    From: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ciekaw jestem waszej opinii...
    Date: Tue, 09 Mar 2010 21:15:00 +0100

    entroper pisze:
    > Użytkownik "Sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > normalnego
    >
    > To jest kierunkowy lut audiofilski. Lutuje się począwszy od miejsc o
    > najniższym potencjale.

    Swoją drogą zabawne jest dla mnie, że ci audiofile jak mantrę powtarzają
    pojęcie "opór elektryczny", co uzasadnia kupowanie idiotycznie drogich
    kabli itp. Tymczasem rezystancja jest przekształceniem sygnału nie dość,
    że liniowym, to jeszcze monotonicznym, czyli nie zniekształca sygnału, a
    więc, w najgorszym razie, zawsze można podkręcić gałkę na wzmacniaczu
    mocniej (pomijam kwestię szumów własnych wzmacniacza, ale i tak Cu czy
    Al nie ma tak dużej oporności właściwej żeby była jakaś różnica w
    stosunku do Ag jeśli chodzi o poziom sygnału dostarczonego do wzmacniacza).

    Tymczasem jakoś żaden z tych "fachofcuff" od dźwięku nie zastanawia się
    nad problemem chociażby pojemności kabla. Mogłoby się okazać, że
    plastikowa skórka na kablu w większym stopniu wpływa na sygnał niż
    najczystsze srebro poświęcone przez szamana w czasie pełni księżyca.
    Oczywiście nie spodziewam się, żeby izolacja na kablu była zrobiona z
    dielektryka, który wytwarzałby wystarczającą pojemność, ale skoro tak
    troszczą się o skład chemiczny przewodnika, to aż dziwne, że pomijają
    problem izolatora.

    Oczywiście wiadomo dlaczego tak jest - nawet największy jełop wśród
    audiofili słyszał w szkole pojęcie opór elektryczny, natomiast
    reaktancja to już czysta abstrakcja.