  • 111. Data: 2014-07-14 20:36:43
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 9 Jul 2014 01:21:22 +0200, Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
    wrote:

    >Zabawne jest to, ze wlasnie wzieli sie za budowanie bramek na A2 pod Wawa :)

    PPO był tam od początku. Jedyne ruchy, które tam są obecnie, to
    konserwacja tego, co stoi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 112. Data: 2014-07-14 20:38:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 09 Jul 2014 13:55:45 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Betonowe. Stoją w dobrym stanie do dziś.

    Gdzie?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 113. Data: 2014-07-14 20:53:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 20:38:09 +0200, jerzu napisał(a):
    >Gdzie?

    Stoja ... od Olszyny do Legnicy.
    Ale stan juz jest tragiczny a nawet gorzej. Jechac sie nie da.
    Tzn jechac da, ale auto chce sie rozsypac.

    Glowy nie dam czy jeszcze gdzies w Niemczech nie ma - ale jesli tak,
    to oni jakos lepiej o nie dbali.

    J.

  • 114. Data: 2014-07-14 21:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ja tam nie widziałem słowa o awaryjności, a jedynie że wykonawca może
    > sobie zatrudnić kogo chce, a kierownikowi budowy, inspektorowi i
    > inwestorowi nic do tego.

    Cytuje opis awaryjnej sytuacji:
    obiekt wartości kilka mln(rozbudowa szkoły, kilka dni do odbioru,
    ostatnie sprawdzenia i podłaczenia, i okazuje sie brak jednej żyły (ktos
    połozył 2x zamiast 3x).

    > Wolno czy nie wolno, ludzie rzadko jadą 50:P

    Ano własnie.
    +10 nikogo nie zabija!

  • 115. Data: 2014-07-14 23:14:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 10:34:59 +0200 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

    > Jak zleceniodawca nie oszczędzał to ma podwykonawcę odpowiedzialnego za
    > elektrykę i ponoszącego koszty pomyłek co oznacza że to podwykonawca ma
    > problem.

    czasem problemem nie jest koszt a czas. Mało mnie interesuje kara, która
    zapłaci taka firma jak muszę obiekt mieć dostepny w określonym czasie.

    > Ale najczęściej żeby oszczędzić wynajmowano mała firemki do konkretnych
    > zadań które odbierano i płacono po wykonaniu i to główny wykonawca ma
    > problem. Na własną prośbę zresztą. Tak to wygląda z mojego
    > doświadczenia: przychodzi na koniec kolejny fachowiec elektryk pomierzyć
    > rezystancję izolacji i zgłasza że połowa położonego kabla ma niewłaściwą
    > (za małą) średnicę. I zaczyna się sajgon. :-)

    a gdzie był inspektor jak odbierano robotę od tej firemki?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 116. Data: 2014-07-14 23:15:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 20:53:59 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

> [...]
    > jechac da, ale auto chce sie rozsypac.
    >
    > Glowy nie dam czy jeszcze gdzies w Niemczech nie ma - ale jesli tak, to

    IMHO nie ma tam już nic z czasów Adolfa poza może jakimiś zabytkami dawno
    wyłączonym z ruchu. Ostatnie jakie widziałem zginęły wraz z NRD ;)

  • 117. Data: 2014-07-15 06:48:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-14 21:00, Budzik wrote:
> [...]
    > obiekt wartości kilka mln(rozbudowa szkoły, kilka dni do odbioru,
    > ostatnie sprawdzenia i podłaczenia, i okazuje sie brak jednej żyły (ktos

    To nie był chyba opis w jakiej suytuacji trzeba zatrudnić piekarzy, żeby
    podgonić a raczej opis czym się kończy zatrudnianie piekarzy do
    układania kabli.

    Shrek.

  • 118. Data: 2014-07-15 08:10:56
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Wcale nie wplywa. Przynajmniej w widoczny sposob na 100Mb/s - na
    > reflektometrze pewnie wyjdzie.

    > I to jest wlasnie twoja robota - powiedziec jak maja robic.

    > np tego mojego, no moze po jeszcze jednej sieci dla utrwalenia wiedzy
    > :-)

    > Nie mierzylem, za drogo bylo.
    > Ale tak na 99% jestem pewny ze dobrze zrobione - tam przeciez wielkiej
    > filozofii nie ma, starannie trzeba i tyle.

    > Takie trudne zrozumienie rysunku ?
    >
    > Czy plan sobie, a wykonawcy sobie ?
    > A moze plan byle jaki, ale fachowcy poprawia w czasie roboty ?

    Dla niektórych 'fachowców' to, że plan jest płaski a element
    przestrzenny stanowi barierę nie do pokonania :-).
    Oprócz planu jest jeszcze kilkadziesiąt innych zasad konstruowania
    (trywialnie -składania) zbrojenia. Czasem widać 'niezwykle ciekawe'
    improwizacje gdy pręty maja np. 6 m a element do zazbojenia 7,5... i w
    dodatku projektant nie przewidział, że będą to składać piekarze i nie
    rozrysował łaczeń pretów.... :-)

    pozdrawiam
    Michał

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 119. Data: 2014-07-15 08:44:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-14, o godz. 16:03:24
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wcale nie wplywa. Przynajmniej w widoczny sposob na 100Mb/s - na
    > reflektometrze pewnie wyjdzie.

