  • 1. Data: 2010-03-09 06:01:40
    Temat: kulki pozlacane
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    Czy macie namiar, gdzie mozna kupic kulki pozlacane? potrzebuje z 50 sztuk
    (pewnie wystarcza mi do konca zycia), do "autorskiego" czujnika ruchu.

  • 2. Data: 2010-03-09 08:13:56
    Temat: Re: kulki pozlacane
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > ... kulki pozlacane? potrzebuje z 50 sztuk (pewnie wystarcza mi do konca
    > zycia), do "autorskiego" czujnika ruchu.

    zamiast rtęci?

  • 3. Data: 2010-03-09 08:31:12
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    JarekC pisze:

    > Czy macie namiar, gdzie mozna kupic kulki pozlacane? potrzebuje z 50
    > sztuk (pewnie wystarcza mi do konca zycia), do "autorskiego" czujnika
    > ruchu.

    A nierdzewne nie nadają się ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-03-09 10:49:15
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    > A nierdzewne nie nadają się ?

    nie probowalem

  • 5. Data: 2010-03-09 10:49:42
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    > zamiast rtęci?

    nie

  • 6. Data: 2010-03-09 17:26:18
    Od: k...@o...pl

    > nie probowalem

    I nie próbuj. Przy niskich napięciach i małych prądach nie działają. Z jakiegoś
    powodu są nierdzewne. Ten powód jest przyczyną że w pewnych warunkach pomimo że
    metalowe to prąd przez nie nie chce płynąć.

  • 7. Data: 2010-03-09 19:39:16
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "JarekC" <j...@c...mysite.pl>
    napisał w wiadomości news:hn4o82$c9f$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy macie namiar, gdzie mozna kupic kulki pozlacane? potrzebuje z 50
    sztuk > (pewnie wystarcza mi do konca zycia), do "autorskiego" czujnika
    ruchu.

    są takie gotowe czujniki - zawierają w środku właśnie pozłacane kulki.
    Wbrew pozorom działa to bardzo kiepsko, styk jest bardzo niestabilny i
    głupieje przy najmniejszych nawet wibracjach.

    e.

  • 8. Data: 2010-03-09 19:52:15
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    > są takie gotowe czujniki - zawierają w środku właśnie pozłacane kulki.
    > Wbrew pozorom działa to bardzo kiepsko, styk jest bardzo niestabilny i
    > głupieje przy najmniejszych nawet wibracjach.

    Styk beznadziejny to fakt.
    To ja potrzebuje na przechyl tak okolo 20 stopni.
    Moze dam wieksze napiecie - mam tam jeszcze 12V i z dzielnika doprowadze do
    procka ;/

    Chcialem na MMA7455LT ale po tygodniu nierownej walki skapowalem sie, ze
    jest na 3.3V (tj. spalilem go pierwszego dnia podlaczajac do 5V) no i drogi
    w porownaniu do kilku pinow pozlacanych i kulki ktorej zdobyc nie moge.

    Musze zlotnika jakiego zapytac. W razie czego gdzies lezy zab babci, to sie
    kawalek zlota wykorzysta.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-03-09 20:13:10
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > są takie gotowe czujniki - zawierają w środku właśnie pozłacane kulki.
    > Wbrew pozorom działa to bardzo kiepsko, styk jest bardzo niestabilny i
    > głupieje przy najmniejszych nawet wibracjach.

    Wg. dokumentacji wymagają one równolegle podłączonego kondensatora.
    Przez zmianę jego pojemności można regulować czułość układu. Używałem
    takich czujników. Działały bardzo dobrze.

    Paweł

  • 10. Data: 2010-03-09 23:27:14
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wg. dokumentacji wymagają one równolegle podłączonego kondensatora.
    > Przez zmianę jego pojemności można regulować czułość układu. Używałem
    > takich czujników. Działały bardzo dobrze.

    W takim razie kolega, który się tym bawił nie miał dokumentacji albo nie
    spojrzał. Przekażę mu Twoją cenną uwagę :) BTW, taki kondensator będzie
    wyzwalał znaczące prądy przy "odzyskiwaniu" styku, czy jest to celowy
    zabieg producenta czy chodzi tylko o uśrednienie sygnału?

    e.