eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 76

  • 51. Data: 2010-07-07 18:03:21
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-07-07 17:58, Massai pisze:
    > Grzegorz Prędki wrote:
    >
    >> W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:
    >>>
    >>> Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej
    >>> niż maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło,
    >>> to nie palił więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie
    >>> było 4.8...
    >>>
    >>
    >> Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde potrafi
    >> malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km, trasa to tak
    >> 4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma sily zeby np.
    >> taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x mocniejsza niz ten golf
    >> zblizyla sie do takich wynikow.
    >
    > No nie wiem.
    >
    > Te stare diesle mają to do siebie że jadąc tak jak mogą (czyli
    > raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palą mało.
    >
    > Nowy diesel, czy nawet nieśmiertelny 1,9 tdi potrafi być dwa razy
    > mocniejszy, i jak się go depcze to spali więcej, ale gdyby się
    > trzymać stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to może i spaliłby
    > mniej...
    >
    > Nowocześniejsza konstrukcja itp.
    >

    Pamietaj, ze TDI to najoszczedniejsze silniki diesla i w tej kwestii
    zadne najnowsze konstrukcje nie moga sie z nimi rownac.


  • 52. Data: 2010-07-07 18:14:02
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Grzegorz Prędki wrote:

    > W dniu 2010-07-07 17:58, Massai pisze:
    > > Grzegorz Prędki wrote:
    > >
    > > > W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:
    > > > >
    > > > > Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele
    > > > > szybciej niż maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie
    > > > > jeździło, to nie palił więcej niż 6l, a w trasie niczym
    > > > > niezwykłym nie było 4.8...
    > > > >
    > > >
    > > > Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde
    > > > potrafi malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km,
    > > > trasa to tak 4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma
    > > > sily zeby np. taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x
    > > > mocniejsza niz ten golf zblizyla sie do takich wynikow.
    > >
    > > No nie wiem.
    > >
    > > Te stare diesle mają to do siebie że jadąc tak jak mogą (czyli
    > > raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palą mało.
    > >
    > > Nowy diesel, czy nawet nieśmiertelny 1,9 tdi potrafi być dwa razy
    > > mocniejszy, i jak się go depcze to spali więcej, ale gdyby się
    > > trzymać stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to może i
    > > spaliłby mniej...
    > >
    > > Nowocześniejsza konstrukcja itp.
    > >
    >
    > Pamietaj, ze TDI to najoszczedniejsze silniki diesla i w tej kwestii
    > zadne najnowsze konstrukcje nie moga sie z nimi rownac.

    Nie byłbym pewien tego dogmatu.
    Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi? Tzn. dwa
    silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
    HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
    się ta sama konstrukcja).
    Z tym że HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porównanie takich - wcale
    niekoniecznie będzie na korzyść tdi.

    1.9 TDI o mocy 90 kucy szału nie robi, w latach osiemdziesiatych były
    wolnossące 2.0D o podobnej mocy.

    --
    Pozdro
    Massai


  • 53. Data: 2010-07-07 18:32:59
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>


    > Nie byłbym pewien tego dogmatu.
    > Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi?

    To co sie porownuje w przypadku kazdego auta, spalanie w miescie, przy
    90km/h i 120km/h.

    >Tzn. dwa
    > silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
    > HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
    > się ta sama konstrukcja).
    > Z tym że HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porównanie takich - wcale
    > niekoniecznie będzie na korzyść tdi.

    2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
    auto. Wiem, bo mialem.




  • 54. Data: 2010-07-07 18:48:56
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-07-07 14:30, Andrzej Lawa pisze:
    > Jakub Witkowski pisze:
    >
    >> 12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który
    >
    > Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny.

    Właśnie jeździłem rumuńskim niedźwiedziem (Panda VAN) z DC do Łodzi.
    I tak prawdę mówiąc to spaliła na 300km - 25litrów wachy ;) to wychodzi
    8,33l / 100km :)
    Silnik 1,2 - prędkości w porywach do 130km/h na gierkówce.

