  • 11. Data: 2013-04-07 12:48:44
    Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2013 02:16:48 -0700 (PDT), SP4OLN napisał(a):
> [...]
    w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy")

    > Proponuję uważne przestudiowanie § 16 aktualnego regulaminu
    > świadczenia usług telekomunikacyjnych dla abonentów P4 .

    Umowa zasadniczo wazniejsza niz ogolny regulamin, no chyba ze zapisy nie sa
    sprzeczne.
    I zasadniczo nie aktualny, tylko obowiazujacy w dniu zawarcia umowy,
    choc zapewne Play informowal pisemnie o zmianach i dawal 30 dni na
    odstapienie od umowy.

    Ale czy na umowie nie wspomnieli o przedluzaniu ?

    J.

  • 12. Data: 2013-04-07 12:57:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2013 02:14:59 +0200, JoteR napisał(a):
    > Temat stary jak umowy abonamentowe, wielokrotnie wałkowany i tu i na
    > różnych (za przeproszeniem) forach i już chyba wszyscy w Polsce (łącznie z
    > Trybunem Ludu) wiedzą, że wypowiedzenia składa się odpowiednio wcześniej,
    > tylko dziadzio Kałach jak zwykle żyje w swoim smoleńskim matriksie.

    No nie wiem, Era zawiera umowy na czas nieokreslony, przy czym abonent
    zobowiazywal sie ja utrzymac przez okeslony czas, i warunki promocyjne tez
    obowiazywaly przez ten czas (a potem drozej :-)).

    Inni potrafili napisac w umowie "po uplynieciu terminu umowa zamienia sie w
    umowe na czas nieokreslony", a nie pozostawiac w zalacznikach.

    > go jeszcze wiele rozczarowań, zwłaszcza jak się natnie na umowę z Vectrą
    > A swoją drogą, jeśli nie zełgałeś, to w salonie albo cię oszukali, albo
    > nie zrozumieli, o co zresztą nietrudno (biorąc pod uwagę twój sposób
    > pyskowania). Bo *przedłużyć* umowę na kolejne np. 24 miesiące możesz w
    > każdej chwili, nawet na nowych warunkach

    Jeszcze mozna zlosliwie przeniesc numer z podaniem terminu zakonczenia
    obecnej umowy ..

    J.

  • 13. Data: 2013-04-07 14:29:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "J.F." napisał:

> [...]
    > tez
    > obowiazywaly przez ten czas (a potem drozej :-)).

    A w umowie z P4 jest ściśle określony czas trwania umowy - dyskutowaliśmy
    tu już na ten temat i przytaczałem dosłowne jej brzmienie. I dziadzio
    Kałach miałby prawo toczyć pianę, gdyby nie drobny fakt - wymienione w
    niej enumeratywnie załączniki (regulaminy i cennik) stanowią, cytuję:
    "integralną część Umowy o Świadczeniu Usług Telekomunikacyjnych P4 Sp. z
    o.o.". Tak stoi w tejże umowie ;->

    > Inni potrafili napisac w umowie "po uplynieciu terminu umowa zamienia
    > sie w
    > umowe na czas nieokreslony", a nie pozostawiac w zalacznikach.

    To dla zmylenia przeciwnika - dzięki temu umowa mieści się na 1 stronie A4
    i nikt nie może zarzucić, że zawiera kilkaset niezrozumiałych zapisów
    drobnym druczkiem ;->

    > Jeszcze mozna zlosliwie przeniesc numer z podaniem terminu zakonczenia
    > obecnej umowy ..

    Można też przedłużyć na kolejny czas określony, bez oglądania się na
    terminy.

    JoteR

  • 14. Data: 2013-04-07 19:05:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-07 01:34, p47 pisze:
    > W dniu 2013-04-07 00:05, Artur Maśląg pisze:
    (...)

    > Także na tej grupie, jak zawsze zajmujesz czytelnikom czas swoimi
    > postami nic merytorycznie nie wnoszącymi...

    Widzisz - obie uwagi były merytoryczne. Play zgodnie z umową
    (którą podpisałeś) realizuje świadczenie usług, a Ty bez przeczytania
    co podpisałeś, próbujesz im przypisać bezprawne działanie.

  • 15. Data: 2013-04-07 19:23:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-07 12:57, J.F. pisze:

    > No nie wiem, Era zawiera umowy na czas nieokreslony, przy czym abonent
    > zobowiazywal sie ja utrzymac przez okeslony czas, i warunki promocyjne tez
    > obowiazywaly przez ten czas (a potem drozej :-)).

    Musiałbym sprawdzić :)

    > Inni potrafili napisac w umowie "po uplynieciu terminu umowa zamienia sie w
    > umowe na czas nieokreslony", a nie pozostawiac w zalacznikach.

    Ten zły Play też tak ma - jeden z zapisów umowy:
    10. Umowa zawarta na czas określony przekształca się po upływie czasu,
    na jaki została zawarta, w Umowę zawartą na czas nieokreślony, chyba że
    abonent na 30 dni przed upływem okresu, na który Umowa została zawarta,
    zawiadomi Operatora na piśmie, że nie zamierza korzystać z usług
    Operatora."

  • 16. Data: 2013-04-08 02:13:51
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 19:05, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > (którą podpisałeś) realizuje świadczenie usług, a Ty bez przeczytania
    > co podpisałeś, próbujesz im przypisać bezprawne działanie.