    W widoczny sposób? A pomierzyłeś np. straty pakietów na czymś takim? Bo
    link na 100Mbps się może i zapnie po czym okazuje się że masz np. 50%
    straty przepustowości na linku.

    > I to jest wlasnie twoja robota - powiedziec jak maja robic.

    Nie. To nie jest moja robota. Nie mam czasu i pieniędzy na to by stać i
    nadzorować każdego elektryka i w każdym punkcie mu tłumaczyć co i jak
    ma zrobić. Wolę zlecić to fachowcowi któremu nie muszę od podstaw
    tłumaczyć każdej rzeczy a potem i tak to samemu w całości bo w
    elektryce jakąś konkretną rzecz robi się inaczej i elektryk zrobił to
    tak jak go uczyli a nie tak jak trzeba dla poprawnego działania sieci.

    > np tego mojego, no moze po jeszcze jednej sieci dla utrwalenia wiedzy
    > :-)

    Nie. Po paru doświadczeniach z elektrykami nie zlecam im położenia
    sieci. Nawet "przy okazji". Za duże ryzyko że coś spieprzą a aj będę
    tracił czas i pieniądze by wymyślić metodę skorygowania tego co
    spieprzyli.

    > Nie mierzylem, za drogo bylo.

    Zmierz. Możesz czasami się zdziwić.

    > Ale tak na 99% jestem pewny ze dobrze zrobione - tam przeciez wielkiej
    > filozofii nie ma, starannie trzeba i tyle.

    No właśnie. W wiązaniu zbrojeń też "wielkiej filozofii nie ma". W
    laniu betonu też. W robieniu zastrzyków też. Jednak jakoś tak wolę by
    robił to osoba która została do tego wyszkolona i wie co i czemu robi.

    > Takie trudne zrozumienie rysunku ?

    Jadnak podjedź. Pogadaj przy okazji ze zbrojarzem. Możesz się
    zdziwić. ;-)

    > Czy plan sobie, a wykonawcy sobie ?
    > A moze plan byle jaki, ale fachowcy poprawia w czasie roboty ?

    A zastanowiłeś się że np. w różny sposób wiąże się różne punkty? I że
    trzeba wiedzieć gdzie i jak to zrobić? Plan pokazuje Ci konstrukcję
    przestrzenną ale nie pokazuje Ci jaki sposób wiązania zastosować w
    konkretnej sytuacji. Po to by zbrojenie się nie zdeformowało podczas
    wiązania i podczas zalewania betonem. Wbrew pozorom nie jest to
    trywialne.

    Np. rzeczona SKANSA zatrudnia ekipy zbrojarzy z uprawnieniami. Dopuszcza
    się w takiej ekipie 1-2 osoby które się szkolą ale robią to pod ścisłym
    nadzorem pozostałych wykonując na początku tylko podstawowe prace. W
    efekcie są to stałe przez lata ekipy fachowców gdzie nie ma osób
    postronnych. Nie dopuszcza się do tego z powodu wymogów jakościowych.

    Z drugiej strony znam budowy gdzie są omnibusy typu
    betoniarz/zbrojarz/hydraulik/elektryk/fliziarz/stola
    rz/dekarz/kilka
    innych specjalności. Zwykle na budowach domów mieszkalnych i często
    zatrudnieni są na czarno bo przecież ubezpieczenie ma jako bezrobotny.
    Tyle że ja nie wierzę w umiejętności tanich omnibusów. Bo np. widziałem
    już jak ściankę postawili przesuniętą o szerokość cegły niż na planie.
    Albo kibelek niezbyt pasował do odpływu to "nasztukował" kawałkiem
    dętki samochodowej zaciśniętej na końcach drutem. Albo kable
    ethernetowy rzucił w tynk bo przecież musiałby pójść po peszel. Albo po
    co tyle cementu do podsypki pod kostkę - a potem kostka osiada pod
    ciężarem samochodu. Albo inny przekrój belek stropowych niż w
    projekcie i potem zdziwienie że bardziej się ugina i widać piętro niżej
    pęknięcia tynku na suficie. I wiele innych rzeczy
    - te przykłady to z "taniej" ekipy budującej dom moich rodziców. Jak
    policzyłem ilość poprawek i ile one kosztowały to się za głowę złapałem
    - ani to było tanio ani dobrze. Szybko - wliczając czas na wszelkie
    poprawki - też nie.

    Zdrówko

  • 120. Data: 2014-07-15 09:22:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > Za okupacji ich chyba nie budowali - mieli wazniejsze rzeczy do
    > budowania. Wczesniej ... trudno powiedziec - wiezniowie z kacetow, czy
    > bezrobotni w ramach prac publicznych. To zdaje sie byl pomysl Hitlera
    > na bezrobocie.
    >
    > A i do KL trafialo sie poczatkowo za przestepstwa kryminalne,
    > propagowanie komunizmu i homoseksualizm.

    W dzisiejszych czasach nie przejdzie pomysł, żeby homoseksualiści
    budowali autostrady łopatami.