  • 241. Data: 2014-07-31 11:42:11
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-31 10:43, dddddddd wrote:

    > według twojego toku rozumowania prawa jazdy na autobusy wymagałbyś od
    > sprzątających ten autobus, bo mają z nim styczność i coś zepsuć mogą...

    Zaraz - ty mówiłeś o gościach układających kabel, a nie odkurzających go
    w magazynie...

    Shrek.

  • 242. Data: 2014-07-31 20:29:14
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-31 10:59, masti pisze:

    > należę do tych, którzy płacą za jakość. nie mam innego wyjścia. Koszty
    > złego wykonania są zbyt duże

    niestety takich jest niewielu i jest jak jest...

    > jeśli inwestorowi nie zależy na jakości to nie ma znaczenia kto to będzie
    > robił

    większości nie zależy, rzekłbym że na 80% budów obowiązuje "100% cena"

    Łukasz

  • 243. Data: 2014-07-31 21:08:37
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-31 11:42, Shrek pisze:

    > Zaraz - ty mówiłeś o gościach układających kabel, a nie odkurzających go
    > w magazynie...

    a ty o sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu ludzi (prowadzenie
    autobusu nawet na terenie prywatnym) kontra nic nie szkodząca
    (aczkolwiek czasem dużo kosztująca _wykonawcę_) pomyłka układaczy kabli
    czy dłubaczy rowków w ścianach (analogicznie myjący autobus mogą zalać
    wiązkę elektryczną, więc powinni przejść roczny kurs myjkowego autobusu)
    Podkreśliłem _wykonawcę_ ponieważ on będzie obciążony kosztami,
    niezależnie czy jego pracownik miał uprawnienia SEP w zakresie układania
    przewodów i obsługi wiertarki (jakby takie były, to byłyby wymagane do
    tej pracy)
    Możecie wymagać na swoich budowach uprawnień sep czy paszportu polsatu
    dla wszystkich, jeśli jest to zaznaczone w wymogach przed rozpoczęciem
    pracy to ok. Tyle że IMO niewiele to da, bo jeśli zechcę zrobić tą
    robotę, to zrobię sep wszystkim, mimo że to będzie tylko papier, a i tak
    przecież młotkowego który ma zrobić bruzdę nie dopuszczę do
    poważniejszych prac. Tak samo miałem pracowników posiadających licencję
    pracownika zabezpieczenia technicznego, bo takie wymogi mają inwestorzy-
    ale jest to tylko fikcyjny, nic nie znaczący papier (dostaje się go za nic).
    IMO jedynym sposobem zabezpieczenia dla inwestora jest odpowiednio
    wysoka polisa OC wykonawcy ew. podwykonawców (jeżeli polisa głównego
    wykonawcy ich nie obejmuje) - a o to jestem pytany niezmiernie rzadko (a
    mam dla własnego spokoju - raz udało mi się skorzystać, akurat dzięki
    pracownikowi posiadającemu wszelkie uprawnienia...)
    Jeżeli wykonawca spierdoli robotę to można od niego dochodzić wszelkich
    strat, z polisą jest to znacznie ułatwione.

    Łukasz