    Jak zwykle dalej bablasz bez sensu:
    1. to, ze Play realizuje usługi nic nie ma wspólnego z tematem wątku,
    2.nie masz żadnej wiedzy na temat tego, co podpisałem,
    3. całkowicie bez żadnych tez podstaw bredzisz, że nie przeczytałem
    tego, co podpisałem (tym bardziej, ze umowe i inne podpisane wówczas
    dokumenty mam aktualnie przed oczami;-)
    3. w dalszym ciągu, tak jak to pokazywałeś na innych grupach, nie
    potrafisz zrozumieć najprostszego nawet tekstu,- nie dociera do ciebie,
    ze podpisałem umowę, w której jasno i jednoznacznie określono jej okres
    trwania na 36 miesięcy. A o tym napisałem w 1-szym poscie.
    4. No i, co nie jest żadna niespodzianką, nie dałeś najmniejszej
    merytorycznej przesłanki,która mogłaby potwierdzić, ze działanie PLay
    jest umocowane prawnie.
    A więc przestań swoimi tradycyjnymi bredniami zaśmiecać i tę grupę!

  • 17. Data: 2013-04-08 02:39:17
    Od: p47 <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Inni potrafili napisac w umowie "po uplynieciu terminu umowa zamienia sie w
    > umowe na czas nieokreslony", a nie pozostawiac w zalacznikach.

    Wprawdzie warunki umowy z ERą nie mają wielkiego znaczenia w analizie
    umowy z Play, ale jednak zahaczyłeś o istotny element, a mianowicie o
    to, ze jest fundamentalna różnica w sytuacji, gdy (jak w Erze) umowa
    zawarta zostaje OD RAZU na okres nieokreślony (nawet jeśli zerwanie jej
    przez pewien okres obwarowane jest jakimiś warunkami), a sytuacją w
    Play, gdy zawierana jest umowa na czas OKREŚLONY, która potem zmieniana
    jest w NOWĄ umowę na okres nieokreślony (nawet jeśli zawarcie tej nowej
    umowy nie wymaga działań stron).
    W pierwszy bowiem przypadku cały czas obowiązuje TA SAMA umowa i jej
    zerwanie wymaga odpowiedniego działania stron (m.in. okresu wypowiedzenia).
    Natomiast w 2-gim przypadku, z PLAY zawierana jest umowa obowiązująca
    WYŁĄCZNIE (zgodnie z treścią umowy) przez 36 miesięcy. Po tym okresie,
    jesli strony NIC nie zrobią to zawierana jest NOWA umowa na okres
    nieokreślony, tak jak napisane jest (być może?) w regulaminie (choć nie
    w umowie i choć nikt nie był w stanie przytoczyć odpowiedniego zapisu z
    okresu podpisywania umowy!) .
    Jeśli zostanie ta nowa umowa zawarta to oczywiście obowiązywałyby,
    zgodnie z np. regulaminem jakieś warunki jej wypowiedzenia.
    Ale ja wcale nie wypowiadam żadnej umowy!! Przeciwnie,- chcę aby obecna
    umowa dobiegła do kresu, ale nie pozostaję bierny, bo po prostu nie
    wyrażam woli zawarcia z Play nowej umowy na okres nieokreślony, a
    nigdzie nie ma zapisu , że w dowolnym momencie PRZED nawiązaniem tej
    nowej umowy nie mogę z przedłużenia zrezygnować!!
    A każda umowa zawarta na okres określony po upływie tego okresu z mocy
    prawa ulega rozwiązaniu.

    Oczywiście znając inne wypowiedzi JoteR-a nie dziwi mnie to, że takie
    rozróżnienie jest poza jego znanymi;-)) możliwościami ogarnięcia..;-))

    > Jeszcze mozna zlosliwie przeniesc numer z podaniem terminu zakonczenia
    > obecnej umowy ..

    Tego nie rozumiem,- jakie przeniesienie i dlaczego złosliwe?

  • 18. Data: 2013-04-08 07:55:13
    Od: K <...@...c>

    W dniu 08-04-2013 02:39, p47 pisze:

> [...]
    > nowej umowy nie mogę z przedłużenia zrezygnować!!
    > A każda umowa zawarta na okres określony po upływie tego okresu z mocy

    najlepiej bedzie jak pojdziesz gdzies, kto ci zrobi rozbior logiczny
    calego tekstu umowy/regulaminu. w kazdym innym przypadku zaloz im sprawe
    i przygotuj sie na walke w strasburgu.

  • 19. Data: 2013-04-08 08:01:46
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-04-07 00:00, p47 pisze:
> [...]
    > 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    > określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    > ona wciąż obowiązująca.
    > 2. przy takim wypowiedzeniu obowiązuje mnie 1-miesięczny okres
    > wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia
    > obecnej umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie.
    >
    > Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie
    > to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy
    > istnieje np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?

    To bandyckie bezprawie jest u nas obowiązującym prawem. Tylko u nas
    zmusza się klienta do wypowiadania umów zawartych na termin. To jest
    chore i same sobie przeczy, ale jak widać niektórzy przyjmują to ze
    zrozumieniem. Niewolnicy XXI wieku..
    Nie wiem jak PLAY, ale niektóre firmy wręcz sprawiają problemy z
    przyjęciem takiego wypowiedzenia. I trzeba się sporo napocić żeby firma
    wreszcie je uznała.

  • 20. Data: 2013-04-08 08:08:06
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-04-08 07:55, K pisze:

    > najlepiej bedzie jak pojdziesz gdzies, kto ci zrobi rozbior logiczny
    > calego tekstu umowy/regulaminu. w kazdym innym przypadku zaloz im
    > sprawe i przygotuj sie na walke w strasburgu.

    Tak! To p47 jest Twoim wrogiem, nie kapitalista który z klienta robi
    niewolnika, a ten któremu takie bezprawie się nie podoba.