  • 11. Data: 2010-07-07 12:38:34
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Jakie przebiegi? I jaki % jazdy na gazie?

    ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i
    według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych

    100km dieslem ok 23,4zł
    100km benzyna +gaz 19,8zł

    Roczne przebiegi ok 70tyś km.
    Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał
    sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd.

    Dodatkowo mam możliwość tankowania gazu nieco taniej, lekko poniżej 2zł
    więc mam zamiar skorzystać z tej możliwości.
    Przy obliczeniach wziąłem jednak pod uwagę cene gazu na poziomie 2.20zł

    --
    krzysiek82

  • 12. Data: 2010-07-07 12:40:53
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł

    5l to wariant optymistyczny na mieście nie ma szans na taki wynik, mnie
    w małym aucie 1.9 jtd silnik w cyklu mieszanym wychodzi 5.2l

    --
    krzysiek82

  • 13. Data: 2010-07-07 12:43:12
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik krzysiek82 napisał:

> [...]
    > Czyli "teoretycznie" będę do przodu 2160zł brutto i nie będę musiał
    > sobie głowy zawracać dwumasami, turbinami itp itd.
    Hola, hola a ile instalka LPG do tego cuda + drozsze przeglady roczne? Zaraz sie
    okaze ze bedziesz
    na minusie przez ponad rok a nie na plusie :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 14. Data: 2010-07-07 12:45:07
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-07-07 12:38, krzysiek82 wrote:

    > Roczne przebiegi ok 70tyś km.

    Dziennie wychodzi jakie 190km. Sam je wykrecasz? Jesli tak, to jaki
    mobilny internet polecasz?

  • 15. Data: 2010-07-07 12:53:52
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Gabriel 'wilk' pisze:
    > Hola, hola a ile instalka LPG do tego cuda + drozsze przeglady roczne?

    I tu mnie masz :) przeglądy ok 40zł co 15tyś km, przegląd co roku
    droższy chyba o 60zł jest jeśli się nie mylę. Ale zaraz po gwarancji na
    instalkę przeglądy będę robił sam lub u zaprzyjaźnionego gaziarza
    któremu ufam ale nie do tego stopnia żeby mu zlecić montaż. Montaż LPG
    BRC S24 2500zł z butlą w kole.

    > Zaraz sie okaze ze bedziesz na minusie przez ponad rok a nie na plusie :-)
    > pozdrawiam

    Nie będzie chyba tak tragicznie :)

    --
    krzysiek82

  • 16. Data: 2010-07-07 12:55:49
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    mleko pisze:
    > Dziennie wychodzi jakie 190km.

    dziennie robie ok 100km/h reszta to wycieczki i dalsze wyjazdy z żoną.

    Jesli tak, to jaki
    > mobilny internet polecasz?

    polecam orange freedom pro, ale nie dlatego, że się w trasie sprawdza a
    dlatego, że innego podłączenia do netu u mnie na wsi nie znalazłem :)

    --
    krzysiek82

  • 17. Data: 2010-07-07 12:57:58
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Z gazem jest mnóstwo "haczyków", a diesel w dobrym stanie będzie chodził
    > i chodził.
    >
    > A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to
    > i zużycie paliwa wyjdzie na tyle niskie, że zagazowany benzyniak nie
    > będzie zbyt konkurencyjny.

    obecnie uzywam Astry II 2000r 2.0l 16v
    9l gazu 50% miasto i 50% trasa w tygodniu raz tankuje
    za 80-90zł przejezdzam ok 400-420km

    jadac na morze z znajomy on A4 1.9TDI
    spalal mu 5.1l z klimą, mi 8l gazu
    jazda spokojna

    po przeliczeniu wyszło, ze mnie taniej wyszło dojechanie nad morze.

    4 lata mam gaz i nigdy nic nie robilem przy nim

  • 18. Data: 2010-07-07 13:29:41
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po
    > 2.10zł... Nawet nie chce mi się liczyć tej różnicy ;)

    5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej
    klimatyzacji.

  • 19. Data: 2010-07-07 13:34:33
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-07-07 13:29, Grzegorz Prędki wrote:

    > 5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez wlaczonej
    > klimatyzacji.

    Nie znasz sie, 5l jest w miescie, w trasie 4.2, a "lepsiejsi" kierowcy
    schodza ponizej 3.9.

  • 20. Data: 2010-07-07 13:35:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Andrzej Lawa pisze:

    > np. nie można jeździć tylko na gazie (pompa paliwa może się zbuntować).

    Przy sekwencji zawsze pompa trochę podziała. Poza tym, jeśli jest odcięcie,
    to naprawdę trzeba się nieźle postarać (np.jeździć na pustym baku...)
    żeby zrobić pompie krzywdę.