  • 21. Data: 2010-07-07 13:40:42
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po
    > 2.10zł... Nawet nie chce mi się liczyć tej różnicy ;)

    12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który
    wprawi podobny pojazd w ruch spalając 5l ON? Tzn taki w miarę współczesny
    diesel, nie wolnossący 50KM :)

  • 22. Data: 2010-07-07 13:41:09
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    mleko pisze:
    > Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy
    > schodza ponizej 3.9.

    ostatnio słyszałem, ze stili z włączoną klimą w 5 osób spaliło na trasie
    właśnie 3.9l prędkość do 130km/h niech ktoś mi proszę zdradzi tajemnicę
    tak ekonomicznej jazdy :)?

    --
    krzysiek82

  • 23. Data: 2010-07-07 13:42:06
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > 5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej
    > klimatyzacji.

    jak pisałem wczesniej
    5.1 z klima A4 natomiast bez klimy 4.8l
    jazda do 90km na godzinę prawie bez uzywania pedaly stopu :)

    ale mi i tak wyszło taniej na gazie bo spalal mi 8l

    trasa 600km

    po prostu taniej jest na gazie
    auto tansze, tansze czesci, tansza eksploatacja

    alew koncu nikt mi nie odpowiedział na pytanie

  • 24. Data: 2010-07-07 13:46:18
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy
    > schodza ponizej 3.9.

    po zapoznamu się z radami eco driving
    znajomy zszedl max przy a4 1.9tdi
    do 4.8 bez klimy
    i ta jazda to była dla mnie katorga

    co prawda trasa ok 600km
    zajęła ok 11godzin
    z przystankami na zatankowanie oraz siku :)

    w drugą stronę prułem jak wariat kilka przystanków
    i zajęła nam ok 10h

    nie warto się spieszyc to pewne :) na takie trasie
    i teraz będe jechał spokojnie.

    a auto ma jak dla mnie być mozliwie najtansze w eksploatacji
    inne wydatki niestety mam min budowa domu

  • 25. Data: 2010-07-07 14:23:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krzysiek82 pisze:

    > ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i
    > według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych
    >
    > 100km dieslem ok 23,4zł
    > 100km benzyna +gaz 19,8zł

    9l gazu na 100km w cyklu miejskim? Coś mało...

    > Roczne przebiegi ok 70tyś km.
    > Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał
    > sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd.

    Czym??

  • 26. Data: 2010-07-07 14:26:40
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    Zartujesz...
    Moj ma juz 220tys zrobione, dwumasa trzyma sie dobrze, turbina tez,
    nawet sprzeglo dziala bez zarzutu..
    Podejrzewam ze przy 220tys twoj benzyniak na gazie wyzionie ducha.

  • 27. Data: 2010-07-07 14:27:21
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    Zartujesz...
    Moj ma juz 220tys zrobione, dwumasa trzyma sie dobrze, turbina tez,
    nawet sprzeglo dziala bez zarzutu..wszystko jeszcze orginalne.
    Podejrzewam ze przy 220tys twoj benzyniak na gazie wyzionie ducha.

  • 28. Data: 2010-07-07 14:30:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jakub Witkowski pisze:

    > 12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który

    Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny.

    A wśród znajomych z gazem zużycia krążą w okolicy 10-12... ale może mają
    ciężką nogę? Trudno mi powiedzieć ;)

    W każdym razie mi w dojazdach typu "lekkie miasto/ciężka trasa" wyszło
    ostatnio 5,15 - tendencja spadkowa - w starej Corsie 1,5D.

    > wprawi podobny pojazd w ruch spalając 5l ON? Tzn taki w miarę współczesny
    > diesel, nie wolnossący 50KM :)

    A dlaczego ma być współczesny i doładowany??

  • 29. Data: 2010-07-07 14:46:58
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > 9l gazu na 100km w cyklu miejskim? Coś mało...

    nie miejskim a mieszanym dokładniej miałem na myśli

    j.w

  • 30. Data: 2010-07-07 14:48:23
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    wchpikus pisze:
> [...]
    > nawet sprzeglo dziala bez zarzutu..wszystko jeszcze orginalne.
    > Podejrzewam ze przy 220tys twoj benzyniak na gazie wyzionie ducha.

    a wtedy wstawię cały silnik od innego auta i pojadę dalej.Benzyniaki 1.6
    16v fiata potrafią i 500tyś nakręcić. Ewentualnie głowica może wymagać
    naprawy.

    --
    krzysiek82