    I gdzie my tu mówimy o ekonomii ?? Ciekawi mnie jak się porusza i ile
    spala 1,3 Multijet w tym wynalazku ??

    Pozdrawiam !!


  • 55. Data: 2010-07-07 18:50:21
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
    > auto. Wiem, bo mialem.

    Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V


    Pozdrawiam
    Pawel


  • 56. Data: 2010-07-07 19:15:11
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze:
    >
    >> Nie byłbym pewien tego dogmatu.
    >> Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi?
    >
    > To co sie porownuje w przypadku kazdego auta, spalanie w miescie, przy
    > 90km/h i 120km/h.
    >
    >> Tzn. dwa
    >> silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
    >> HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
    >> się ta sama konstrukcja).
    >> Z tym że HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porównanie takich - wcale
    >> niekoniecznie będzie na korzyść tdi.
    >
    > 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
    > auto. Wiem, bo mialem.

    Dla mnie jest, bo te 8 litrów, to mam bez zbędnych starań w kierunku
    kapelusznictwa, po mocno zakorkowanym mieście. Każdy jeden benzyniak
    palił mi więcej, pomimo mniejszej pojemności.
    Seicento 1.1 paliło dychę - tak, wiem, trudno niektórym w to uwierzyć,
    ale to prawda (choć tu w sporej części zrzucam winę na swój brak
    umiejętności, to było moje pierwsze auto).
    Felicia 1.3MPI paliła 10-11L NoPb (13L gazu).
    Pug 306 1.4 75KM też poniżej 11 mi nie zszedł na benzynie (ale szybko
    został zagazowany, na sekwencji palił 12L LPG + 1L NoPb na każde 100km).
    Laguną kombi 1.8 8V 90KM musiałem się już dość starać, żeby spaliła
    11-12L w mieście. Przy masakrycznych korkach (a niestety, z centrum nie
    mogę uciec) potrafiła i 14 spalić.
    Ludzie są po prostu spaczeni przez mit 1.9TDI palącego w mieście 5L.
    Tyle, to może spalić rozsądnie użytkowany nowoczesny diesel o pojemności
    w okolicach 1.5L - 1.4 i 1.6Hdi/TDCi, 1.5dci, itp. I to też pod
    warunkiem normalnej jazdy, ze średnią prędkością rzędu 35-45km/h, a nie
    20km/h jak to jest u mnie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 57. Data: 2010-07-07 19:16:50
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
    > Grzegorz Prędki pisze:
    >
    >> 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
    >> auto. Wiem, bo mialem.
    >
    > Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V

    Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
    to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
    Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 58. Data: 2010-07-07 19:33:59
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
    > to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
    > Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.

    Chociazby oslony termiczne ;-)


    Pozdrawiam
    Pawel


  • 59. Data: 2010-07-07 21:48:42
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: "misio" <a...@o...com>

    Jezeli naprawde robisz 70000 km rocznie to jest chyba ze 3 x wiecej niz
    normatywny przebieg przecietnego samochodu osobowego. Więc jezeli prawda
    jest ze Diesle sprawdzaja sie przy dłuzszych trasach to chyba Twój przypadek
    jest taki. Poza tym w 3 lata przejedziesz tyle co inni przez 10 lat. W
    zwiazku z tytm serwis u Ciebie musi być nietypowy/czestszy. Podobno
    amortyzatory gazowe nalezy wimieniać co 100 000 km w zwiazku z tym u Ciebie
    należałoby je zmienisac co 1,5 roku....Podobnie inne czynnosci serwisowe
    powinny byc czesciej biorac pod uwagę przejechany przebiega a nie czas.
    Poza tym na zuzycie paliwa i samochodu ma wpływ styl jazdy. Wiele wskazówek
    na temat oszczednego stylu jazdy ja znalazłem w instrukcji do mojego
    samochodu.





  • 60. Data: 2010-07-07 22:23:52
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-07-07 19:16, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
    >> Grzegorz Prędki pisze:
    >>
    >>> 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
    >>> auto. Wiem, bo mialem.
    >>
    >> Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V
    >
    > Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
    > to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
    > Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.
    >

    Od jakiego Forda?

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: