    From: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Date: Wed, 07 Jul 2010 19:15:11 +0200

    W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze:

    > To co sie porownuje w przypadku kazdego auta, spalanie w miescie, przy
    > 90km/h i 120km/h.

    > 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
    > auto. Wiem, bo mialem.

    Dla mnie jest, bo te 8 litrów, to mam bez zbędnych starań w kierunku
    kapelusznictwa, po mocno zakorkowanym mieście. Każdy jeden benzyniak
    palił mi więcej, pomimo mniejszej pojemności.
    Seicento 1.1 paliło dychę - tak, wiem, trudno niektórym w to uwierzyć,
    ale to prawda (choć tu w sporej części zrzucam winę na swój brak
    umiejętności, to było moje pierwsze auto).
    Felicia 1.3MPI paliła 10-11L NoPb (13L gazu).
    Pug 306 1.4 75KM też poniżej 11 mi nie zszedł na benzynie (ale szybko
    został zagazowany, na sekwencji palił 12L LPG + 1L NoPb na każde 100km).
    Laguną kombi 1.8 8V 90KM musiałem się już dość starać, żeby spaliła
    11-12L w mieście. Przy masakrycznych korkach (a niestety, z centrum nie
    mogę uciec) potrafiła i 14 spalić.
    Ludzie są po prostu spaczeni przez mit 1.9TDI palącego w mieście 5L.
    Tyle, to może spalić rozsądnie użytkowany nowoczesny diesel o pojemności
    w okolicach 1.5L - 1.4 i 1.6Hdi/TDCi, 1.5dci, itp. I to też pod
    warunkiem normalnej jazdy, ze średnią prędkością rzędu 35-45km/h, a nie
    20km/h jak to jest u mnie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl