-
21. Data: 2018-09-25 14:41:57
Temat: Re: bez zbieżności
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e5d6cc89-8982-4224-97a1-484bd1fe0418@go
oglegroups.com...
>Jak bys mial duza odchylke to by nie podbil i dokladniej sprawdzil
>elementy zawieszenia. Na bank by cos znalazl.
>Wielkosc zbieznosci jest wpisywana do danych jakie sa przesylane do
>bazy danych. Diagnosta nie ma mozliwosci poprawienia tego co wpisaly
>czujniki.
Cos mi sie wydaje, ze zmyslasz ...
J.
-
22. Data: 2018-09-25 14:52:11
Temat: Re: bez zbieżności
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu wtorek, 25 września 2018 14:42:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Cos mi sie wydaje, ze zmyslasz ...
Też mi się wydaje że nie jest tak jak Zenek pisze
Dane z czujników raczej nie są wysyłane do żadnej bazy zewnętrznej w rodzaju CEPIK.
Da się załatwić przegląd nie przejeżdżając przez stanowisko diagnostyczne.
-
23. Data: 2018-09-25 16:21:51
Temat: Re: bez zbieżności
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2018-09-24 23:42, PiteR wrote:
> Zawsze robię tylko jedno koło. Przyklejam wskazówkę z drucika do deski
> na środku kierownicy. Jeszcze mi sie nie zdarzyło żeby po wymianie
> wahaczy znaki sie rozjechały.
No i teraz pytanie za 100 punktow, ktory z warsztatow do ktorych
przyprowadzaja klienci przyprowadzaja na taka robote auta, sie w cos
takiego bawi. Stawiam ze zaden, a klient zadowolony ze mu cos przestalo
stukac na nierownosciach zazwyczaj konczy rowniez na tym temat.
--
memento lorem ipsum
-
24. Data: 2018-09-25 17:12:25
Temat: Re: bez zbieżności
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Najprosciej zasiegnac jezyka u jakiegos diagnosty a nie zgadywac, bo przy zgadywaniu
jest 50% ze sie zgadnie.
-
25. Data: 2018-09-25 17:16:03
Temat: Re: bez zbieżności
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, September 25, 2018 at 2:17:12 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> Jak bys mial duza odchylke to by nie podbil i dokladniej sprawdzil elementy
zawieszenia. Na bank by cos znalazl. Wielkosc zbieznosci jest wpisywana do danych
jakie sa przesylane do bazy danych. Diagnosta nie ma mozliwosci poprawienia tego co
wpisaly czujniki.
Kiedys robilem przeglad Astry F, diagnosta stwierdzil, ze pokazuje mu lekki brak
zbieznosci i zebym pojechal na wszelki wypadek sprawdzic/ustawic. Sprawdzal 2-3 razy
(juz nie pamietam), ale sam nie byl pewien wynikow, twierdzil, ze to taki
"orientacyjny" pomiar tylko i wskazania zaleza m.in. od idealnie prostopadlego
wjechania na rolki...
A co do wysylania wynikow to jakos mi sie nie wydaje... sprzet maja ten sam ok
kilkunastu lat i raczej nie jest podpiety pod kompa. Nawet to, co sprawdzaja zalezy
od diagnosty, ktory aktualnie ma dyżur... ;)
WS
-
26. Data: 2018-09-25 19:21:25
Temat: Re: bez zbieżności
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Zeby rozwiac watpliwosci. Zamiast sprawdzic sa tutaj tacy co wola pierdolic co im do
glowy przyjdzie. Informacja z 2006 roku o wymaganiach co do wyposazenia stacji
kontroli pojazdow. Cytuje kluczowy fragment "Przyrządy do kontroli geometrii
ustawienia kół i osi pojazdu składają się z centralnej jednostki
sterująco-rejestrującej". Wprost jest napisane ze musi byc jednostka rejestrujaca. W
2006 moze mogl byc to czlowiek co spisywal dane z monitorow. Ale raczej nie bo w tym
samym dokumencie przy hamulcach jest informacja ze ma byc drukowany raport. Z miesiac
temu bylem na przegladzie. Nic nie spisywal z monitorow, nic sie nie drukowalo. Jesli
jest wymuszony przepisami wydruk to zapewne po to zeby byl zarchiwizowany. Jesli nie
bylo wydruku a diagnosta korzystal z komputera to znaczy ze archiwizacja jest
zrobiona inaczej niz przez wydruk.
