  • 281. Data: 2011-06-23 09:18:31
    Temat: Re: celowe oślepianie w nocy-co Wy byście zrobili?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Thursday, June 23, 2011, 8:42:46 AM, you wrote:

    > Sugerujesz że Murcielago przejedzie w godzinach szczytu z jednego na
    > drugi koniec DC wyraźnie szybciej niż Prius?

    To w końcu trasa czy jazda po mieście? No i przypomnij sobie wyścig
    cwaniaka...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 282. Data: 2011-06-23 09:43:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011 08:42:46 +0200, DoQ wrote:

    >Sugerujesz że Murcielago przejedzie w godzinach szczytu z jednego na
    >drugi koniec DC wyraźnie szybciej niż Prius?

    Zaczales od "kierunek Przemysl" wiec nie wyjezdzaj z DC.
    A murcielago jak sie rozpedzi do czystu, wybije na dziurze, to
    przeskoczy trzy korki i zyska pol godziny :-)

    Osobiscie odczucia mam podobne - spieszysz, gonisz, zycie narazasz ..
    a zarobisz moze pol godziny na 300km. Co byc moze wynika z tego ze jak
    juz ktos lubi szybko, to nawet jak "jedzie spokojnie" to wcale nie
    znaczy wolno. A niestety taka arytmetyka drogowa - nie zyskujesz jak
    jedziesz szybko, tylko tracisz jak jedziesz wolno. A tych wolnych
    fragmentow nie unikniesz, chyba ze masz wielki silnik, zagraniczne
    tablice, CB i jaja wieksze od mozgu :-)

    Aczolwiek raz mi sie nie spieszylo, deszcz lal, pojechalem spokojnie
    .. i od wroclawia do warszawy wyszla godzina dluzej. A przeciez jak
    wychodzi krocej to tez jade bez szalenstwa.

    Troche tez zalezy od drogi - dlugie proste ulatwiajace wyprzedzanie,
    czy ciagle ograniczona widocznosc.

    J.

  • 283. Data: 2011-06-23 10:02:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > To w końcu trasa czy jazda po mieście? No i przypomnij sobie wyścig
    > cwaniaka...

    Wyścig czy też rajd cwaniaka nie miał nic wspólnego z jakąkolwiek
    kulturą jazdy. Poza tym "trasa" w polskich realiach to co najwyżej tryb
    mieszany.
    W "trasie" usianej wioskami, skrzyżowaniami, zakrętami z podwójnymi
    ciągłymi, na której panuje duży ruch w obu kierunkach, co 2km stoi
    fotoradar czy suszarka - nie masz szans realnie nadgonić czasu. Nawet
    jak przez kilka km nadgonisz jadąc 180-200km/h to niedługo potem
    będziesz zmuszony zwolnić. W ten sposób 90KM popierdółka znowu dogoni
    Twojego 240KM wymiatacza.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 284. Data: 2011-06-23 10:10:04
    Temat: Re: celowe o?lepianie w nocy-co Wy by?cie zrobili?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-06-2011 09:43, J.F. pisze:

    > Zaczales od "kierunek Przemysl" wiec nie wyjezdzaj z DC.
    > A murcielago jak sie rozpedzi do czystu, wybije na dziurze, to
    > przeskoczy trzy korki i zyska pol godziny :-)

    To już inna kwestia, bo na dziurawej drodze szybszym okaże się kobiecy
    SUVik :P

    > Osobiscie odczucia mam podobne - spieszysz, gonisz, zycie narazasz ..
    > a zarobisz moze pol godziny na 300km. Co byc moze wynika z tego ze jak
    > juz ktos lubi szybko, to nawet jak "jedzie spokojnie" to wcale nie

    No właśnie, przecież spokojna jazda bez popisów wcale nie musi oznaczać
    jazdy wolnej.

> [...]
    > jedziesz szybko, tylko tracisz jak jedziesz wolno. A tych wolnych
    > fragmentow nie unikniesz, chyba ze masz wielki silnik, zagraniczne

    Dokładnie. Większa prędkość ma sens na autostradach czy ekspresówkach,
    gdzie bez wysilania się i ryzykowania możesz utrzymać średnią
    kilkadziesiąt km/h większą. 50-70km/h średniej więcej jest już wymierną
    korzyścią.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 285. Data: 2011-06-23 10:12:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-06-2011 08:49, AZ pisze:

    > To jest dla Ciebie trasa? W godzinach szczytu? Powazny jestes? Byla mowa
    > o trasie przez po polski.

    Trasa przez pół Polski to jakiś inny wymiar? Nie masz ruchu na drodze,
    korków, skrzyżowań, przewężeń, wiosek itp.?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 286. Data: 2011-06-23 10:25:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 22:31:11 +0200, Artur Maśląg wrote:

    >Ja wiem, że dowolne tłumaczenie zachowań agresywnych/patologicznych

    Nie razie nie agresja, a patologia tylko o tyle stawiaja ograniczenie,
    a przestrzega go .. 1% ?

    >jest tutaj akceptowane, ale przypomina mi to test debila "tirmana"
    >- ile ty masz mocy w tym samochodzie? Gdybym cie nie wpuścił, to
    >byś się spocił. Ja odpowiadam - miałeś obowiązek utrzymywać
    >odstęp i do tego obowiązek mnie wpuszczenia. Trochę się zapluł, ale
    >mu nie zrobiłem psikutasa z hamowaniem przed kabiną, tylko pojechałem
    >dalej.

    O ile rozumiem cala sytuacje to fantazja cie poniosla, wyprzedzales
    tak, ze az tirman ocenial to niebezpiecznie, musial zwalniac zeby ci
    miejsce na zakonczenie manewru zrobic. A Ty zamiast podziekowac i
    przeprosic to mu gadasz o obowiazkowym odstepie .. 7m. To bylby
    dopiero psikutas gdybys sie w takowy wcisnal.

    >Ja? Ja tam jeżdżę sobie spokojnie, a co na CB wygadują na temat
    >innych... Oj, oj...

    No ale czy moglbys jezdzic spokojnie za mna, nie przede mna ? :-)
    Bo mnie sie w takich sytuacjach brzydkie wyrazy cisna .. wyscigi
    zolwi, albo takie tam :-)

    >Bynajmniej. Ograniczenie jest 90km/h. Jak ktoś chce, to może
    >jechać szybciej - jego wybór.

    A odkad to nasze spoleczenstwo przejmuje sie przepisami ?
    My mamy inne normy i jestesmy z tego dumni :-)

    >Co do 60km/h - bywają takie cuda jak się miesza ruch tranzytowy
    >z lokalnym. Jednak atak był na 63 gps na 70,

    W miejscu gdzie sie wyprzedzic nie daje. To juz zahacza o utrudnianie.

    >Kolejny, który próbuje podczepić się pod Polaków.
    >Przykro mi - Polacy jednak coraz rzadziej jeżdżą 100/70.

    Upadek szkolnictwa :-)
    Trzeba mlodziez choc na newsach edukowac :-)

    J.

  • 287. Data: 2011-06-23 10:42:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Thursday, June 23, 2011, 10:02:30 AM, you wrote:

> [...]
    > jak przez kilka km nadgonisz jadąc 180-200km/h to niedługo potem
    > będziesz zmuszony zwolnić. W ten sposób 90KM popierdółka znowu dogoni

    Nie mam 240KM wymiatacza, mam 106KM, 13-letniego Lanosa. I jakoś
    potrafiłem przejechać trasę Szczecin-Opole (485km) w 4h 47min jadąc
    szybko i bez przerwy podczas, gdy poprzedniego dnia, w drugą stronę,
    zajęło mi to ponad 8h z godzinną przerwą. Poprzedniego dnia jechałem
    wolniej, choc nie powoli.

    180 dawało się rozwinąć na krótkich odcinach A4 między Opolem a
    Legnicą.

    Jeśli chcesz gdzieś dojechać naprawdę szybko, to nie potrzeba 240KM
    tylko żelaznej konsekwencji w utrzymywaniu stałej, dość konkretnej
    prędkości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 288. Data: 2011-06-23 10:44:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Thursday, June 23, 2011, 10:12:29 AM, you wrote:

    > Trasa przez pół Polski to jakiś inny wymiar? Nie masz ruchu na drodze,
    > korków, skrzyżowań, przewężeń, wiosek itp.?

    Pawle, nie pieprz bez sensu. Jest poważna różnica pomiędzy ruchem
    miejskim w DC a jazdą w trasie. Chyba, że dla Ciebie trasa to 60km,
    jak dla pewnego trolla niedawno.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 289. Data: 2011-06-23 10:45:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Pawle, nie pieprz bez sensu. Jest poważna różnica pomiędzy ruchem
    > miejskim w DC a jazdą w trasie. Chyba, że dla Ciebie trasa to 60km,
    > jak dla pewnego trolla niedawno.

    A ja mam wrażenie, że dla Ciebie i niektórych tutaj trasa = poruszanie
    się po A4 :P

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 290. Data: 2011-06-23 10:51:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Jeśli chcesz gdzieś dojechać naprawdę szybko, to nie potrzeba 240KM
    > tylko żelaznej konsekwencji w utrzymywaniu stałej, dość konkretnej
    > prędkości.

    Tiaaa...to spróbuj zrobić w ~2,5h trasę Piaseczno-Lublin-Biłgoraj 17tką
    i 835tką jadąc w dzień w środku tygodnia - raptem 255km jakoś.

    Pozdrawiam
    Paweł