  • 101. Data: 2014-07-14 16:19:22
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 14:58, RadoslawF wrote:

    > Nie ufam że to nie piekarz, nie mam nic do piekarzy, skoro
    > znalazł taką pracę to niech ją dobrze wykonuje.
    > A to gwarantuje mi właściciel serwisu.

    Gwarantuje powiadasz. To skoro ci wszystko jedno czy ci piekarz czy
    mechanik wymienia olej, to czemu nie jedziesz do piekarni?

    > I pytanie czy sprawdzasz uprawnienia mechanikom gładko ominąłeś,
    > a szkodo bo to jeden z wielu zawodów gdzie formalne uprawnienia
    > nie są wymagane podobnie jak od roboli ciągających kable na budowach.

    Trochę szacunku dla fizycznych. To też ludzie tacy jak ty. Przyjemnie by
    ci było gdyby wołali na ciebie robol?

    > Ciągnących, bo ludzie je podłączający już powinni uprawnienia SEP mieć.
    > To co piszesz o budowie to jakieś bajki, nikt nie wnika w uprawnienia
    > czy wykształcenie przygodnych robotników. Maja robić szybko i
    > dobrze i jak tak nie robią to opieprza się ich majstra lub szefa.
    > Gdybyś kiedykolwiek prowadził jakąś budowę to wiedział być że
    > dla ciebie liczy się szybko, tanio i dobrze (w różnej kolejności)

    Dobra - pozostań w nieświadomości. Jak liczy się dobrze i szybko to mają
    być fachowcy. Problem w tym, że potem tacy wykonawcy obiecują szybko i
    dobrze a robią tanio. Przysłowie co można zrobić z szybko, dobrze i
    tanio zapewne znasz.

    Shrek.

  • 102. Data: 2014-07-14 16:21:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 15:37, J.F. wrote:

    > bhp to dzis wszedzie musisz miec - nawet w biurze czy bibliotece.

    > i wszyscy co kable ukladaja i bruzdy zlobia to elektrycy z SEP ?

    Na wszyskich (prawie) budowach tak - choćby dlatego, że nikt nie ma
    ochoty do rozdzielni wpuszczać kogoś bez sepu. A kable gdzieś się
    zaczynają. Bruzdy może sobie robić murarz. Kabel ma ułożyć ktoś kto wie
    jak układać kable.

    Shrek.

  • 103. Data: 2014-07-14 16:26:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 16:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik MichałG g...@w...pl ...

    > To się kładzie w korytku i już :)

    Taa. W korytku do gniazda na ścianie;) A wiesz, że koryta są tylko na
    głównych trasach? A wiesz, że tam są różne typy koryt? A wiesz, że na
    odcinkach pionowych nie bardzo wolno w korytach?

    Shrek.

  • 104. Data: 2014-07-14 18:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Taa. W korytku do gniazda na ścianie;) A wiesz, że koryta są tylko na
    > głównych trasach? A wiesz, że tam są różne typy koryt? A wiesz, że na
    > odcinkach pionowych nie bardzo wolno w korytach?

    Ale to było troche zartobliwie ale gdyby mówić na serio to przeciez nie
    była propozycja: "jak to zrobić ogólnie w budynku", tylko awaryjnie "jak
    zrobić kawałek, zeby budynek oddać na czas".
    Wolno czy nie wolno, do gniazdek czy nie, widuję często takie rozwiązania.

  • 105. Data: 2014-07-14 18:26:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 16:19:22 +0200, Shrek napisał(a):

    > Gwarantuje powiadasz. To skoro ci wszystko jedno czy ci piekarz czy
    > mechanik wymienia olej, to czemu nie jedziesz do piekarni?

    Bo piekarnia takich uslug nie oferuje.
    A ci co oferuja ... jade do "mechanika" i nie sprawdzam czy ma
    certyfikat na zmiane oleju. A moze sie zdarzyc ze jakiemus uczniowi
    powierzy.

    Ba, sam nawet zmienialem, o ja partacz jeden ...

    J.

  • 106. Data: 2014-07-14 18:39:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-14 16:19, Użytkownik Shrek napisał:

    > Gwarantuje powiadasz. To skoro ci wszystko jedno czy ci piekarz czy
    > mechanik wymienia olej, to czemu nie jedziesz do piekarni?

    Bo piekarnia nie oferuje takiej usługi. Nie wiedziałeś ?

    >>> Nie. Za to jak zatrudniam elektryków, to ufam właścicielowi że zatrudnia

    > Trochę szacunku dla fizycznych. To też ludzie tacy jak ty. Przyjemnie by
    > ci było gdyby wołali na ciebie robol?

    Kiedy taki który zajmuje się ciąganiem kabli na budowach to faktycznie
    robol a nie specjalista z uprawnieniami.
    I jak z tym sprawdzaniem przez ciebie uprawnień mechanika ?

> [...]
    > być fachowcy. Problem w tym, że potem tacy wykonawcy obiecują szybko i
    > dobrze a robią tanio. Przysłowie co można zrobić z szybko, dobrze i

    Ja nie bawię się w zatrudnianie Panów Józków i sprawdzanie ich
    uprawnień SEPowskich. Ja zlecam wynajętej firmie wykonanie
    pracy i potem ją z tej pracy rozliczam. Nie rozliczam jej natomiast
    z posiadanych przez jej pracowników papierów. Bo to kontrahenta
    sprawa czy zatrudni elektryków, piekarzy czy studentów.

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2014-07-14 18:47:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-14 16:21, Użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > ochoty do rozdzielni wpuszczać kogoś bez sepu. A kable gdzieś się
    > zaczynają. Bruzdy może sobie robić murarz. Kabel ma ułożyć ktoś kto wie

    Na ostatnio oglądanej budowie kable razem z peszlem układał
    magazynier z pomocą dwu specy od szalunków.
    Ta firma akurat utrzymuje na każdej prowadzonej budowie
    gościa który jest magazynierem, kierowcą i zaopatrzeniowcem
    a w wolnych momentach dostaje różne prace zlecone od kierownika
    budowy. Inna praca przy jakiej go widziałem to było malowanie
    fundamentów jakąś zabezpieczającą substancją bitumiczną.

    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2014-07-14 19:17:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 18:39, RadoslawF wrote:

    > Bo piekarnia nie oferuje takiej usługi. Nie wiedziałeś ?

    A jakby oferowała, to pojechałbyś do piekarni czy warsztatu?

    > Kiedy taki który zajmuje się ciąganiem kabli na budowach to faktycznie
    > robol a nie specjalista z uprawnieniami.

    Jak dla mnie to nie robol. Ale to kwestia kultury.

    >Bo to kontrahenta
    > sprawa czy zatrudni elektryków, piekarzy czy studentów.

    Dopóki piekarza albo późniejszego użytkownika prąd nie pierdolnie...
    Pomijając bardziej banalne aspekty.

    Shrek

  • 109. Data: 2014-07-14 19:19:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 18:47, RadoslawF wrote:

    > Na ostatnio oglądanej budowie kable razem z peszlem układał
    > magazynier z pomocą dwu specy od szalunków.

    Ja też różne rzeczy widziałem. Tylko co z tego?

    Shrek.

  • 110. Data: 2014-07-14 19:21:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 18:00, Budzik wrote:

    > Ale to było troche zartobliwie ale gdyby mówić na serio to przeciez nie
    > była propozycja: "jak to zrobić ogólnie w budynku", tylko awaryjnie "jak
    > zrobić kawałek, zeby budynek oddać na czas".

    Ja tam nie widziałem słowa o awaryjności, a jedynie że wykonawca może
    sobie zatrudnić kogo chce, a kierownikowi budowy, inspektorowi i
    inwestorowi nic do tego.

    > Wolno czy nie wolno, do gniazdek czy nie, widuję często takie rozwiązania.

    Wolno czy nie wolno, ludzie rzadko jadą 50:P

    Shrek.