-
27. Data: 2018-09-25 19:45:13
Temat: Re: bez zbieżności
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 25 Sep 2018 10:21:25 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Zeby rozwiac watpliwosci. Zamiast sprawdzic sa tutaj tacy co wola pierdolic co im
do glowy przyjdzie. Informacja z 2006 roku o wymaganiach co do wyposazenia stacji
kontroli pojazdow. Cytuje kluczowy fragment "Przyrządy do kontroli geometrii
ustawienia kół i osi pojazdu składają się z centralnej jednostki
sterująco-rejestrującej". Wprost jest napisane ze musi byc jednostka rejestrujaca. W
2006 moze mogl byc to czlowiek co spisywal dane z monitorow. Ale raczej nie bo w tym
samym dokumencie przy hamulcach jest informacja ze ma byc drukowany raport. Z miesiac
temu bylem na przegladzie. Nic nie spisywal z monitorow, nic sie nie drukowalo. Jesli
jest wymuszony przepisami wydruk to zapewne po to zeby byl zarchiwizowany. Jesli nie
bylo wydruku a diagnosta korzystal z komputera to znaczy ze archiwizacja jest
zrobiona inaczej niz przez wydruk.
Wchodzac w twoj tok myslenia - sterujaco-rejestrujacej, ale nie
transmitujacej :-P
Nie pamietam ... w 2006 juz miala gdzie transmitowac ?
Ale siegnijmy do zrodla
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
WDU20060400275
-przyrzad do pomiaru geometrii jest wymagany - w stacji okregowej
-o jednostce rejestrujcej ani slowa
-drukowanie protokolu wymagane.
Ale mamy rok 2018 - odszukaj opis interfejsu cepik 2.0, to zobaczymy
co jest przekazywane.
J.
-
28. Data: 2018-09-25 19:46:50
Temat: Re: bez zbieżności
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, September 25, 2018 at 7:21:26 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
>Ale raczej nie bo w tym samym dokumencie przy hamulcach jest informacja ze ma byc
drukowany raport.
Jezdze do tej samej stacji xx lat. Raport z badania hamulcow i amortyzatorow (+ ta
zbieznosc) drukowany byl/jest, mam ich chyba sporo w "smieciach", ale nie wydaje mi
sie, zeby bylo to gdzies przesylane... To co diagnosta wypelnia na kompie to zawsze
podgladam siedzac obok monitora. Aktualnie stan licznika i "wszystko OK"
-
29. Data: 2018-09-25 19:48:16
Temat: Re: bez zbieżności
Od: <3...@...194816.invalid> (Tom N)
Zenek Kapelinder w
<news:3d6b6b51-fb01-477d-b02d-149868f27883@googlegro
ups.com>:
> Zeby rozwiac watpliwosci.
Oj Kogutek...
> Zamiast sprawdzic sa tutaj tacy co wola
> pierdolic co im do glowy przyjdzie.
Oj tu juz na pewno Kogutek
> Informacja z 2006 roku o wymaganiach co do wyposazenia stacji kontroli pojazdow.
Wymagania wyposażenia "STACJI" nijak maja sie do wymagań do spełnienia
przez "POJAZD"
Ze dwa lata temu mi na "dorocznym" badaniu orzekli, że amory po prawej są do
wymiany (jakbym nie czuł, że nie tłumią), ale dowód bez dyskusji podbili...
Zgadnij dlaczego kogutku ty mój dymany
--
'Tom N'
-
30. Data: 2018-09-25 20:00:41
Temat: Re: bez zbieżności
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Bo dales gorka 100 zlotych.