
    > zobaczyć podobne - są wersje z cyfrowym sterowaniem itp, skoro masz
    > większy budżet.

    Przed ostateczną decyzją proponuję przyjrzeć się ofercie grotów. Ja
    kupiłem Xytronica 136ESD właśnie ze względu na niezły grot typu
    "minifala", który już nie raz się przydał.

    No i w przypadku lutownic oporowych wybrać model z grzałką ceramiczną.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-03-11 20:32:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-10 17:58, Account pisze:

    > A przypadkiem groty Wellera nie będą pasować? Bo do SL-20 bez problemu.

    Heh, a jak cenowo stoją groty Wellera? Bo same stacje lutownicze są droogie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/