  • 291. Data: 2011-06-23 10:52:02
    Temat: Re: celowe oślepianie w nocy-co Wy byście zrobili?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Thursday, June 23, 2011, 10:45:26 AM, you wrote:

    > A ja mam wrażenie, że dla Ciebie i niektórych tutaj trasa = poruszanie
    > się po A4 :P

    Zazdrość przez Ciebie przemawia, bo żadnej autostrady w pobliżu tej
    swojej wiochy nie masz ;P

    Byś się mocno zdziwił, jak wolna potrafi być autostrada i ile czasu
    można zmarnować stojąc w korku i nie mogąc z niego nigdzie uciec...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 292. Data: 2011-06-23 10:55:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Zazdrość przez Ciebie przemawia, bo żadnej autostrady w pobliżu tej
    > swojej wiochy nie masz ;P

    No nie ukrywam że ubolewam nad brakiem połączenia Stolicy z A2 :)

    > Byś się mocno zdziwił, jak wolna potrafi być autostrada i ile czasu
    > można zmarnować stojąc w korku i nie mogąc z niego nigdzie uciec...

    To chyba u Was ta oblegana A4 :P
    Jeżdżę 2x w roku tam i z powrotem po A2 - Stryków-Poznań (jakieś 200km),
    jak do tej pory nie udało mi się trafić na wypadek i korek.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 293. Data: 2011-06-23 11:01:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Thursday, June 23, 2011, 10:55:28 AM, you wrote:

    > No nie ukrywam że ubolewam nad brakiem połączenia Stolicy z A2 :)
    > To chyba u Was ta oblegana A4 :P

    Bardzo oblegana, bo jeszcze bezpłatna. Jak stanie się płatna, to Opole
    stanie się całkowicie nieprzejezdne. A już w Opolu bywa ciężki ruch
    :(

    > Jeżdżę 2x w roku tam i z powrotem po A2 - Stryków-Poznań (jakieś 200km),
    > jak do tej pory nie udało mi się trafić na wypadek i korek.

    Oj, na wypadek na A2, to nawet mi się kiedyś udało trafić. A jechałem
    może ze 3 razy i to na krótkim odcinku.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 294. Data: 2011-06-23 11:05:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Bardzo oblegana, bo jeszcze bezpłatna. Jak stanie się płatna, to Opole
    > stanie się całkowicie nieprzejezdne. A już w Opolu bywa ciężki ruch
    > :(

    Dlatego uważam, że powinno się najpierw zbudować sieć ekspresówek, które
    są tańsze i szybsze w budowie. Ale z kolei ciężko wtedy rżnąć kierowców
    na oplatach...

    To widziałem tylko w telewizji :-))

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 295. Data: 2011-06-23 11:28:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011 11:05:45 +0200, DoQ wrote:
    >Dlatego uważam, że powinno się najpierw zbudować sieć ekspresówek, które
    >są tańsze i szybsze w budowie.

    Dobra ekspresowka IMO jest niewiele tansza od autostrady.
    Bo na czym zaoszczedzic - na 4 pasach, na pasie awaryjnym, na
    bezkolizyjnych skrzyzowaniach ?

    No chyba ze na archeologach, opiniach srodowiskowych, odstojnikach
    sciekow, przepustach dla zwierzat .. tylko czy tego chcemy ?

    >Ale z kolei ciężko wtedy rżnąć kierowców na oplatach...

    Trywialnie prosto - np wzorem Czech winietki za autostrady i
    ekspresowki.

    J.

  • 296. Data: 2011-06-23 11:33:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011 11:01:06 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello DoQ,
    >
    >Bardzo oblegana, bo jeszcze bezpłatna. Jak stanie się płatna, to Opole
    >stanie się całkowicie nieprzejezdne. A już w Opolu bywa ciężki ruch
    >:(

    Przeciez opole ma obwodnice - myslisz ze tez bedzie platna, czy tak
    sie zapcha ze szybciej bedzie przez centrum ?

    >Oj, na wypadek na A2, to nawet mi się kiedyś udało trafić. A jechałem
    >może ze 3 razy i to na krótkim odcinku.

    A na A4 barierka srodkowa juz w wielu miejscach fantazyjnie pogieta.
    :-)

    A propos - frezuja asfalt i klada nowa warstwe - koleiny byly, ,
    dziury po zimie, czy zgodnie z planem i isntrukcja eksploatacji - ile
    to juz - 10 lat ?

    J.

  • 297. Data: 2011-06-23 11:35:56
    Temat: Re: celowe o?lepianie w nocy-co Wy by?cie zrobili?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-06-2011 11:28, J.F. pisze:

> [...]
    > No chyba ze na archeologach, opiniach srodowiskowych, odstojnikach
    > sciekow, przepustach dla zwierzat .. tylko czy tego chcemy ?

    M.in. inne wymagania profili łuków zakrętu oraz o ile wiem mniej
    "przepustów" i mostków dla żabek i foczek. Jak sam zauważyłeś jeździ się
    po tym tak samo jak po przeciętnej polskiej autostradzie, tylko że nie
    płacisz 35PLN za 200 przejechanych kilometrów.

    > Trywialnie prosto - np wzorem Czech winietki za autostrady i
    > ekspresowki.

    To na co wtedy podatek drogowy w paliwie?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 298. Data: 2011-06-23 11:38:01
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 22/06/2011 12:48, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > licznikowe 63/70 które po błyśnięciu zamieniło się w licznikowe 50/70.

    GPSowe 63/70, czytasz wogóle wątek, czy wybiórczo?

    > Przecież wyraźnie widać z opisu (a także z innych tu występów, które sam
    > OP raczył udokumentowac filmowo), że nasz OP postanowił być złośliwy i
    > zwolnił.

    Gdyby mi jakiś kretyn w ciężarówce walił wszystkim co ma po oczach, też
    bym zwolnił. Cholera wie o co mu chodzi, może coś się dzieje?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 299. Data: 2011-06-23 11:39:06
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 22/06/2011 13:07, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Jak chcesz wyprzedzać po słupkach postawionych wzdłóż linii
    > rozdzielającej pasy?

    "Ależ na 99 % podobnych dróg można wyprzedza"

    Problem więc dotyczy jakiegoś 1% dróg, więc jest w zasadzie marginalny i
    raz na sto przejazdów możesz przeboleć tę minutę czy dwie opóźnienia.

    Jeśli nie możesz - polecam sanatorium, a nie drogi publiczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 300. Data: 2011-06-23 11:42:48
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 22/06/2011 14:25, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Nawet jak miał źle ustawione światła to lusterka powinny być tak
    > ustawione, żeby kierowca był w stanie coś widzieć przed sobą. Jakoś nikt
    > mnie od tyłu nie oślepia, a ludzie mają róóóżnie światła ustawione -
    > zwracam na to uwagę, bo oślepiający z naprzeciwka mi bardzo
    > przeszkadzają.

    TIRy mają nieraz po 30 świateł, od zderzaka po doklejone na dachu na
    wysokości dobrych 3 metrów. Powodzenia w ustawieniu lusterek, kiedy
    włączy ci tę choinkę metr za tobą.

    > Przez ostatni tydzień omawianym odcinkiem jechałem osiem razy.

    A za dziewiątym będzie tam leżał ubłocony pachołek na środku jezdni,
    albo urwiesz sobie zawieszenie bo robotnikom spieszyło się na kolację i
    nie zdążyli dziury zakleić.

    Gdybym tam jechał pierwszy raz, też byłbym ostrożny i jechał wolniej.
    Wepchniesz mnie za to do rowu?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil