  • 21. Data: 2009-04-10 18:41:04
    Temat: Re: bocznik do pomiaru prądu
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Pszemol pisze:

    > A może chodzi o taki wyłącznik z magnesem wchodzącym w punkt Currie?

    Takie rozwiązanie nie przejdzie, gdy w stacji masz możliwość regulacji
    temperatury. Temperaturę przypisaną do konkretnego typu grota (co wg
    mnie nie jest rozwiązaniem wygodnym) mają chyba tylko Wellery. I ich
    stacje nie mają możliwości regulacji temperatury.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 22. Data: 2009-04-11 22:25:41
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    jak w dobrej klasy zasilaczu 50A jako bocznik siedzi kawal blachy Cu to
    pewnie to Cu sie nadaje , a blad od zmian temp. bedzie pomijalny wzgledem
    nieliniowosci A/D i innych pierdolek

    > Hmmm, to z czego są robione "ceramiczne" grzałki lutownic? Tam nie
    > chodzi przypadkiem o zmianę rezystancji grzałki w funkcji temperatury,
    > co pozwala dokładniej stabilizować temperaturę grota, bez dodatkowej
    > termopary?

    spotkalem 2 rodzaje grzalek , jeden typ to grzalka + termopara oddzielnie
    - chinskie , drugi ciekawszy typ ma pace czyli takie 2 in 1 , grzalka stanowi
    jednoczesnie termopare R = 3-5 Ohm i jest naprzemiennie pomiar napiecia z
    grzalki i jej zasilanie jesli temp. niska
    w ktoryms circuit cellar bylo to opisane , nawet schemat dali :)
    z czego to wykonali to ich tajemnica , jak ktos chce to w patentach moze cos
    bedzie , www.freepatentsonline.com

    Smacznego Jajca :)

  • 23. Data: 2009-04-14 21:28:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JS" <j...@o...tego.nie.pl> wrote in message

    > To mógłby zrobić tylko raz - po ochłodzeniu się spontanicznie nie
    > namagnesuje.
    >
    > Raczej magnes ma wysoką temp. krytyczną (względnie jest odseparowany
    > termicznie), a kluczowaniem zajmuje się kawałek ferromagnetyka,
    > który na gorąco robi się para-

    To brzmi jak coś bardziej przemyślanego niż moja "szybka piłka" :-)
    Oczywiście masz rację - magnes się nie namagnesuje sam z siebie.

  • 24. Data: 2009-04-14 21:31:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "GregZorbaEmmanuelYork" <f...@a...cy_ROT13> wrote in message

    > Aż z ciekawości rozprułem Wellerke ;)
    > Nie, ewidentnie jest to magnes wprasowany w grot, grot sie nagrzewa razem
    > z magnesem, traci właściwości, druga część sie oddala i odłącza zasilanie
    > za pomocą prymitywnego styku sterowanego cięgnem.

    Raczej niemożliwe. Stwierdzasz że w grocie jest magnes bo
    materiał ferromagnetyczny już się zdążył ochłodzić i namagnesować.
    Albo śrubokręt czy czym tam testujesz jego magnetyzm jest już
    namagnesowany i przyciąga kawałek grota pokrytego powłoką ferro.

    > Groty mają różne magnesy, o różnych temperaturach wyłączenia.

    To jest oczywista oczywistość - ale to nie są magnesy a tylko
    groty pokryte są ferromagnetyczną powłoką (stopem) który
    wchodzi w punkt Currie w róznych temperaturach w zależności
    od swojego składu i tak się reguluje temperaturę średnią grota...