    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ceny
    Date: Sun, 20 Sep 2009 21:29:16 +0200

    Łukasz Goran wrote:
    > czy ceny obiektywów czy w ogóle sprzętu używanego w ostatnim czasie
    > tak mozno podskoczyły. Rozglądam się od dawna za obiektywem Minolty
    > 28-135. Jeszcze jakiś czas temu można było spokojnie kupić poniżej
    > 1000zl i pojawiły się regularnie na allegro. Teraz praktycznie ich nie a
    > jak się pojawi, jak ostatnio to cena wyjściowa to 1500zl!!! Czy to
    > dlatego że tego modelu jet coraz mnie, żeby nei rzecz niemal wcale czy
    > to ogólna tendencja?

    Ten obiektyw na pełnej klatce przy 70mm jest lepszy i ostrzejszy nawet niż
    zeiss. W całym zakresie daje świetną jakość obrazu, konstrukcja sprawia,
    że jest średnio głośny - bo śrubokręt, ale piekielnie szybki (IF itd.).

    Sytuacja jaka się zrobiła wynika wprost z faktu, że obiektywy te na cyfrze
    były takie sobie. Chociaż ostre i z sporym zakresem, to jednak 28-135 to
    średni zakres w APS-C. W chwili gdy weszły pełnoklatkowce ten kogo nie
    było stać na zeissa szukał 28-135 i był to świetny wybór w tej cenie.

    Nie dziwne, że z 600-1000zł cena skoczyła w górę. Ten obiektyw wart jest
    jeszcze więcej. Kiedyś to był obiektyw minolty z linii "prime", kosztował
    bardzo dużo. Dzisiaj sony go ożywia na powrót. Nie ma co liczyć, że ceny
    zejdą do mniejszego poziomu.

    d.