  • 11. Data: 2018-09-24 22:25:48
    Temat: Re: bez zbieżności
    Od: l...@g...com

    W jaki sposób diagnosta na przeglądzie sprawdza zbieżność?

  • 12. Data: 2018-09-24 22:58:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.09.2018 22:25, l...@g...com pisze:

    > W jaki sposób diagnosta na przeglądzie sprawdza zbieżność?

    Nie sprawdza.

  • 13. Data: 2018-09-24 23:06:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pojechalem masterem sprawdzal a raczej samo sie sprawdzalo.

  • 14. Data: 2018-09-24 23:34:32
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > Nie sprawdza.

    Sprawdza.

  • 15. Data: 2018-09-24 23:42:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** elmer radi radisson pisze tak:

    > I tak sie chwali, ze pueblo zwraca na zbieznosc uwage. Stawiam ze
    > takich co latami jezdza bez zajechania na kontrole zbieznosci,
    > wlacznie z naprawami elementow zawieszenia w miedzyczasie, bedzie
    > bardzo wielu.

    Zawsze robię tylko jedno koło. Przyklejam wskazówkę z drucika do deski
    na środku kierownicy. Jeszcze mi sie nie zdarzyło żeby po wymianie
    wahaczy znaki sie rozjechały. Jeśli wymieniam końcowki drążków to w
    golfie robiłem korekcje a w pastuszku jade na geometrię.

    Ze złą zbieżnością łatwiej się skręca. Po ustawieniu prawidłowej
    wrażenie jest negatywne. Trzeba się przyzwyczaić.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 16. Data: 2018-09-24 23:50:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Diagnosta nie robi w znaczeniu ze mocuje cos do kol, mierzy rozsuwanym przyrzadem
    itp. Ma stanowisko po ktorym wystarczy przejechac i jest zmierzone. Problemem w tym
    typie pomiaru jest ze wynik jest wypadkowa wielu czynnikow. Stanowisko nie jest
    urzadzeniem pomiarowym i wylapuje wiele czynnikow majacych wplyw na bezpieczenstwo i
    przelicza je na zbieznosc. Stanowisko jest przydatne np po wymianie koncowek jesli
    wiadomo ze cala reszta elementow zawieszenia jest nieuszkodzona. Diagnosta ma jedynie
    wprowadzic srednice kola. Na banalnie prostej zasadzie dziala takie stanowisko. Na
    jakiej dociekliwi w necie znajda.

  • 17. Data: 2018-09-25 00:57:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.09.2018 23:34, Jarek pisze:

    > Sprawdza.

    Zdania uczonych są podzielone. Niech zatem podniesie rękę ten,
    któremu nie podbito dowodu rejestracyjnego, bo na przeglądzie
    wybadano, iż jego auto nie ma należytej zbieżności. I nie będę
    sugerował Bozi, żeby kłamcy ta ręka uschła.

  • 18. Data: 2018-09-25 02:52:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 23 Sep 2018 18:10:24 GMT, pueblo napisał(a):

    > Czy to by było bardzo, mało, czy w ogóle nieszkodliwe, gyby tak pojeździć
    > tydzień, dwa(pewnie max 300km) bez ustawionej zbieżności? Wstępnie na
    > stacji diag sprawdzone, że odchył mały(niewielka rozbieżność)

    Raczej nic się nie stanie.
    Ale zmiana zbieżności na osi kierowanej to 15 minut pracy (no chyba że to
    jakiś skorodowany rupieć i jest ryzyko że się nie da poluzować kontry na
    drążku)

  • 19. Data: 2018-09-25 08:10:33
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wybadano, iż jego auto nie ma należytej zbieżności. I nie będę
    > sugerował Bozi, żeby kłamcy ta ręka uschła.

    u mnie nie tyle, że nie podbili ale poinformowali, że jest odchyłka

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 20. Data: 2018-09-25 14:17:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bys mial duza odchylke to by nie podbil i dokladniej sprawdzil elementy
    zawieszenia. Na bank by cos znalazl. Wielkosc zbieznosci jest wpisywana do danych
    jakie sa przesylane do bazy danych. Diagnosta nie ma mozliwosci poprawienia tego co
    wpisaly czujniki.